براساس یک مطالعه جدید توطئه‌های مرتبط با گروه تروریستی داعش علیه غرب رو به افزایش است و در این میان اروپا نسبت به آمریکا از تعداد بالاتری تلفات رنج برده است.

تلفات اروپایی‌ها از داعش بیشتر از آمریکا است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، یک مطالعه جدید نشان داد: توطئه‌های تروریستی مربوط به گروه داعش افزایش یافته است و حملات غرب که خنثی شده یا به اجرا درآمده‌اند، در هر ماه تعدادشان بیش از دو عدد بوده است.

موسسه موسوم به انجمن هنری جکسون اعلام کرد: از زمان اعلام تشکیل خلافت گروه تروریستی داعش در سال گذشته میلادی تاکنون از مجموع 32 توطئه الهام گرفته از داعش 9 حمله به اجرا درآمده است. براساس این مطالعه میانگین این توطئه‌ها 2.3 در هر ماه بوده است.

جدیدترین مطالعه این اندیشکده درباره توطئه‌های تروریستی مرتبط با داعش مشخص کرده که عملیات‌های رسانه‌ای این گروه تروریستی به افراط‌گری دامن زده و الهام‌بخش حملات در اروپا و مکان‌های دیگر بوده است.

کشورهای اروپایی متحمل تلفات بیشتری ناشی از چنین حملاتی شده‌اند.

رابین سیمکاکس، نویسنده این گزارش اظهار کرد: احتمالا تعداد حملات برنامه‌ریزی شده بیشتر از چیزی است که مردم اطلاع پیدا کرده‌اند.

این کارشناس اندیشکده انجمن هنری جکسون به حملات پهپادی اخیر علیه افراط‌گرایان در سوریه که قصد حمله به انگلیس را داشته‌اند، اشاره کرد. به عنوان مثال او به ریاض‌خان که یکی از افراد کشته شده در اثر حمله پهپادی انگلیس در سوریه بود اشاره و عنوان کرد که وی به برنامه‌ریزی و تشویق حملات علیه انگلیس در سوریه می‌پرداخته است.

وی اظهار کرد: با این حال چنین توطئه‌هایی در گزارش من لحاظ نشده‌اند زیرا من به بررسی افراد دستگیر شده و محکوم شده که با افراد در انگلیس مرتبط بودند و آنها را تشویق به انجام حمله کردند، پرداخته‌ام.

سیمکاکس همچنین اضافه کرد: بسیاری از توطئه‌ها در مراحل اولیه پیش از آنکه منجر به دستگیری شوند، خنثی شدند.

این گزارش به برجسته‌کردن افزایش توطئه‌های مرتبط با داعش در 12 ماه گذشته پرداخته و نویسنده گزارش به دیلی‌تلگراف گفت پژوهش‌های وی ثابت کرده‌اند که در ماه‌های گذشته حملات بیشتری برنامه‌ریزی شده، خنثی شده و یا اتفاق افتاده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.