آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به سرانه پایین تولیدات محتوای دینی و اسلامی در فضای مجازی گفت: برای اسلامی سازی فضای مجازی نیازمند انقلاب در این عرصه هستیم.

مسئولان دیدگاه خود را درباره فضای مجازی اصلاح کنند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی طی سخنانی اهمیت فضای مجازی و تولید محتوای اسلامی در آن را مورد تاکید قرار داد.

 

وی با بیان این‌که «فضای مجازی همواره مورد بی مهری قرار گرفته است» به کاربردهای فناوری اطلاعات در زندگی بشر اشاره و اظهار کرد: این مهم نگاه ویژه مسئولان به این عرصه را ضروری کرده است.

 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به نگاه تجاری حاکم بر فضای مجازی، دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این رابطه را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولان باید این دیدگاه را اصلاح کرده و نگاه فرهنگی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که «تولیدات پایین محتوای اسلامی در فضای مجازی، ما را تبدیل به مصرف کننده تولیدات غربی که خطوط قرمزی در این رابطه ندارند کرده است» خاطرنشان کرد: برای خروج از این شرایط نیازمند انقلاب در فضای مجازی هستیم.

 

وی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و باندهای فساد را نتیجه محتوای نامناسب و استفاده ناصحیح از فناوری عنوان کرد و افزود: برای انقلاب در فضای مجازی نیازمند شهامت، اراده، تصمیم و برنامه هستیم.

 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «رهبر معظم انقلاب در این مسیر دشوار تکیه گاه مسئولین هستند» خاطرنشان کرد: در راستای اصلاحات در فضای مجازی بایستی بدون ملاحظات آنچه مصلحت است انجام شود.

 

وی با بیان این‌که «غرب بیش از گزینه‌های نظامی به گزینه‌های فرهنگی دل بسته است» افزود: آنها تلاش می‌کنند تا از این طریق در کشور نفوذ کنند.

 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی استفاده از افراد متفکر، مستقل و بی طرف در راستای تصمیم گیری و اجرا در فضای مجازی را مهم برشمرد و تصریح کرد: بایستی با اراده قوی آمیخته با شجاعت نقاط ضعف و قوت شناسایی شده و نسبت به اسلامی سازی محتوا اقدام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.