قدس ‌آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز پیشنهاد کرد قبل از اینکه رسانه‌های استکباری صورت مسئله اصلی فاجعه منا را پاک کنند با همت علما و دانشمندان جهان اسلام کنگره بین‌المللی با هدف تبیین علل و وقوع و ابعاد مختلف این واقعه را تشکیل دهند.

تشکیل کنگره بین‌المللی فاجعه منا قبل از پاک کردن صورت‌مسئله/ فرماندهی نوبتی علیه داعش توسط ۴ کشور ائتلافی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه فاجعه منا همچنان مسئله روز بوده و نباید مورد فراموشی و غفلت واقع شود، اظهار داشت: علاوه بر اینکه اصل حادثه و علل وقوع آن در هاله‌ای از ابهام است در کنار آن رفتار آل‌سعود در این زمینه داعش‌وار بوده است.

وی با بیان اینکه فاجعه منا نمونه‌ای از وحشیگری وهابیت و رژیم آل سعود بود، افزود: رفتار رژیم آل‌سعود دور از ادب و انسانیت بود و عامدانه به آسیب‌دیدگان منا کمک نکردند.

خطیب جمعه تبریز گفت: اگر هشدار و صلابت مقام معظم رهبری در رابطه با فاجعه منا نبود معلوم نبود رژیم آل‌سعود اجساد را تحویل دهد.

 

وی تصریح کرد: فاجعه منا بی‌کفایتی و خباثت رژیم آل‌سعود را بار دیگر بر همگان اثبات کرد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در خصوص پیگیری فاجعه منا به پا خواسته است و ان‌شاء‌الله نتایج پیگیری‌های قضایی خود را به دنیا اعلام کرده و آن را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

عضو خبرگان رهبری گفت: طبق فرمایش رهبری کمیته حقیقت‌یابی در رابطه با فاجعه منا تشکیل می‌شود تا معلوم شود علت حادثه و عوامل آن چه بوده است و در این زمینه شعبه‌ای در دادستانی تهران تشکیل شده تا مدارک و اسناد جمع‌آوری شود.

تشکیل کنگره بین‌المللی فاجعه منا قبل از پاک کردن صورت مسئله

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه رسانه‌های استکباری صورت اصلی را پاک و منحرف کنند با همت علما و دانشمندان جهان اسلام کنگره بین‌المللی با هدف تبیین علل و وقوع و ابعاد مختلف و کم و کیف مطالبات مسلمانان در رابطه با فاجعه منا تشکیل شده تا لااقل آلام و دردهایی که متوجه مسلمانان شده کمی تسلی خاطر یابد و این حوادث تلخ در سال‌های بعد تکرار نشود.

وی گفت: با همه تلخی‌های فاجعه منا انشاالله این حادثه مقدمه‌ای برای تحقق منقرض و نابودی رژیم آل سعود در آینده‌ای نه چندان دور خواهد بود.

آیت‌الله شبستری از مردم خواست در ماه محرم در کنار نفرین آل‌مروان و آل‌سفیان آل‌سعود را نیز به آنها اضافه کنند.

مذاکره با آمریکایی جنایتکار ممنوع، مضرر و بی‌فایده است

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات رهبری در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: یک عده به فکر آن بودند بعد از مذاکرات برجام وارد مذاکره با آمریکا در زمینه‌های دیگر از جمله حقوق بشر و مسائل دیگر شوند که رهبر انقلاب جواب این عده‌ سهل‌انگار و سهل‌اندیش را دادند.

وی با بیان اینکه شرایط آمریکا با دیگر کشورهای اروپایی متفاوت بوده چون انگیزه سلطه طلبی و نفوذ را دارد، تصریح کرد: عمده ضرر مذاکره با آمریکا نفوذ در ایران و باز کردن راه‌های سلطه و تحمیل است.

آیت‌الله شبستری گفت: بعد از فرمایشات رهبری باید نویسندگان و گویندگان حواسشان جمع باشد در نوشته‌ها و سخنان خود مطالب منافات با بیانات رهبری نگویند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مذاکره با آمریکا تنها در صورت مجلس شورای اسلامی در زمینه هسته‌ای خواهد بود.

وی گفت: ملت به دنبال فرمایشات رهبری مذاکرات در زمینه‌های دیگر با آمریکای جنایتکار را ممنوع، مضر و بی‌فایده می‌دانند.

فرماندهی عملیات داعش به نوبت توسط 4 کشور ائتلافی علیه داعش

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات نظامی روسیه با ائتلاف کشورهای ایران، عراق و سوریه علیه ترویست‌های داعش در سوریه اشاره کرد و گفت: بر خلاف ائتلاف دروغین آمریکا علیه داعش در سوریه و عراق این ائتلاف جدی است.

آیت‌الله شبستری خاطرنشان کرد: قرار است چهار کشور روسیه، ایران، عراق و سوریه به نوبت فرماندهی عملیات علیه داعش را بر عهده بگیرند.

وی گفت: به فضل پروردگار گروه تروریستی و وهابی داعش به زودی از کل منطقه ریشه‌کن می‌شود.

امام جمعه تبریز یاد پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی و همچنین آیت‌الله عبدالحمید شربیانی از علمای این استان که اخیرا رحلت کرده را گرامی داشت.

وی در خطبه‌ اول نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده بر پایه آموزه‌های اسلامی اظهار داشت: فراموش نکنید در شرایط کنونی جامعه ازدواج به موقع بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا بالا رفتن سن ازدواج موجب افزایش فساد اخلاقی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.