قدس آنلاین - ایلام – سعید حاتمی: معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: ایوان بعنوان دبیرخانه دائمی شعر کودک «منال و ملوچگ» برگزیده شد.

ایوان؛ دبیرخانه دائمی شعر کودک «منال و ملوچگ»

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، عمران خودآموز در جشنواره شعر «منال و ملوچگ» در شهر ایوان با بیان اینکه این جشنواره برای دومین بار در استان ایلام و شهرستان ایوان برگزار می شود، اظهارداشت: این جشنواره تنها جشنواره شعر کردی کودک و نوجوان در منطقه غرب کشور است که در شهر ایوان از توابع استان ایلام برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه شهر ایوان  بعنوان دبیرخانه دائمی این جشنواره تعیین شده است، افزود: استقبال شاعران و فرهیختگان از این جشنواره بی نظیر بوده و با این استقبال از این پس می توانیم هر ساله شاهد برگزاری یک جشنواره شعر کردی با مخاطبان وسیع باشیم.

دبیر جشنواره شعر «منال و ملوچگ» و رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان ایوان نیز در این خصوص با بیان اینکه حدود 90 شاعر از استان های غرب کشور آثار خود را به دبیرخانه دومین جشنواره شعر کردی کودک ارسال کرده بودند، گفت: در همین راستا 307 اثر از شاعران استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و آذربایجان غربی به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید.

علی محمد محمدی با اشاره به اینکه از سوی شاعران کرد زبان استقبال بی نظیری از این جشنواره صورت گرفته است، اظهارداشت: شعر کودک یکی از سخت ترین انواع شعر است که شاعر برای سرودن آن باید به گذشته و کودکی خود رجوع کند.

وی به برگزاری این جشنواره به مدت دو روز در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در اختتامیه این جشنواره از 20 نفر از شاعران برگزیده توسط هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جوایز ارزنده تجلیل به عمل خواهد آمد.

عضو انجمن ادبی شهرستان ایوان نیز در این جشنواره با بیان اینکه برگزاری اینگونه از جشنواره ها در توسعه و گسترش فرهنگ مؤثر است، گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی باعث شکوفا شدن استعدادهای هنری در منطقه می شود.

علیرضا خانی با اشاره به اینکه در پایان این جشنواره به برگزیدگان از سوی هیئت داوران لوح تقدیر و تندیس زرین «ملوچگ بانکول» (کوهی در اطراف ایوان) اهدا می شود، اظهارداشت: در پایان این جشنواره به 10 اثر برتر و 10 اثر برگزیده لوح تقدیر و تندیش ویژه جشنواره اهدا خواهد شد.

گفتنی است جشنواره شعر کردی «منال و ملوچگ» ( کودک و گنجشک) به مدت 2 روز و در دو نوبت صبح و عصر (۱۴ و ۱۵ مهرماه جاری) با حضور شاعران استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و آذربایجان غربی در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.