قدس آنلاین:مقارن با ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه بعدازظهر دیروز ،با تماس شهروندان ،مبنی بر آتش سوزی در خیابان رضوی بجنورد،آتش نشانان بی درنگ به محل حادثه شتافتند.

آتش سوزی انباری ساختمان مسکونی در بجنورد جان یک نفر را گرفت

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،افسر آماده آتش نشانی توضیح داد: شروع آتش سوزی از قسمت پارکینگ این ساختمان مسکونی که متاسفانه به عنوان انباری استفاده می شد؛باعث حبس شدن تعدادی از شهروندان در طبقات شده بود.

علی یکدل ادامه داد: آتش نشانان به محض رسیدن با استفاده از روش تهاجمی و تدافعی به نجات محبوسین و مهار حریق پرداختند،که در این حادثه متاسفانه یک خانم میانسال به دلیل استنشاق دود در یکی از طبقات جان خود را از دست داد.

این کارشناس آتش نشانی با اشاره به دود و حرارت بالا در مسیر پلکان ساختمان مورد نظر بیان کرد: تعدادی از آتش نشانان به همراه اهالی با استفاده از یک نردبان معمولی آتش نشانی موفق شدند،مادر و کودک یکساله رااز طریق پنجره طبقه دوم در شرایط سخت نجات و به محل امن انتقال دهند.

افسر آماده آتش نشانی با اشاره به حضور 25 آتش نشان از چهار ایستگاه آتش نشانی ادامه داد: متاسفانه علیرغم مکاتبات متعدد از سال 1388 سازمان آتش نشانی بجنورد فاقد خودروی نردبان میباشد.

علی یکدل تصریح کرد: امدادگران آتش نشانی خلاء تجهیزات امدادرسانی در ارتفاع را همیشه با تلاش و به خطرانداختن جان خود پر می کنند،که این روند می تواند برای آتش نشانان بسیار خطر آفرین باشد.

وی تصریح کرد: مسئولین باید به دنبال راهکار مناسب باشند تا این خودرو در کمترین زمان ممکن خریداری و آتش نشانان بتوانند در آتش سوزی های اینچنینی ،به نجات افراد بپردازند.

گفتنی ست در این حادثه دو نفر از آتش نشانان به دلیل استنشاق دود در بیمارستان بستری شدند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.