قدس انلاین – سعید کوشافر: بازهم شنبه شدو با دستی پر از خبرهای خواندنی خدمت شما رسیدیم هرچند که فاجعه منا همچنان درصدر اخبارجهان و منطقه قرار دارد وبالاخره بعد از گذشت هشت روز تعداد دقیق کشته شدگان ایرانی دراین حادثه مشخص شد ؛ از دیگر سو ماجرای دیدار ظریف با اوباما نیز در رسانه های داخل کشور واکنشهای زیادی به همراه داشته است ،با هم مرور میکنیم اخبار این هفته را...

از شایعه مصافحه روحانی با نماینده عربستان و خبرهای دروغی درباره حادثه منا تا تعطیلی سفارت بخاطرسفر داماد وزیر به ایتالیا و نامه تند جنتی به عربستانیها

***تطهیر سران فتنه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

تشکل تندروی اصلاح‌طلب دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که زمان چندانی از تاسیس آن نمی‌گذرد، در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه اقدام به تخلفات فاحش و تطهیر سران مردود فتنه کرد.

این تشکل که کار خود را نیز با تخلف، تندروی و تهمت و بددهنی شروع کرده بود، در افتتاحیه خود ضمن تطهیر سران فتنه اقدام به توهین به سران نظام کرده بود.

همچنین دبیر این تشکل که در طی ترم گذشته با پخش نوشته‌ای در فضای مجازی به مقدسات مذهبی و مسئولان دانشگاه نیز توهین کرده بود، حال نیز در اقدامی جدید و در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه اقدام به تطهیر سران فتنه کرده است. این تشکل با انتشار عکس رئیس دولت اصلاحات سعی در مظلوم خواندن و تطهیر او کرده است.

این اقدام و انتشار عکس و صوت وی از جانب قوه قضاییه غیرقانونی اعلام شده و انتشار آن تخلف به حساب می‌آید.

 

***فاجعه عربستان جزو بدترین اتفاقات انسانى است

بازیگر سینما گفت: فاجعه اخیر در عربستان را می‌توان جزو بدترین اتفاقات انسانى و بنوعى یک قتل عام دانست.

بهرام رادان بازیگر کشورمان مطلبی را درباره فجایع منا در فضای مجازی منتشر کرده است.

رادان با انتشار تصویر زیر در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «فاجعه اخیر در عربستان را میتوان جزو بدترین اتفاقات انسانى و بنوعى یک قتل عام دانست. هزاران نفر مسلمان که از سراسر جهان به قصد زیارت خانه خدا، عاشقانه سفر کرده بودند، در ازدحام جمعیت و گرماى این روزهاى بیابانهای حجاز مظلومانه جان باختند. براى بازماندگان عزیزان از دست رفته، هیچ چیز جبران این فقدان عظیم را نمیکند. شاید عذرخواهى رسمى میزبان (دولت سعودى) به کوتاهى در میهمان نوازى و برگزارى باشکوه بدرقه پیکرهایشان، در موطنشان، حداقل انتظار باشد. به امید آرامش روحشان، آمین»

 

***کاردار سفارت انگلیس این روزها در ایران چه می‌کند؟

در پی سفر فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس به کشورمان، سفارت این کشور نیز پس از حدود دو سال تعطیلی مجددا در تهران بازگشایی شد.

هاموند پس از ورود به تهران بلافاصله از فرودگاه عازم سفارت انگلیس شده و در آنجا ضمن اعلام از سرگیری روابط دو کشور، آجای شارما که تا پیش از این به عنوان کاردار غیر مقیم انگلیس در ایران بود را به عنوان کاردار مقیم معرفی کرد.

نکته قابل توجه ان است که شارما بلافاصله و به طور نامعمولی فعالیت های خود را آغاز کرده و به دور از چشم رسانه ها اقدامات خود را افزایش داده است، به طوری که طی چند روز گذشته سفرهای مختلفی را به استان های ایران انجام داده است.

از جمله برنامه های شارما طی روزهای گذشته سفر به استان های گیلان و تبریز و همچنین دیدار با مقامات استانی بوده است.

 

***بان کی‌مون وقتی مرا دید خجالت کشید

دختر شهید رضایی‌نژاد درباره دیدارش با دبیر کل سازمان ملل گفت: بان کی‌مون از دیدن من خجالت کشید.

در آموزه های انقلاب اسلامی همواره این پیام زنده بودن خود را برای مخاطبین به نمایش میگذارد که"فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست " و این امر در سیره امام و رهبری دیده می شود.

یکی از مصادیق زنده نگه داشتن یاد شهدا، رفتن به سراغ خانواده هایشان و شنیدن سخنان ایشان است.در متن زیر سوال و جواب را با آرمیتا رضایی نژاد فرزند شهید هسته ای صورت دادیم، که نکات عاطفی و ظریف را در خود گنجانده است.مشروح این مصاحبه بدین شرح است.

* نبود پدر شما چه تأثیری درروند زندگی‌تان گذاشته و حرف دلت با بچه‌هایی که مانند شما قربانی پدید ترور هستند را بزنید.

ترور پدرم باعث شد که خانه و مدرسه ما و تیپ ما و کلی چیزهای دیگر عوض بشود،، مثلاً اینکه ما دیگر مرد خانه ما دایی‌مان است و دیگر بابایم نیست.

* از دیداری که با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل داشتی بگو، چه چیزی به او گفتید؟

من چیزی به او نگفتم، وقتی من رو دید خجالت کشید، ولی نتوانستم چیزی به او بگویم.

* حرف دلتان با کودکانی که قربانی حادثه تروریستی هستند چیست؟

من تا حالا به این مسئله فکر نکرده بودم، اما به آن‌ها می‌گویم که ناراحت نباشید، یک روزی باید بروید انتقام خون پدرانتان را از صهیونیست‌ها بگیرید، من وقتی خیلی کوچولو بودم می‌گفتم اگر یک روز قاتل‌های بابایم رو ببینیم چون خانه ما طبقه پنجم بود، آن‌ها را می‌برم خانه و از طبقه پنجم پرتشان می‌کنم پایین و خلاصه بمیرند.من برای انتقام گرفتن از خون پدرم، راهش را ادامه می‌دهم.

 

***درخواست ۶۰۰ میلیون تومانی یک عضو هیات مدیره از باشگاه معروف!

یکی از اعضای هیات مدیره یک باشگاه پرطرفدار تهرانی از مدیریت باشگاه خواسته که قراردادی ۶۰۰ میلیون تومانی با او امضا شود.

یکی از اعضای هیات مدیره یک باشگاه پرطرفدار تهرانی درخواست جالب و حیرت انگیزی از مدیریت این باشگاه داشته و از او خواسته که با او قراردادی 600 میلیون تومانی امضا کند. این درخواست باعث تردید مدیریت باشگاه شده و او از رئیس هیات مدیره باشگاه درخواست کرد نظرش را در این مورد بگوید و در کمال تعجب می‌بیند که رئیس هیات مدیره هم از چنین درخواستی حمایت می‌کند! این مساله باعث شد که هنوز قراردادی با این عضو هیات مدیره امضا نشود.

گفته می‌شود برخی از نزدیکان مدیریت این باشگاه به او سفارش کرده‌اند که زیر بار قرارداد 600 میلیون تومانی نرود زیرا در آنصورت امکان دارد رئیس هیات مدیره هم درخواست قرارداد  800 میلیون تومانی از باشگاه داشته باشد و به همین دلیل است که او  از درخواست عجیب یک عضو هیات مدیره حمایت می‌کند.

 

***افشای نقش برخی مسئولان در پرونده سنگین زمین‌خواری گرگان

نماینده آمل اظهار داشت: در روستای زیارت گرگان بیش از هزار واحد ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته که متاسفانه برخی از مقامات و مسئولین هم در آن نقش دارند.

عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکار خبر با اشاره به گزارش رسیده در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز، زمین خواری و تصرفات اراضی ملی در روستای زیارت شهرستان گرگان گفت: این گزارشات در ستاد بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس گزارشات واصله در روستای زیارت شهرستان گرگان بیش از هزار واحد زمین خواری صورت گرفته و متاسفانه رد پای برخی از مسئولین و مقامات هم در این زمین خواری و تخلفات مشاهد می شود. عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: عمده تخلفات از سوی افراد غیربومی منطقه انجام شده و این افراد از مناطق دیگر با رجوع به این روستا و تصرف زمین ها بصورت غیرمجاز به ساخت و ساز مبادرت کردند.

یوسفیان تاکید کرد: گزارشهایی که به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی رسیده از سوی مراجع رسمی ارائه شده و متاسفانه در این گزارشات قید شده که برخی از مسوولین و مقامات هم جزو کسانی هستند که ساخت و سازهای غیر مجاز داشتند.

وی با تاکید بر اینکه پرونده سنگینی برای این روستا در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده، افزود: ما برای بررسی این پرونده از همه مقامات و مسئولین محلی دعوت می کنیم تا جهت بیان نظرات خود، نحوه انجام این تخلفات و مقصران در این زمینه در ستاد حضور یابند. نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسات آینده ستاد این پرونده بررسی و تصمیمات لازم در این زمینه گرفته خواهد شد.

 

***چرا تئاترهای ما هنجارشکن شده‌اند؟!

متاسفانه امروز اغلب فضای تئاتر کشور به پاتوقی تبدیل شده برای ‌نمایشنامه‌هایی که با پول بیت‌المال به نام کار هنری برگزار می‌شوند.

شکی نیست تئاتر پیش‌زمینه و مقدمه سینما است که کارشناسان حوزه آموزش و تربیت  آن را بهترین ابزار برای افزایش خلاقیت و پویایی ذهن می‌دانند پس اگر قرار است آن را تقویت کنیم  و برای این هنر بودجه‌ای درنظر بگیریم باید برنامه‌ریزی اصولی داشت و هزینه‌های مربوط به آن را درست صرف کرد تا نتیجه معکوس ندهد،  با این وجود به اندازه‌ای که از سینمای بیمار در حال احتضارمان مدام گفته و نوشته می‌شود کمتر کسی به تئاتر و معضلات فرهنگی و محتوایی آن اشاره‌ای دارد و به‌گونه‌ای آن را به حال خود رها کرده‌اند؛ چنان‌چه متاسفانه امروز اغلب فضای تئاتر کشور به پاتوقی برای یک عده روشنفکرمآب تبدیل شده که پزتئاتری بودن وخاص بودن می‌دهند، ‌نمایشنامه‌هایی که با پول بیت‌المال به نام کار هنری برگزار می‌شوند ولی به دلیل محتوای عمدتا ناجور و نابهنجاری که دارند تنها برای یک عده اقلیت بدون حضور اکثریت مردم روی صحنه نمایش می‌روند.

این‌جاست که کم کم پای مردم از تئاتر بریده می‌شود و بین این هنر تاثیرگذار نمایشی با جامعه فاصله عمیق می‌افتد؛ تئاترهای نامفهوم و گاه مستهجنی که روی صحنه می‌رود و نظارتی هم بر سلامت آن‌ها نیست . مانند هدا گابلر، پپرونی برای دیکتاتور، یه کلیک کوچولو، روز حسین، پینوکیا و... که به دلیل ابتذال در محتوا و گفتار و پوشش بازیگران باانتقادات زیادی مواجه شدند این درحالی‌ است که تئاتر در ایران قدمتی چند هزارساله دارد و مردم ما با فضای تئاتر و نمایش نامانوس نیستند.

اما چرا تئاتری که بدون هیچ حامی خصوصی  و با بودجه  دولت وارگانهای مشابه تغذیه می‌شود  این چنین خروجی‌هایی هنجارشکنانه وغیرمتعارفی دارد؟! این سوالی است که باید از متولیان امرتئاتر و کسانی که بودجه‌هایچنین نمایشنامه‌های مبتذلی را تامین می‌کنند پرسید؟! چرا با وجود  موضوعات  بکر ملیو اسلامی حتما سراغ سوژه‌های غربی که کاملا با فرهنگ ما تعارض دارد  می‌روند و می‌خواهند عین به عین آن را در نمایشی زنده اجرا کنند؟!

 

*** تمسخر مصوبه قانونی کشور ازسوی ذوق‌زدگان در دانشگاه صنعتی اصفهان

همایش گفتگوی تمدن‌ها با حضور صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

زیباکلام در این همایش که توسط انجمن اسلامی اصلاح‌طلب دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، به ارائه نظراتی پیرامون گفتگوی تمدن‌ها و مذاکرات و انرژی هسته‌ای پرداخت.

یکی از بخش‌های این همایش، پخش کلیپ از یکی از سران فتنه بود، که در این کلیپ مصوبه شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه در رابطه با سران فتنه در دانشگاه صنعتی اصفهان از سوی برخی دانشجویان اصلاح‌طلب مورد تمسخر قرار گرفت.

***مصافحه روحانی و نماینده عربستان در سازمان ملل صحت ندارد

بتازگی تصاویر و عکس‌نوشت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ادعا می‌کند حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل با نماینده عربستان مصافحه کرده است: «دولتمردان به عزا نشسته در سازمان ملل بخاطر کشتار زائران ایرانی و ابراز محبت و خاکساری به محضر نماینده عربستان سفاک جنایتکار».

اما واقعیت ماجرا چه بوده است؟ آیا فردی که در سازمان ملل مورد استقبال رئیس جمهور کشورمان قرار گرفته نماینده کشور عربستان بوده است؟

مصافحه روحانی و نماینده عربستان صحت ندارد و تصویر فوق مربوط است به دیدار رئیس جمهور و نماینده کشور کویت. تصاویری از دیدار رئیس جمهور کشورمان و نماینده کشور کویت در صحن سازمان ملل را مشاهده می‌کنید:

توجه نماینده کویت به محل استقرار هیئت ایرانی نیز مورد تأکید رسانه‌های عربی قرار گرفت:

حسن روحانی از 2 تا 7 مهر با سفر به نیویورک محل برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل علاوه بر سخنرانی، با دبیر کل سازمان ملل و تعدادی از سران شرکت کننده در اجلاس ملاقات‌های دو جانبه داشته است.

 

***قاسم افشار گوینده سابق خبر زنده است

محمدرضا حیاتی گوینده باسابقه رادیو خبر داد شایعات درباره درگذشت قاسم افشار در «منا» صحت ندارد و او در سلامت کامل به سر می برد.

محمدرضا حیاتی گوینده با سابقه خبر درباره شایعاتی که پیرامون درگذشت قاسم افشار دیگر گوینده خبر در حادثه «منا» که این روزها در فضای مجازی منتشر شده است به مهر گفت: شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر حضور قاسم افشار در حج و حادثه منا منتشر شده است که هیچ حقیقتی ندارد.

وی ادامه داد: من حدود نیم ساعت پیش با وی صحبت کردم و او از سلامتی خود خبر داد. افشار در این چند روز در تهران بوده است و معلوم نیست چه کسانی و با چه اهدافی این شایعات را منتشر می کنند.

گوینده پیشکسوت خبر سیما با اشاره به عکسی که از افشار در فضای مجازی منتشر شده است، متذکر شد: من هم این عکس را دیده ام و متاسفانه کار زشت و ناپسندی است که عده ای به راحتی عکسی را درباره مرگ و زندگی یک نفر انتشار می دهند، اما مردم باید هوشیار باشند چراکه غیرمتخصص ترین و غیرحرفه ای ترین افراد هم به راحتی می توانند عکسی را دانلود کرده و با نوشتن متنی روی آن به انتشارش اقدام کنند.

وی با اشاره به فضایی که شبکه های اجتماعی برای انتشار گسترده و پراکنده اخبار فراهم کرده است، یادآور شد: متاسفانه عده ای از مردم هم هستند که بدون تحقیق وقتی عکس یا متنی برای آنها ارسال می شود آن را فورا برای دیگران می فرستند. درحالیکه ابتدا باید از خود بپرسند که آیا فضاهای اینچنینی قابل اعتماد است؟ درواقع این افراد هم به نوعی مقصر هستند که به این شایعات دامن می زنند و این باعث می شود که خبری دروغ در یک لحظه هزاران بار به افراد مختلف ارسال شود.

حیاتی با اشاره به رسانه های غیررسمی که اخبار غیر واقعی را منتشر می کنند، عنوان کرد: گاهی این رسانه های غیر معتبر هم خبرهایی را ارسال می کنند که غیر مستند است و همین منبعی برای سوءاستفاه می شود.

وی در پایان با بیان اینکه عده ای با استفاده از شبکه های مجازی برای هنرمندان و چهره های شناخته شده مشکلات مختلفی را درست می کنند، تصریح کرد: متاسفانه ما فرهنگ استفاده از این شبکه های مجازی را نیاموخته ایم و می بینیم که عده ای خیلی راحت هنرمندان و چهره ها را با این پیام ها به بیمارستان می فرستند و یا مرگ آنها را اعلام می کنند.

 

****حاشیه‌های سفر داماد نعمت‌زاده به ایتالیا

عضو کمیسیون صنایع اذعان داشت: کنسولگری ایران در این مدت همه کارهای قانونی خود را تعطیل کرده‌است و امکانات خود را در اختیار خانواده وزیر قرار داده‌ است که این تکرار همان رفتارهای حکومت شاهنشاهی است که جایی در نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.

 نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس در خصوص حاشیه های سفر داماد وزیر صنعت به میلان در ایتالیا و اتفاقاتی که بعد از آن رخ داده است، اظهار داشت: این سفر حاشیه های زیادی داشت؛ در حاشیه این سفر خانواده یکی دیگر از وزرا هم حضور داشت که به میلان رفته بودند.

وی افزود: اگر این سفر با پول خود این افراد باشد و هزینه ای از بیت المال صورت نگرفته باشد، این سفر بدون مشکل است، اما این موضوع که تمام امکانات کنسولگری ایران در ایتالیا به این خانواده اختصاص داده شده است قطعا مورد انتقاد همه است.

 عضو کمیسیون صنایع اذعان داشت: کنسولگری ایران در این مدت همه کارهای قانونی خود را تعطیل کرده است و امکانات خود را در اختیار خانواده وزیر قرار داده است که این رفتار جایی در نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.

قاضی پور افزود: در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که کنسولگری ایران که خانه ایران است به محلی برای تفریح و وقت گذرانی خانواده های وزرا تبدیل بشود.

وی با اشاره به جشن سعدآباد در دولت یازدهم و اخباری که از آن منتشر شد یادآور شد: از این قبیل رفتارها در دولت یازدهم بسیار زیاد بوده و باید دولت در این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه این قبلیل رفتارها با معیار های خون شهدا و انقلاب اسلامی سازگاری ندارد گفت: ریخت و پاش های دولت یازدهم باید جمع و جور شود.

قاض پور در خصوص داماد آقای وزیر و نقش او در اکسپو و تخلفاتی که صورت گرفته است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور باید وارد شود تا ابعاد این موضوع برای همه مشخص شود.

 

*** ارتش ایران وارد سوریه شد

خبرگزاری رویترز در مطلبی با عنوان "اسد، ایران و روسیه برای حمله نظامی آماده هستند" در تیتر یک خود نوشت: صدها نفر از ارتش ایران در ده روز اخیر وارد سوریه شده اند و به زودی به نیروهای ارتش سوریه ملحق می شوند و از طرفی نیروهای حزب الله لبنان در سوریه هستند و تمامی این ها بوسیله حملات هوایی روسیه حمایت می شوند.

رویترز به نقل از دو منبع لبنانی نوشت: حملات هوایی روسیه با حملات زمینه که در سوریه انجام می شود هماهنگ شده است و تمامی این ها برای باز پس گرفتن مناطق از تسخیر داعش می باشد.

این خبرگزاری افزود: اکنون عده زیادی از نیروهای ارتش ایران نیز به سوریه رسیده اند و به نظر می رسد که قرار است افسران و سربازان ایرانی نیز در این جنگ زمینی شرکت کنند. تاکنون دخالت ایران در اوضاع سوریه تنها در زمینه آموزش نظامی  و مشاوره بود اما اکنون ایران بااعزام نیروهای نظامی شیعه که شامل نیروهای افغان و عراقی نیز می شود در کنار نیروهای ارتش سوریه با داعش خواهد جنگید.

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست نیز باانتقاد از سیاست های اوباما نوشت: در حالیکه اوباما و دولتش ادعای سیاست جداگانه ای را در قبال سوریه دارند، این روسیه و ایران هستند که ابتکار در سوریه را ربوده اند.

 

***بلایی که آزاده نامداري سر پست هایش آورد

آزاده نامداري در واکنش به بداخلاقی ها و حاشیه ها درباره ازدواج مجددش تمامی پست های اینستاگرامش را پاک کرد.

حاشیه های فراوانی که طی چند روز گذشته با رسانه ای شدن خبر ازدواج مجدد آزاده نامداری رخ داد او را مجاب کرد تا محتوای کامل صفحه اینستاگرام خود را حذف کند.

تقریبا از روزی که آزاده نامداری از فرزاد حسنی طلاق گرفت حاشیه های زندگی اش تمام نمی شود حالا اما با ازدواج مجدد آزاده نامداری او وارد حاشیه های تازه در زندگی و فضای مجازی شده است.

 اما ماجرا چیست؟ القصه خانم نامداري روز دوشنبه ششم مهر ، با انتشار خبري در صفحه مجازي اش، ازدواج دوم خود با سجاد عبادی، فرزند رحيم عبادی رييس سازمان جوانان دولت اصلاحات رسانه ای کرد.

این در حالی بود که سجاد عبادي تنها ١٢ روز پيش از رسانه اي شدن خبر ازدواجش با آزاده نامداري يعني بيست و دوم شهريور همسر اولش را طلاق داده است، مطلبی که از سوی همسر اول وی مطرح شد و خطاب به مجری سابق تلویزیون نوشت: خانم نامداري عزيز! بانوي حجاب و اخلاق و عفاف و شكستن حرمت ها؛ من سر زندگي ام بودم كه تو آمدي… من بودم و تو آمدي… او ٢٢ شهريور ٩٤ از من جدا شد و تو ماه هاست كه از گل هاي رز سفيدت عكس مي گذاري و  روزهاست كه آينه و شمعدان خانه ي مشترك جديدت را به نمايش گذاشته اي. حساب تو و خانواده هايي كه از هم پاشيدي با خدا.

همه اينها باعث ايجاد حاشيه هاي فراوان براي آزاده نامداري شده و ظاهرا او را مجبور به پاك كردن تمام پست هاي قبلي اش كرد./

 

***ایران هزاران شبه نظامی از نیجریه به سوریه اعزام می کند!

رسانه های عربی همسو با سیاست های ریاض  این روزها با همکاری با رسانه های سعودی خط جدیدی در راستای حمله به جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته اند.

بعد از متهم کردن ایران طی روز گذشته به ارسال سلاح از راه دریا به انصارالله و متهم کردن ایران به همکاری با تروریست ها در منامه این بار روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در «ادعای عجیبی» گزارش داد: «ایران در حالی در نیجریه نفوذ پیدا کرده که توانسته سه هزار شهروند نیجریه ای را برای اعزام به سوریه آموزش نظامی دهد(!)»

الشرق الاوسط در ادامه ادعاهای خود آورد: «ایران از طریق کنسولگری خود خارج از چارچوب دیپلماسی نیجریه سعی به ارسال هزاران شبه نظامی به سوریه برای حمایت از بشار اسد دارد.»

این رسانه سعودی در ادامه اتهامات خود به جمهوری اسلامی ایران می نویسد: «ایران طرح های زیادی در نیجریه برای جذب مسلمانان این کشور راه اندازی کرده است و با تبلیغات خود دانشجویان نیجریه را  نسبت به عربستان بدبین می کند.»

 

*** رفتار غیرمحترمانه خواننده برنامه "شب کوک" شبکه نسیم با یک جوان

در برنامه هفتم مهر "شب کوک" ، اما اتفاقی افتاد که چندان با اخلاق هنری و ادب ایرانی، آن طور که انتظار می رفت، همخوانی نداشت.

 در این برنامه، یکی از جوانان به روی صحنه آمد و تا خواست شروع به خواندن کند، حتی پیش از آن که یک بیت را به طور کامل بخواند، پوریا حیدری، داور برنامه از وی خواست که ادامه ندهد و قطع کند!

 صدای آن جوان، ای بسا مناسب نبود ولی اخلاق و ادب حکم نمی کرد که او را در برابر تماشاگران حاضر در استودیو بینندگان خانه ها، این گونه تحقیر کنند و حس همدردی را در بین بسیاری از مردم نسبت به او برانگیزند، به طوری که حتی مجری برنامه هم کوشید به نوعی از وی دلجویی کند.

 طبیعتاً صعود یا عدم صعود او به مرحله بعد در دستان داوران بود و آنها می توانستند، لااقل نیم دقیقه به صدای او - هر چند صدایش شاید خوب نبود - گوش کنند و بعد با دادن امتیاز اندک او را حدف کنند نه این که داور برنامه، حتی اجازه خواندن ندهد و بی احترامی کند.

 از مسؤولان برگزاری برنامه های اینچنینی انتظار می رود قبل از هر چیز داوران را توجیه کنند که قبل از هر چیز آنچه باید در رسانه ملی مد نظر باشد، حفظ حرمت انسان ها و اخلاق و ادب است و تلویزیون جایی برای تحقیر دیگران، ولو از موضع داوری نیست.

 

****همنوایی مدیر شبکه اهل‌بیت با آل‌سعود

همزمان با وقوع فاجعه غم بار کشتار حجاج بیت الله الحرام در سرزمین منا که به دلیل کوتاهی و بی کفایتی  رژیم سعودی به وقوع پیوست، عربستان، ایران را به سیاسی کاری در این خصوص متهم کرد و پیگیری ها و تلاش های جمهوری اسلامی برای روشن شدن علل این حادثه را دشمنی ایران با رژیم سعودی اعلام کرد.

اما در این میان و در حالی که ملت های مسلمان، غرق در ماتم و عزای عزیزان جان باخته خود در حادثه تلخ سرزمین منا هستند، "حسن اللهیاری" مدیر و مجری شبکه موسوم به اهل بیت که از لس آنجلس آمریکا پخش می شود، در تازه ترین اظهاراتش با سکوت در برابر جنایت صورت گرفته از سوی رژیم سعودی و امتناع از محکوم کردن آل سعود، حادثه منا را "مسئله ای نه چندان مهم" خواند.

وی هم‌راستا با آل سعود، با کافر خواندن جمهوری اسلامی ایران، تلاش جمهوری اسلامی برای حراست از حقوق حجاج خود را امری سیاسی دانست و حتی با تمسک به این موضوع به بیان مواضع تفرقه انگیز میان مسلمانان پرداخت.

او در پاسخ به تماس بیننده ای درباره حادثه منا و کشته شدن عده بسیاری از مسلمانان و همچنین هموطنان ایرانی گفت: «دولت ایران با عربستان بر سر مساله سوریه مشکل دارد و این مساله (جان‌باختن حجاج در منا) را علم کرده است. دولت ایران اصلا به فکر حجاج نیست.»

او در نهایت با اظهارنظری جالب "پرداختن به حادثه منا را طرحی برای کم رنگ کردن عید غدیر" دانست!

این اظهارات همسو با آل سعود از سوی "حسن اللهیاری چغچرانی" مدیر شبکه آمریکایی که نام اهل بیت را یدک می کشد، چندان دور از انتظار نیست چراکه این شیعه نما، مسائلی مانند توهین و تکفیر علما و بزرگان شیعه، خیانت به انقلاب مردم بحرین، فتوای حرمت جهاد با کفار، دفاع از جنایات اسرائیل و توهین و حکم به فسق آیت الله العظمی سیستانی را در کارنامه خود دارد.

 

 ****داعش، پوتین را به شکل بی سابقه تهدید کرد

گروهک تروریستی داعش در پی حملات هوایی روسیه در سوریه ولادیمیر پوتین را به شکل بی سابقه ای تهدید کرد.

بر پایه این گزارش؛ داعش در پیامی اظهار داشت که تنها بخشی از داعشی های چچنی در این کشور روسیه را با معضل جدی مواجه کردند چه رسد به اینکه شیران داعشی به روس ها حمله ور شوند.

داعش در پیام خود ضمن آماده باش دادن برای حمله زمینی علیه روسیه به همه نیروها و طرفداران خود در چچن و کشورهای همرز با روسیه فراخوان داد.

در این پیام آمده که سوریه را به گورستان روس ها تبدیل خواهیم کرد.

 

***جان کری و ظریف برنده جایزه نوبل می‌شوند!

پایگاه خبری تحلیلی واشنگتن فری بیکن (freebeacon) از شایعاتی بر سر اهدای جایزه صلح نوبل به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بخاطر توافق هسته‌ای با ایران خبر داد!

فری بیکن نوشت: "افزایش گمانه‌زنی‌ها درمورد اینکه جان کری بخاطر انجام توافق هسته‌ای با ایران جایزه نوبل دریافت کند، انتقادات جدیدی را بر سر ارتباط نزدیک وی با محمد جواد ظریف وزییر خارجه ایران مطرح کرد."

این پایگاه آمریکایی ضمن بیان احتمال دریافت مشترک این جایزه بوسیله ظریف و کری نوشت: "برای ماه‌هاست که شایعات درباره انتخاب شدن مشترکری و ظریف برای جایهز صلح نوبل مطرح شده‌اند."

موسسه تحقیقات صلح بین‌الملل استکهلم پیشنهاد داده است تا این دو نفر برای جایزه نوبل سال 2016 انتخاب شوند! این مسئله واکنش‌های بهت‌آمیز مقامات واشنگتن را درپی داشته است که معتقدند این دو نفر برای این جایزه مناسب نیستند!

لوییز گومرت نماینده ایالت تگزاس در این باره به فری بیکن گفت: "بارها شاهد اعطای این جایزه به کسانی بودیم که در ظاهر بصورت قاطعانه‌ای ضد موجودیت اسراییل اقدام کرده‌اند."

این شایعات زمانی مطرح شد که گزارش‌ها از روابط گرم و دوستانه تیم‌های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی که برجام را به سرانجام رساندند، خبر دادند. این اخبار باعث برافروخته شدن انتقادات از جان کری بخاطر روابط صمیمی با مقامات ایرانی شد!

یکی از جمهوری‌خواهان که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با فری بیکن گفت: "هیچکس نباید از اینکه کمیته صلح نوبل می‌خواهد این جایزه را به کسی بدهد که این توافق فاجعه‌بار را (که توانایی ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را حفظ کرده و بیش از 100 میلیارد دلار از ریق ایران به حزب‌الله و حماس می‌دهد) به ثمر رساند، تعجب کند!"

فری بیکن معتقد است که "َظریف و کری باعث تمسخر جایزه صلح نوبل می‌شوند!" و به نقل از یک تحلیلگر محافظه‌کار نوشت: "احتمالا این جایزه را برنده می‌شوند. این اتفاق در اواسط ماه اکتبر (اوایل آبان ماه) بصورت رسمی اعلام خواهد شد و آنگاه جان کری می‌تواند با عزت استعفا داده و به صف دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری بپیوندد."

 

***نامه تند علی جنتی به وزیر حج عربستان

در پی احضار «احمد المولد» کاردار عربستان، حسین نوش آبادی معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه اعتراضی و شدیداللحن علی جنتی در خصوص حوادث پیش آمده در منا، نحوه رسیدگی به مجروحان و اهمال کاری دولت سعودی در انتقال پیکرهای حجاج جانباخته به کشورمان را به وی تسلیم کرد.

در نامه جنتی ضمن تاکید بر مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور حج جمهوری اسلامی ایران،  مراتب اعتراض شدید نسبت به عدم صدور روادید برای هیأت ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران، سرکشی و رسیدگی به امور حجاج جان‌باخته و مصدومان حادثه تلخ مِنا اعلام و بر رسیدگی هرچه سریع‌تر در این زمینه تأکید شده است.

در نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان همچنین عملکرد دولت عربستان در موضوع حج در قبال جمهوری اسلامی ایران خلاف عرف دیپلماتیک و بین‌الملل عنوان شده است.

سهل‌انگاری دولت عربستان در حادثه مِنا، رسیدگی به حجاج مجروح و مصدوم، کوتاهی در فرایند کلی امدادرسانی و  انتقال به‌موقع پیکرهای زائرین جان‌باخته از دیگر موضوعات مورد اعتراض وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نامه بوده است.

همچنین در نامه جنتی به صراحت تاکید شده است که جمهوری اسلامی ایران پیگیر حوادث پیش آمده در سرزمین مِنا تا حصول نتیجه قطعی از مراجع بین‌المللی ذیربط خواهد بود.

*** زنی که عروس های اروپایی به حجله دامادهای داعش می فرستاد

پلیس فرانسه زنی را بازداشت کرد که تلاش می کرد دختران فرانسوی را به سفر به عراق و سوریه و ازدواج با اعضای داعش متقاعد کند.

 این زن 21 ساله با نام اصلی "مایوا" برای قانع کردن دختران به ازدواج با اعضای گروه مسلح داعش از روش های متعددی استفاده می کرد.

 یک دختر در  سال 2014 بعد از پذیرش افکار داعش به سوریه سفر کرد و به عضویت این گروه درآمد. او بعد از آن تلاش کرد تا نظر دختران فرانسوی را به ازدواج با اعضای داعش جلب کند و در این راه از تجربه های خود در سوریه برای آنان سخن گفت.

 وی با نشان دادن عکس های خود در سوریه در حالی که اسلحه کلاشنیکوف در دست داشت، وضعیت زندگی در این کشور را برای دختران اروپایی توضیح می داد.

 مایوا برای رساندن عروس ها به دامادهای داعشی در سوریه با افرادی در داخل ترکیه هماهنگ می کرد تا عبور دختران فرانسوی به راحتی صورت گیرد اما در آخرین سفرش به محض پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه فرانسه، توسط پلیس این کشور بازداشت شد.

 مسوولین امنیتی فرانسه از مدت ها قبل فعالیت های وی را زیر نظر گرفته بودند.

 مایوا در حین بازجویی با اعتراف به اینکه در صحنه های بریدن سر در سوریه حضور داشته است به مسوولین امنیتی فرانسه گفت: بعد از پشیمانی از همکاری با داعش تصمیم گرفت به فرانسه بازگردد.

 

***مبلغ وهابي: سر مجوس ها را له مي كنيم

نماینده مجلس سنای اردن، از آخرین اظهارات "ترویستی" عائض القرنی مبلغ تکفیری سعودی و گستاخی وی در انتشار پیامی نژادپرستانه و تفرقه‌انگیز ضد ایران، انتقاد کرد.

 "مهند العزه" عضو شورای دربار پادشاهی در اردن در پیامی بر روی صفحه خود در شبکه های ارتباط اجتماعی، با اشاره به پیام عائض القرنی که مدعی شده "سرهای مجوس را زیر پا له می کنیم و ..."؛ وی را شیخ هنرپیشه نامید و گفته هایش را در اوج "تروریسم" توصیف کرد.

 گفتنی است، مجوس واژه توهین آمیزی است که عربها به ایرانیان نسبت می دهند و مردم ایران را آتش پرست خطاب می کنند.

 العزه، در توصیف این پیامِ شیخ عائض القرنی، وی را به کمدین تشبیه کرده و اظهارات او را نمایشنامه ای کاملاً "تروریستی" خواند.

 وی سپس افزود: هیچ نمی دانم چطور اجازه می دهیم امثال القرنی به دانشگاه هایمان در اردن تردد داشته باشند.

 العزه در ادامه ابراز امیدواری کرد که این اظهارات باعث تیرگی روابط با سایر کشورها نشود.

 

***روسیه «جنگ مقدس» در آخر الزمان را آغاز کرد

سخنان کلیسای ارتدوکس روسیه درباره جنگ روس ها در سوریه تحت عنوان «جنگ مقدس»موجی از واکنش ها را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت.

بر پایه این گزارش؛ «وسي وولد شاپلين» مقام بلندپایه در کلیسای ارتدوکس روسیه جنگ روس ها در سوریه را برای حمایت مستضعفان عنوان کرد و از این جنگ به «جنگ مقدس» یاد کرد.

کاربران شبکه های اجتماعی  جنگ روس ها در سوریه را شمارش معکوس برای پایان دوره آخرالزمان عنوان کردند که این جنگ در «دابق» سوریه صورت خواهد گرفت.

کاربران شبکه های اجتماعی همچنین عنوان شدن جنگ مقدس از سوی کلیسای ارتدوکس را به معنای اعلام جهاد از سوی مسیحی ها قلمداد کرده اند.

لازم به ذکر است که دابق نام روستایی نزدیک شهر حلب در شمال سوریه و نزدیک مرز ترکیه است که بنا بر روایاتی حوادث آخر الزمان از این روستا شروع می شود.

داعش هم برای تاکید به اعتقادات خوددر این رابطه ارتش موسوم به دابق تشکیل داده که فرماندهی آن را 5 نفر برعهده دارند که 3 نفر از آنان ازبکستانی و دو نفر چچنی هستند که در حومه حلب استقرار یافته اند.

این افراد شبکه ارتباطی ویژه و دستگاه‌های تماس بی‌سیم دارند که با وسایل و تجهیزات ارتباطی دیگر عناصر داعش ارتباطی ندارد.

عناصر این گروه به دقت انتخاب می شوند. سوری ها اجازه عضویت در ارتش دابق را ندارند و در مقابل 50 درصد از قفقازی‌ها این گروه را تشکیل می دهند.

 

***قتل يك مسلمان توسط هندوها بخاطر گاو

گاو در هندوستان مقدس است و کافی است گاوی در وسط میدان یا خیابانی بنشیند، دیگر کسی نمی تواند او را بلند کند مگر اینکه خودش آنجا را ترک کند.

 به گزارش آسوشیتدپرس، درگیری بر سر گاوها از دیرباز میان هندوها و دیگر اقوام و مذاهب در هندوستان رایج بوده و در بسیاری از موارد نیز مسلمانان این کشور را درگیر کرده است. یکی از این درگیری ها مربوط به شمال این کشور است که در آن چند هندو بر سر یک پدر و پسر مسلمان ریختند و پدر را آنقدر زدند تا مرد و پسر را هم زخمی کردند.

 درگیری از آنجا شروع شد که در منطقه بیسارا در ایالت اوتارپرادش شایع شده بود یک خانواده مسلمان به مناسبت عید قربان یک گاو را قربانی کرده و گوشتش را خورده اند. به یکباره ۶۰ هندوی خشمگین به خانه محمد اخلاق ریختند و آنقدر او را کتک زدند تا مرد. پسرش را نیز به شدت زخمی کردند. هندوهای خشمگین این مسلمان ۵۲ ساله و پسرش را از خانه بیرون کشیده و با چوب و آجر هدف قرار دادند.

 حالا پلیس اعلام کرده هشت نفر از عوامل اصلی این جنایت را دستگیر کرده است.

 کشتار گاو در هندوستان که جمعیتی عمدتا هندو دارد هنوز یک تابو محسوب می شود.

 

***صحبت های تلخ و دردناک همسر هادی نوروزی با بازیکنان پرسپولیس

هواداران پرسپولیس مات و مبهوت مقابل در منزل نوروزی حضور دارند. همبازیان هادی نوروزی شامل محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، کمال کامیابی نیا، مهرداد کفشگری، رضا نوروزی و... به شدت غمگین و گریان هستند.

همسر هادی نوروزی در کل دو ساعت به عنوان متکلم وحده خطاب به حضار نکات مختلفی را مطرح می کرد. از این که تازه به این منزل آمدم. هادی شب گذشته لامپ های لوستر خانه خود را شخصا عوض کرده بود تا منزلشان نورانی باشد و همسرش این گونه تعبیر می کرده که حتما فردا مهمانان بسیاری دارد.

همسر هادی خطاب به هر یک از همبازیان همسرش جملاتی اندوه باری را مطرح می کرد.

مثل اینکه آقای بنگر تو باید شوهرم را از باشگاه به خانه بیاوری.

نورمحمدی پس چرا الان با هادی نیامدی.

وی خطاب به مهمانان جدیدی که آمده بودند هم صحبت هایی انجام داد.

همسر هادی  پیراهن شماره 24 همسرش را درآورد و گفت این باید برای همیشه برای شوهرم باقی بماند و کسی نباید بپوشد.

از حضار به ویژه یحیی گل محمدی و همبازی اش محسن بنگر قول گرفت تا روزی که پسرش 8 ساله اش هانی بزرگ شود این پیراهن به تن بازیکن دیگری پوشیده نشود تا او این را به تن کند.

همسرش گفت وقتی هادی 20 سالش بود با این پیراهن به پرسپولیس اومد و خطاب  به محمد رامشگر که اولین مربی اش در پرسپولیس قائم شهر بود گفت: ده سال ما این را حفظ کردیم. از این به بعد باید حفظ کنید. هادی نوروزی قرار است که 8 آبان برای پرسپولیس بازی کند.

پسرش تا حدود 3:45 از مرگ پدرش باخبر نبود. به او گفته بودند یکی از همبازیان پدرش پای پدرش را شکسته و مصدوم شده و بیمارستان است. اما آنجا با کمک محسن بنگر یکی از چهار عمویش به نام مهدی که به شدت از نظر چهره شبیه هادی نوروزی است، همسر نوروزی که به شدت بی تاب بود به او گفت که آدم های خوب پیش خدا می روند و چون بابات آدم خوبی بود امروز پیش خدا رفت.

هانی هم بهت زده پس از یک دقیقه به شدت گریه کرد. ابتدا در آغوش مادرش و بعد در آغوش عمو مهدی اش و بعد در آغوش یحیی گل محمدی قرار گرفت.

اهالی رسانه که در آنجا حضور داشتند به پسرش قول دادند که شماره 24 پدرش برای او می ماند و او وقتی بزرگ شد باید این را بپوشی.

پسر هادی نوروزی به مادرش قول داد که مواظب هانا خواهر یک ساله اش باشد.

 

***هادی نوروزی به خاطر درگیری شدید با طاهری سکته کرد؟!

معمولا بعد از هر اتفاقی بازار شایعات داغ است و در مورد هادی نوروزی هم در این مدت شایعاتی شنیده شده که یکی بعد تمرین با طاهری درگیری شدیدی داشت و همین درگیری باعث سکته شد.

در حالی که این شایعه از اساس اشتباه است. حاضران در تمرین دیروز پرسپولیس می‌گویند که هادی طبق معمول بی سر وصدا تمرین کرد و چون مصدوم بود چند دور دور زمین راه رفت و بعد در کنار خوردبین تمرین را نگاه کرد.اما نکته جالب کری هادی برای آبی‌ها بود. بعد از تمرین او می‌گفت برای استقلالی‌ها سورپرایز دارم و میخوام بعد از گل 4 نشون بدم و کلی هم سر این مساله با لیدرها خندید و رفت.

 

***دو تن از علمای برجسته قم، در فاجعه منا مفقود شدند

براساس اعلام معاونت فرهنگي بَعثه مقام معظم رهبري پنج روحاني كاروان، يك معين و يك رابط ازمفقودان حادثه تلخ منا هستند.

همچنین  مديرامور روحانيون ، سه نفر از روحانيون كاروان ها و بخش استفتائات بعثه  نيزدر اين حادثه مجروح شدند.

از بعثه مراجع عظام تقليد هم خبرمي رسد درحادثه دلخراش منا دونفر ازعلماي برجسته قم كه با بعثه آيت الله سيد سعيد حكيم به عربستان آمده بودند مفقود شدند.

همچنين سه روحاني ديگرهم كه وابسته به بعثه آيات عظام موسوي اردبيلي و سيد سعيد حكيم مي باشند در فهرست مجروحان حادثه منا قرار دارند.

گفتني است امسال درايام مناسك حج سيزده بعثه مراجع عظام تقليد درقم ونجف در قالب يك كاروان به عربستان اعزام شده اند.

 

***مرگ دلخراش "محمدصالح" هنگام بازی در خودروی پدر

پسربچه بازیگوش هنگام بازی داخل خودروی سواری به طرز وحشتناکی جان خود را از دست داد.

این کودک چهار ساله‌ که محمدصالح  نام دارد داخل خودروی پدرش نشسته بود و بازی می‌کرد. پسرک با کلید بالابر شیشه مشغول بازی شده بود که با بالاآمدن  شیشه سرش بین شیشه و بدنه خودرو گیر کرد و او خفه شد.

ساعت 11 شب هفتم مهرماه بود که پدر گریان محمدصالح پلیس را در جریان قرار داد و مأموران پاسگاه گنبدلی شهر سرخس بلافاصله در محل حاضر شدند و جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت.

 

****اعدام مادر و دختر ایرانی در مالزی

دادگاهی در ایالت سلانگور مالزی یک مادر و دختر ایرانی را که در دام باندهای قاچاق مواد مخدر گرفتار شده بودند، به اعدام محکوم کرد.

دادگاه عالی ایالت سلانگور در شهر «شاه عالم» روز چهارشنبه یک مادر و دختر ایرانی را سه سال پس از بازداشت و زندان به پای میز محاکمه کشاند و به اتهام حمل دو کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع متامفتامین مجرم شناخت و حکم به اعدام آنها داد.

«غزالی چا» قاضی دادگاه «پ.الف» مادر 57 ساله و «ط.ن» دختر 36 ساله اش را متهم به حمل مواد مخدر کرد. مادر متهم به قاچاق هزار و 297 گرم و دختر متهم به جابجایی هزار و 245 گرم متامفتامین شدند.

این دو نفر سال 2012 هنگام خروج از بازرسی فرودگاه بین المللی کوالالامپور بازداشت شدند و تاکنون در زندان بسر می بردند.

باندهای قاچاق مواد مخدر طی سال های اخیر تلاش کردند مسافران ایرانی عازم مالزی را طعمه قرار داده و با سوء استفاده از ساده لوحی افراد، نیاز افراد به پول، حرص و طمع پول بیشتر و شوق سفر به خارج از کشور آن ها را وارد باندهای خود کنند.

بیش از 227 ایرانی در زندان های مالزی بسر می برند که اکثر آنها بدون آگاهی طعمه باندهای قاچاق مواد مخدر شده اند.

 

****شغل جدید و متفاوت شهاب حسینی

تولید اولین فیلم مجموعه «شهر فرش» با مدیریت فرهنگی شهاب حسینی آغاز شده است.

روز 7 مهر ماه فیلم «خورشید نیمه شب» به تهیه‌کنندگی شهاب حسینی و کارگردانی شبیر شیرازی کلید خورد و شروع شد. فیلمنامه این اثر با نگاهی به نمایشنامه «داستان خرس‌های پاندا» اثر ماتئی ویسنی یک به قلم شبیر شیرازی به نگارش درآمده و به عنوان اولین تجربه کارگردانی او جلوی دوربین می‌رود.

فیلم «خوشید نیمه شب» اولین تهیه کنندگی مستقل شهاب حسینی می باشد. او علاوه بر تهیه کنندگی انتخاب بازیگر و بازیگردانی این فیلم را نیز برعهده گرفته است.

این فیلم نه روز از زندگی خواننده جوانی را به تصویر می‌کشد که متفاوت ترین روزهای عمر او به حساب می‌آید و در این مورد ساخته  می شود.

مجموعه شهر فرش با مدیریت فرهنگی شهاب حسینی در راستای حمایت از استعداد های جوان سرمایه گذاری فیلم «خورشید نیمه شب» را تماما بر عهده گرفته و این فیلم اولین تولید اثر هنری این مجموعه است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.