استاندار خراسان رضوی از افتتاح شماره حساب اربعین برای جلب مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: این شماره حساب با کد ۱۰۴۰ در بانک ملی تدوین شده و هدف آن استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ایام محرم است.

افتتاح شماره حساب اربعین برای جلب مشارکت‌های مردمی در ایام محرم
 
 

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، علیرضا رشیدیان در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد استانی ساماندهی اربعین حسینی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه سرزمین منا و جان باختن حجم عظیمی از زائران کشورهای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم مسئله پیگیری انتقال جانباختگان حادثه منا با همکاری دولت و هیئت اعزامی هرچه سریع‌تر انجام شود و انتظار می‌رود دولت سعودی همکاری لازم با بعثه مقام معظم رهبری را داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به شرایطی که در عراق وجود دارد بازسازی حرمین کاظمین به استان خراسان رضوی برای تجهیز برخی از امکانات نظیر صحن، ساعت سردر، دوربین‌های مدار بسته و موارد دیگر واگذار شده لذا با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، جلب همکاری و تبلیغات برای دریافت وجوه نقدی از سوی زائران و مجاوران امری ضروری است.

وی ادامه داد: احداث صحن امام رضا(ع) در حرمین کاظمین پروژه بزرگی است که باید در مسیر داشتن تملک برای ساخت آن اقداماتی در عراق انجام بگیرد.

رشیدیان گفت: تشکیل هفت موکب یا همان ایستگاه صلواتی در مسیر نجف به کربلا و راه‌اندازی یک ایستگاه سواری از مسیر مرز اعزام تا بدره عراق از جمله برنامه‌هایی است که برای زائران اعزامی به عتبات عالیات عراق در ایام محرم تدوین شده است.

وی با اشاره به افتتاح شماره حساب اربعین برای جلب مشارکت‌های مردمی و خدمت خیران در این موضوع بیان کرد: این شماره حساب با کد 1040 در بانک ملی تدوین شده و هدف آن استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیران در مسیر ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران حاضر در ایام محرم است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه حضور 20 میلیون نفری زائران در اربعین حسینی در کنار مدیریت با برنامه نشانگر قدرت‌نمایی شیعیان است، عنوان کرد: آل‌سعود در مدیریت تنها دو میلیون نفر از حجاج خانه خدا در حادثه دردناک منا بی‌کفایتی خود را اثبات کرد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: باید نهایت تلاش را برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی انجام دهیم ضمن اینکه باید گفت برای تسهیل در ارائه خدمات مناسب برای اعزام زائران به عتبات عالیات نیاز است با دریافت ویزا به طور قانونی عازم عتبات شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.