صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش اعلام کرد: رشد اقتصادی ایران به ۰.۸ درصد کاهش می‌یابد و تورم با کاهش به ۱۵.۱ و بیکاری با افزایش به ۱۱.۷ درصد می‌رسد.

جدیدترین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران در ۲۰۱۵

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، جدیدترین گزارش صندوق بین المللی پول از سلسله گزارش های «چشم انداز اقتصادی جهان» که به بررسی شاخص های اقتصادی کشورهای جهان از جمله ایران می پردازد، دقایقی پیش منتشر شد.

تایید رکود اقتصاد ایران

صندوق بین المللی پول در این گزارش، رشد اقتصادی ایران برای سال جاری میلادی را که 3 ماه دیگر تمام می شود، 0.8 درصد برآورد کرده است.

این نهاد بین المللی در گزارش پیشین خود که 5 ماه پیش در آوریل 2015 منتشر شد نیز رشد اقتصادی ایران برای سال 2015 را 0.6 درصد پیش بینی کرده بود؛ بر این اساس در گزارش جدید خود پیش بینی اش از رشد اقتصادی ایران در سال 2015 را اصلاح کرده است.

بر اساس گزارش جدید صندوق، رشد اقتصادی ایران در سال 2014 برابر با 4.3 درصد بوده است که به این ترتیب در سال جاری میلادی رشد اقتصادی ایران با کاهش روبرو شده است.

تورم

این نهاد بین المللی همچنین چشم انداز بهتری را برای وضعیت تورم ایران در سال 2015 ترسیم کرده است. در گزارش جدید صندوق بین المللی پول، پیش بینی نرخ تورم ایران در سال 2015 اصلاح شده است. در حالی که در گزارش ماه آوریل نرخ تورم ایران برای امسال 16.5 درصد پیش بینی شده بود در گزارش جدید این رقم برای سال جاری میلادی 15.1 درصد برآورد شده است.

رشد بیکاری

بر اساس این گزارش، با توجه به نرخ بیکاری 10.6 درصدی ایران در سال گذشته و رسیدن نرخ بیکاری ایران در سال جاری میلادی به 11.7 درصد، وضعیت اشتغال در ایران بدتر خواهد شد.گزارش 5 ماه پیش صندوق بیکاری 12.2 درصدی را برای امسال پیش بینی کرده بود.

همچنین پیش بینی شده است تراز حساب های جاری ایران در سال 2015 به معادل 0.4 درصد تولید ناخالص داخلی ایران برسد که نسبت به 3.8 درصد پارسال افزایش یافته است.

بهبود اقتصاد و تورم در سال 2016

صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی کرده است اقتصاد ایران در سال 2016 رشد بیشتری را تجربه کند و در عین حال نرخ تورم در این سال کاهش یابد. این نهاد بین المللی رشد اقتصادی ایران برای سال 2016 را 4.4 درصد و نرخ تورم در این سال را 11.5 درصد پیش بینی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.