انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت ۹ مهرماه روز جهانی سالمندان کتاب «آمادگی جسمانی ویژه سالمندان» را به‌عنوان جامع‌ترین راهنمای برنامه‌های حرکتی و ورزشی برای بهبود کیفیت زندگی در دوران سالمندی معرفی و پیشنهاد می‌کند.

کتاب «آمادگی جسمانی ویژه سالمندان» منتشر شد‌

به گزارش قدس آنلاین و به‌ نقل از روابط‌عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، دوران سالمندی همانند دوران کودکی و جوانی، یکی از مراحل زندگی است با این تفاوت که دوران سالمندی، همراه با تحلیل قوا و کاهش میزان فعالیت‌های فیزیکی است.

با توجه به اهمیت فعالیت بدنی در تمامی سنین از جمله سالمندی، انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «آمادگی جسمانی ویژه سالمندان» نوشته «پاتریشیا.آ.بریل» و ترجمه دکتر سیدرضا عطارزاده حسینی و ابراهیم داوودی شریف آبادی را چاپ و منتشر کرده است.

این کتاب که برای دومین نوبت در سال 1390 در قطع وزیری به‌عنوان راهنمای مصور مربیان ورزشی که با سالمندان به ویژه سالمندانی که به سبب ضعف آمادگی جسمانی در انجام امور روزمره دچار مشکل هستند، منتشر شد.

کتاب «آمادگی جسمانی ویژه سالمندان» شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های تمرینی است و به منظور پاسخ به نیازهای خاص سالمندان به گونه‌ای طراحی شده که قدرت پایین تنه، بالاتنه، تعادل، دامنه حرکتی و کارایی عملکردی را بهبود بخشد.

در این کتاب برنامه‌های تمرینی برای کار با سالمندان دچار بیماری های التهاب مفاصل، بیماری‌های مزمن ریوی، دیابت، بیماری‌های قلبی و فشار خون، پوکی استخوان، سکته مغزی و افسردگی همراه با تصاویر شکل انجام صحیح حرکات ارائه شده است.

 اول اکتبر مصادف با روز نهم مهرماه، در هر سال به عنوان روز سالمندان نامگذاری شده است تا گامی در راستای تکریم این پدران و مادران برداشته شود.

علاقه مندان به تهیه کتاب«آمادگی جسمانی ویژه سالمندان» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

 

   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.