«عمران زعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: حملات هوایی روسیه به مواضع تروریست ها در سوریه فریاد گروه های تروریستی و حامیان آنها در غرب و منطقه را درآورد و این در حالی است گروههای تروریستی هنگامی که واشنگتن به اتئلاف ضد داعش پیوست یکپارچه فریاد نزدند.

حمله های هوایی روسیه فریاد حامیان تروریست ها را درآورد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، الزعبی در گفت وگو با تلویزیون سوریه افزود: ائتلاف واشنگتن علیه داعش جدی نیست و حملات هوایی آن به این گروه تروریستی نتیجه مثبتی نداشته و به جای اینکه گروه های تروریستی با آغاز عملیات ائتلاف مجبور به عقب نشینی جغرافیایی و نظامی شوند پیشروی کردند .
وی تاکید کرد که هدف ائتلاف آمریکا نابودی داعش نبود بلکه بقای آنها برای مدت هرچه طولانی تر جهت تحقق اهداف سیاسی در منطقه است.
الزعبی با طرح این پرسش که رابطه دولت انگلیس با داعش، جبهه النصره واخوان المسلمین چیست که از حملات هوایی روسیه به مواضع تروریست ها نگرانند؟، افزود: گروه های تروریستی فرزند شرعی دولت های غربی و دستگاههای جاسوسی هستند و امروز کشورهایی مانند فرانسه ، انگلیس، عربستان وغیره با فضاحت و رسوایی بیش از هر وقت دیگری هنگامی که حملات هوایی روسیه از همان لحظات اول مواضع تروریست ها را هدف قراردادند از تروریست ها جانبداری کردند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: با آغاز عملیات هوایی روسیه علیه مواضع گروه های تروریستی برخی ها تلاش می کنند با بازگرداندن دوباره طرح اطلاع رسانی جعلی وافکار آن و بازی با مساله شهروندان، روسیه را تهدید کنند.
مقام سوری در عین حال تاکید کرد که زمان تغییر نظام ها با زور از همان نخستین لحظه با پایداری مردم، ارتش و رهبران سوریه به رغم خرابی ها و نابودی زیر ساخت ها و موسسات و بحران انسانی به پایان رسیده است.
الزعبی افزود: دولت سوریه پس از گذشت 4 سال و نیم از بحران این کشور همچنان قوی و پا برجاست و بعد ملی راز پایداری سوریه است که باید حفظ شود زیرا آن قلعه محکمی است که کشورمان را حمایت می کند.
الزعبی گفت: می خواستند زیرساخت های دولت سوریه را به طور کامل ویران کنند اما شکست خوردند و اکنون شاهد چرخش مواضع نسبت به حوادث سوریه هستیم و وعده های کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره معاملات موجب تاخیر در فروپاشی کلی موضع غرب نسبت به سوریه شد.
الزعبی درباره راهکار سیاسی از طریق گفت وگو افزود: دومین نشست مسکو گشایشی به روی این واقعیت که امکان گفت وگو میان سوری های مخالف تروریسم وجود دارد و تشکیل گروه های فکری که استیفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه پیشنهاد داده بود پیش از این نیز مطرح شده بود و چیز جدیدی نیست و بیشتر آن در مسکو بررسی شده است و نتایجی که این گروهها اعلام خواهند کرد الزام آور نیست.
الزعبی افزود: مخالفت ائتلاف مخالفان سوریه وبرخی دیگر با مشارکت در گروههای فکری قابل پیش بینی و طبیعی است زیرا آنها با تفکر اخوان المسلمین و طرح ترکی، عربستانی و آمریکایی به هدف براندازی دولت سوریه در ارتباط هستند.
الزعبی ادامه داد: روابط سوریه و روسیه زاییده جنگ علیه سوریه نیست بلکه روابطی تاریخی و ممتاز در همه زمینه ها مبتنی بر اساس احترام متقابل واحترام حاکمیت ملی است ووزارت خارجه رژیم عربستان نمی تواند این معادله درک کند، زیرا عادت به روش دنباله روی در روابط بین المللی دارد.
وی تاکید کرد که تاریخ روسیه نشان می دهد که این کشور به قرارداد های بین المللی به عکس تفکر استعمارگری پایبند است .
زعبی درباره تغییرات مواضع غربی نسبت به بحران سوریه گفت:علت تغییر در مواضع غرب اصرار مردم ، ارتش و رهبران سوریه بر مقاومت و مشارکت روسیه و حمایت دوستان دیگر از سوریه بود.
وی تاکید کرد: مشارکت هر کشور اروپایی در مبارزه با داعش منوط به موافقت دولت سوریه است.
وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: راه حل سیاسی در سوریه بدون وجود بشار اسد رییس جمهوری سوریه امکانپذیر نیست. ما روی سخنان مقام های غربی حساب نمی کنیم .
الزعبی درباره سخنان عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: به وزیر خارجه عربستان گفتم: وقتی بزرگان، کشورها ،ارتش ها و مردم سخن می گویند ساکت باش.
الزعبی افزود: زیر ساخت های رژیم عربستان قادر به تولید هیچ پیشرفت مثبتی نیست زیرا اساس آن زیر ساخت منفی است و آنچه اکنون در یمن رخ می دهد جنگ نیست بلکه کشتاری است که آل سعود علیه همه مردم یمن راه انداخته است.
وی ادامه داد: بر اساس منابع موثق مزدوران عربستانی از همه جای جهان به سوریه ویمن می آیند و اسلحه و تجهیزات نظامی از رژیم صهیونیستی دریافت می کنند.
الزعبی درباره فاجعه منا گفت: این نخستین بار نیست که این حوادث در عربستان رخ می دهد زیرا رژیم این کشور از ابتدای ظهور امور حج را به روش شخصیت پردازی اداره می کند.
الزعبی درباره سخنان اخیر اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز گفت: دولت سوریه و حاکمیت ملی این کشور هیچ ارزشی برای این سخنان وی قائل نیستند چرا که این سخنان نشان دهنده میزان نا امیدی اردوغان بر اثر شکست سیاسی و اقتصادی دولت عدالت و توسعه است. دولت آنکارا سیاست های فاجعه آمیز دارد و مرجعیتی برای مردم ترکیه به حساب نمی آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.