قدس آنلاین : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای اصفهان در طول سه دهه گذشته در صحنه‌های مختلف بین‌المللی افتخار آفرینی کرده که این مایه فخر و مباهات ایران است.

 سینمای اصفهان در ۳۰ سال گذشته مایه فخر ایران بوده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، علی جنتی در نخستین جشن سینمای اصفهان با بیان این که نمی‌توانم خوشحالی خودم را از حضور در زادگاهم که مهد فرهنگ و تمدن و هنر آیینی است پنهان کنم، گفت: همجواری با شما هنرمندان افتخاری وصف ناشدنی است و مفتخرم در نخستین جشن سینمای اصفهان توفیق حضور یافتم.
وی با بیان این که اصفهان زیباست و این زیبایی حاصل اندیشه های اهل فرهنگ و هنر است که از دیر باز منبع زیبایی بوده انداذعان داشت: از معماری تا سینما همه از گوهر هنر اصفهان و اصفهانی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که سینمای ایران سینمایی است که همگام سینمای جهان پیشرفت کرده و توانسته در جشنواره های بین المللی افتخارات بزرگی بیافریند اظهارداشت: بخشی از تکامل سینمای ایران مدیون هنرمندان اصفهانی است به طوری که ریشه های عمیق هنرهای نمایشی اصفهان قدرتمند شده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی هنری استان به عنوان یک اتاق فکر ادامه داد: این اتاق فکر تقویت هنرمندان رشته‌های مختلف را بر عهده دارد و نتایج تعامل این شورا راهبردی برای تصمیمات مسئولان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:  سینمای اصفهان در طول سه دهه گذشته در صحنه‌های مختلف بین‌المللی افتخار آفرینی کرده است.
جنتی با اشاره به مکتب کمدی ایران افزود: مکتب کمدی انتقادی در تئاتر ایران از اصفهان و با هنرمندی هنرمندانی چون ارحام صدر آغاز شد و بعدها به مکتب تئاتر اصفهان مشهور شد و از سال 27 که ناصر فرهمند نخستین تئاتر حرفه‌ای را تأسیس کرد و به تدریج گروه‌های دیگر هنری پا به عرصه هنر گذاشتند و سینما سپاهان و پارس با تئاتر شروع نمودند.
وی با با تاکید بر این که  شهری که قدر هنرمندانش را بداند پایا و مانا است، ادامه داد: اصفهان زیبا است و این زیبایی حاصل اندیشه‌های هنرمندان این شهر است که گاه در صنایع دستی و گاه در سینما خود را به نمایش می گذارند.
جنتی با اشاره به این که  در کشور تلاش زیادی برای سامان بخشی به وضعیت تئاتر صورت گرفته بیان کرد: در حال حاضر سالن‌های زیادی ساخته شده و به  بهره‌برداری رسیده و 80 سالن در حال ساخت و 150 مجتمع فرهنگی و هنری در دست مطالعه  است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که سال آینده جشن سینمای اصفهان در مرکز همایش های  بین المللی برگزار می‌شود، افزود: جشنواره کودک و دبیرخانه آن متعلق به اصفهان است و باید برای این شهر به عنوان مهد تمدن و فرهنگ و هنرجایگاه ویژه ای در نظر گرفت.
وی در پایان اعلام کرد: موزه بزرگ اصفهان درکارخانه  ریسباف به مساحت هفت هکتارگام مهمی برای تجلیل از هنرمندان اصفهان  است.
ناراحتی اصفهانی ها از برگزار نشدن جشنواره کودک  در این شهر
در ادامه این مراسم استاندار اصفهان نیز در سخنانی گفت:هنر سینما گرچه جدید است اما از اول پیدایش چنان با اصفهان عجین  شده که گویی زاده این مرز و بوم است.
رسول زرگرپور افزود: هنرمند به تنهایی یک دنیاست و این مهم به دلیل ذات هنر است. رسالت هنر بر هیچ کس پوشیده نیست و رسالت حقیقی هنر تاثیر گذار بودن است.
وی با بیان این که هنر سینما اگر چه جدید است ولی از اول پیدایش چنان با اصفهان عجین است که گویی زاده این مرز و بوم است ادامه داد: مسئولان استانی و دولت تدبیر و امید  از سینما و هنرمندان حمایت وِیژه می کند.
زرگر پور در ادامه خطاب به وزیر ارشاد گفت: مردم اصفهان از برگزار نشدن جشنواره کودک  در این شهر ناراحت هستند و این امر را به عنوان یک رخداد منطقی قبول ندارند .
وی با تاکید بر این که اصفهان چهار بار پایتخت ایران بوده است اذعان داشت:  ما کمبودهای فرهنگی زیادی داریم؛اما در شان مردم اصفهان نیست که سالن تاتر و سالن سینمای استاندارد نداشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.