قدس انلاین: مدیر مجموعه تفریحی و توریستی طرقبه و شاندیز بر مدرن سازی مراکز تفریحی همچون کوهسنگی، پارک ملت و کوهستان پارک، به عنوان ظرفیت های مهم برای جذب گردشگر تاکید کرد.

مراکز تفریحی مشهد در وضع مطلوبی قرار ندارد!

به گزارش قدس انلاین، محمود جوانمرد، مدیر مجموعه تفریحی و توریستی طرقبه و شاندیز در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص کمبود مراکز تفریحی سطح مشهد برای خدمات رسانی مطلوب به زائرین گفت: یکی از معضلات مشهد به ویژه در حوزه خدمت رسانی به زائرین، فقر مراکز تفریحی و امکانات قابل قبول به ویژه در پارک ها و مناطق گردشگردی داخل و اطراف شهر است که این خود بی شک نیازمند تامل بیشتر مسئولین است.

 وی درباره چرایی عدم توجه به این موضوع عنوان کرد: بحث ایجاد مراکز تفریحی در سطح شهر نیازمند همکاری بخش های خصوصی با نهادهای دولتی است، با این حال وظیفه اصلی این امر برعهده شهرداری می باشد، چراکه متولی این امر شناخته میشود. چنانکه شاهد این موضوع هستیم که در پی حمایت های گسترده شهرداری طرقبه و شاندیز به بحث ایجاد مراکز تفریحی، این مناطق از رونق بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده است.

وی افزود: هرچند مسئولین شهرداری مشهد در تلاش  برای رفع این معضل هستند، اما تا کنون حرکت جدی انجام نشده است و این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم و نیز برون سپاری این موضوع به مراکز مربوطه و نیز استقبال از سرمایه گذاری در این حوزه می باشد.

وی با اشاره به تاثیر تجهیزات در رونق مراکز تفریحی و گردشگردی مشهد گفت: امروزه  باید جدیدترین امکانات در زمینه مسائل تفریحی از سوی شهرداری به خدمت گرفته شود. اما متاسفانه همچنان بیشتر مراکز تفریحی در استان به همان شیوه سنتی خود در حال انجام فعالیت و خدمات رسانی به زائرین می باشند که این نقطه ضعفی محسوس است.

وی اشاره داشت: بخش دولتی به طور معمول در برنامه های اصلی خود مشغول و بیشتر اولویت آن بر ورود و خروج زائرین قرار دارد و گاه با ایجاد قوانینی پیچیده، روند اجرایی نمودن فعالیت های سریع و هدفمند در زمینه بسترسازی های ایجاد مراکز تفریحی را با مشکل روبرو می سازد. اما شهرداری با توجه به وظایفی که برعهده دارد می بایست هرچه سریعتر نسبت به رفع این معضل اقدام نماید. چراکه امروزه در بسیاری از نقاط جهان شاهد این هستیم که برای جذب گردشگر، تصمیماتی بسیار جدی و عملیاتی گرفته می شود، اما متاسفانه این روند در ایران و به ویژه مشهد به کندی در حال پیگیری است.

جوانمرد افزود: از این رو بهترین راه رفع این مسئله، تاکید بر بکارگیری مشارکت های مردمی و نهادهای خصوصی با شهرداری است. چراکه در صورت عدم توجه به این مهم، بی تردید از کیفیت خدمت رسانی به زائرین کاسته و مشهد جایگاه ممتاز خود را از دست خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.