قدس آنلاین : یک فعال حوزه گردشگری گفت در طی یکسال و نیم باقیمانده تا مشهد ۲۰۱۷ فقط  می توانیم گوشها را شنوا نگهداریم.

درفاصله باقیمانده تا مشهد ۲۰۱۷   فقط می توان مباحث نظری مطرح کرد

 به گزارش قدس آنلاین – خراسان رضوی، مرتضی ملائکه فعال حوزه گردشگری گفت: ما در این زمان باقیمانده تا مشهد 2017 فقط باید مباحث نظری را مطرح  و گوش کنیم.

ملائکه گفت:در عرصه کاربردی  می توان بحث فرهنگی را با فرهنگسازی ایجاد کرد، مثلا حدیث امام رضا(ع) را در تبلیغات محیط شهری استفاده کنیم.

وی افزود:این فرهنگسازی مثلا توسط اپراتورها در خیابانهای اطراف و منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع) می تواند به فرهنگ سازی پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشهد 2017 کمک کند.

فعال حوزه گردشگری با بیان اینکه زنجیره گردشگری درنظام اسلامی، اگر همچنان بر پایه سود و زیان باشد، موفق نخواهیم شد، گفت: هتلداران  و سرمایه گذاری هایی که در مشهد انجام می شود، برپایه همین سود و زیان است.

وی گفت: ما با طرح و بیان مباحث نظری، طی یکسال  و نیم باقیمانده تا مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ، فقط زمان داریم مولفه های نظری آنرا استخراج کنیم.

ملائکه افزود: طی مدت باقیمانده فقط  می توانیم گوشها را شنوا نگهداریم و راهکارها را بررسی کنیم تا الگوی مناسب گردشگری شهر مشهد را براساس فرهنگ اسلامی و یا فرهنگ سرمایه داری پیدا کنیم.

وی گفت: برای فرهنگسازی فرهنگ پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید از رزرولوشن هتل ها ، غذا و  خوراک و خرید  در شهر مشهد، اسلامی شود.

وی با بیان اینکه ما هنوز الگوی گردشگری مشهد را نمی شناسیم و نمی دانیم کدامست، افزود: نگاه سود و ضرر در هر دو فرهنگ گردشگری اسلامی و سرمایه داری مهم است، در حالیکه سرمایه معنوی  باعث رشد و ارتقاء گردشگران مشهدی می شود .

ملائکه گفت: اهمیت گردشگری اسلامی در قرآن و احادیث به خوبی بیان شده است ، و بااجرایی کردن آنها می توانیم به الگوی گردشگری مشهد 2017 برسیم.

وی افزود: مبنای گردشگری اسلامی، معرفت است و باید نگاه کنیم، ببینیم، واقعا گردشگران مشهدی  طی سفر به مشهد و در زمان اقامتی که دارند، به این معرفت می رسند یا برای گردشگری تفریحگاههای مشهد به مشهد می آیند.

فعال حوزه گردشگری گفت: آیا تشویق برای رشد ییلاقات مشهد و استفاده از مجموعه های آبی برای جذب و زمان ماندگاری بیشتر زائران امام رضا (ع) و جایگزینی آنها به جای حرم مطهر، درست است؟ که به این شیوه گردشگران را تشویق به ماندن بیشتر در مشهد کنیم.

وی   با بیان اینکه   گردشگری اسلامی نافی سود نیست افزود: لذت حلال در گردشگری اسلامی مطرح شده است و باید از خودمان به عنوان فعالان این حوزه بپرسیم، آیا  خدمتی که ما ارائه می کنیم باعث افزایش معرفت زائر می شود .

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.