موشک ماهواره بر اروپایی «آریان ۵ »،‌ماهواره های مخابراتی «اسکای ماستر»Sky Muster و «آرست -۲» را در مدار قرار داد.

آریان ۵ دو ماهواره مخابراتی را در مدار قرار داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صداوسیما، شرکت آریان اسپیس اعلام کرد این دو ماهواره برای اپراتور استرالیایی« ان بی ان »و اپراتور آرژانتینی« آرست» به فضا پرتاب شدند.

قرار گرفتن این دو ماهواره در مدار در ساعت 17 و 30 دقیقه به وقت محلی ( 22 و 30 دقیقه به وقت سوئیس) از مرکز فضایی گویان فرانسه در کورو انجام شد. 27 دقیقه و 59 ثانیه بعد ، این ماهواره بر اروپایی از ماهواره اسکای ماستر جدا شد.

ماهواره اسکای ماستر که وزن آن در هنگام پرتاب حدود 6440 کیلوگرم است و شرکت «اس اس ال» آن را ساخته است در دوره ای 15 ساله اینترنت پرسرعت را برای 200 هزار استرالیایی ساکن در مناطق دورافتاده این کشور و همچنین ساکنان جزایر نورفولک Norfolk، کریسمسChristmas ، مک کواریMacquarie و کاکاسCocos فراهم می کند.

آریان 5،32 دقیقه و 28 ثانیه پس از پرتاب آرست 2 را برای اپراتور آرژانتینی آرست در مدار قرار داد. آرست 2 که سازنده آن موسسه آرژانتینی اینواپ Invap است و جرمی برابر با 2977 کیلوگرم دارد در دوره ای 15 ساله خدمات مخابراتی ( تلویزیون مستقیم، دسترسی اینترنتی، انتقال داده ها ، تلفن آی پی ) را برای آمریکا ، آرژانتین و کانادا عرضه خواهد کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.