رئيس سازمان حج و زيارت، ضمن تشریح آخرین وضعیت انتقال اجساد جان باختگان فاجعه منا، از مردم خواست به آمار و اخباری كه از رسانه ملی منتشر می شود، اعتمادكنند.

تشریح آخرین وضعیت انتقال جان باختگان و مجروحان فاجعه منا

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس سعيد اوحدی در گفتگوي مطبوعاتي در مكه مكرمه به برخي اخبار و گمانه زنی ها نظير دستگيری و ربايش زائران كه در شبكه های اجتماعی و سايت های مجهول الهويه منتشر می شود اشاره و خاطرنشان كرد: اخبار با شفافيت كامل از طريق رسانه ملی به اطلاع مردم می رسد.

وی به تغيير رفتار و گفتمان مسئولان سعودی اشاره كرد و افزود: اميدواريم روند كند انتقال پيكرجان باختگان فاجعه منا به ميهن اسلامي تغيير يافته و سرعت بيشتري پيدا كند و در روزهای نزديک انتقال پيكرها عملی گردد.

اوحدی ادامه داد: در خصوص تكميل شدن فرآيند قانونی و انتقال اجساد به جده اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت و همه در تلاش هستند كه از آلام مردم شريف كشورمان كه روزهای سختي را گذرانده اند، بكاهند.

رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: اجساد جان باختگانی كه كارت شناسايی دارند حتی اگر تشخيص هويتی آنها انجام نشده باشد با تایید طرف ايراني تشريفات قانوني انجام و به كشور منتقل خواهد شد و مراحل تشخيص هويت در ايران تكميل و نهايي مي شود.

اوحدی با تاكيد بر اينكه وضعيت مجروحان ايرانی حادثه منا سامان پيدا كرده است، گفت: اكثر زائران از مراكز درماني مرخص شدند و تلاش مي كنيم با نظارت مركز پزشكي شرايط انتقال دوازده زائر مصدوم حادثه منا را كه همچنان تحت درمان هستند به ايران فراهم كنيم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.