معاون اول دستگاه قضایی گفت که حکام آل سعود به دلیل فاجعه‌ای که در منا رخ داد به جهات مختلف باید مورد تعقیب و پیگیری قرار بگیرند.

محسنی‌اژه‌ای: حکام آل‌سعود در فاجعه منا باید مورد تعقیب قرار گیرند
به گزارش  (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در گردهمایی بسیجیان قوه قضاییه که صبح امروز در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به فاجعه‌ منا گفت: فاجعه‌ای در سرزمین وحی و سرزمینی که باید امن‌ترین نقطه زمین باشد رخ داد و نمی‌توان از آن به راحتی گذشت. حکام آل سعود نمی‌توانند از بار سنگین این مسئولیت شانه خالی کنند و باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: حکام آل سعود نباید نسبت به آنچه که در منا در روز عید سعید قربان، روزی که همه قلوب مسلمین متوجه مکه است و همه مسلمانان از همه بلاد به سمت مکه برای انجام مناسک حج آمدند، بی‌تفاوت باشد. این عزیزان مظلومانه کشته و مجروح شدند که دولت آل سعود باید پاسخگو باشد و بابت چنین فاجعه‌ای مجازات مناسب و عاجل ببیند.

معاون اول دستگاه قضایی با بیان اینکه حکام آل سعود باید تمام خسارت‌های مادی و معنوی و تالماتی که برای جهان اسلام و مسلمین به‌خصوص خانواده‌های داغدار پیش آمده را جبران کند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در سرزمین مکه باید آرامش کامل و امنیت حاکم باشد، خاطرنشان کرد: حکام آل‌سعود نمی‌توانند مسئولیت عظیمی که بر دوش آنهاست را با فرافکنی از خود دور و رد مسئولیت کنند.

وی ادامه داد:‌ چه گذشت در ساعت یا ساعاتی که بیش از صد هزار نفر مظلوم در لباس احرام به خاک و خون کشیده شدند. چه کسی باید پاسخگوی این ناامنی باشد. حکام آل سعود به جهات مختلف باید مورد تعقیب و پیگیری قرار گیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.