یکی از مبلغان مشهور سعودی در باره حادثه هولناک منا گفت: واقعه دردناک منا هرگز نمی تواند باعث شود، تا عربستان از قبول این مسئولیت شانه خالی کند.

مبلغ مشهور سعودی: از حادثه منا نمی‌توان شانه خالی کرد؛ مسئولیت آن بر عهده عربستان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم  از پایگاه خبری العهد، در حالی که مقامات عربستان سعودی مسئولیت واقعه دردناک منا را متوجه خود حجاج دانسته و در این باره ادعا کرده‌اند که حجاج به تذکرات برگزارکنندگان و هماهنگ کنندگان مراسم توجه نکرده‌اند، سلمان العوده یکی از داعیه‌های سعودی اعلام کرد، مسئولیت اداره حج برعهده سعودی‌هاست.

وی در این باره گفت: البته این گفته که این رخداد قضا و قدر بوده، موجب نمی شود تا مسئولیت ما در این باره نادیده گرفته شود،‌ بخصوص این که چنین رویدادهایی در حال تکرار شدن است.

العوده همچنین در این خصوص با رد توجیه مسئولیت این امر بر حجاج گفت: هیچ رسانه نمی‌تواند مسئولیت این رویداد و فاجعه را به خود قربانیان منتسب کند و از این طریق خود را نجات دهد. چرا که ما معتقدیم این امکان وجود دارد که در آینده نیز از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنیم البته هنوز هستند کسانی که مدعی هستند، موسم حج را بدون هیچ مشکل و به صورت موفقیت آمیز برگزار کرده‌اند،‌ چنین ادعاهایی را در رسانه های مختلف خود ترویج می دهند که در واقع چنین نیست.

وی خواستار تحقیقات در این باره شد و تصریح کرد: مسئولیت این چنین رخدادهایی زمانی باید پذیرفته شود،‌ که تحقیقات در تمام سطوح در باره این کاستی انجام گیرد و هدف از آن نیز باید تلاش برای جلوگیری از تکرار آن باشد،‌ حتی باید مردم را هم به تلاش برای کشف علل تشویق کرد.باید از جان مردم حفاظت کرد و باید کاری کرد تا از زندگی مردم در حین ادای فرائض دینی حمایت و پاسداری کرد. این یکی از مهم ترین رویدادهای شریعت و دین اسلام است، باید به این مساله ارزش قائل شویم، باید از دین و مسائل دینی حمایت لازم به عمل آید.

العوده با اشاره به عصر ارتباطات و اینکه اخبار خیلی سریع به دست مخاطب می رسد، افزود: دنیای امروز جای پنهان کاری نیست و هیچ خبر و مساله ای از دید جهانیان مخفی باقی نمی‌ماند، رسانه‌های مختلف در جهان، امروز تمام رویدادها در تمام نقاط و حتی جزئی ترین رویدادهای خبری را پوشش می دهند.

وی خواستار مسئولیت پذیری در این زمینه شد و گفت: هیچ رسانه خبری یا غیرخبری و هیچ شخصیتی چه مسئول باشد و چه غیرمسئول حق ندارد از پذیرش مسئولیت این کاستی شانه خالی کند و مقصر این واقعه را زائران و حاجیان بداند و از این طریق از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. باید در این باره و در قبال هر مشکل و کاستی همه ما مسئولیت اشتباه‌ها را بپذیریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    2 0
    فاجعه آنقدر عظيم است كه حتي وهابي هاي قسي القلب هم عمق آنرا درك كردند . اما ما هنوز و فقط شعار مي دهيم.