قدس آنلاین: رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: خراسان رضوی با برخورداری از توانمندی‌های ویژه دانشگاهی و صنعتی به عنوان یکی از استان‌های پیشروی کشور در زمینه ICT شناخته شده است.

خراسان رضوی یکی از استان‌های پیشروی کشور در زمینه ICT شناخته شده است
به گزارش قدس آنلاین، حسن علم‌الهدایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کامپوتر، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا سال 2017 درحوزه‌های تک و هوشمندسازی کارهای مفیدی انجام می‌دهیم و قابلیت رقابت با دیگر استانها را هم داریم .
وی با اشاره به اهمیت جایگاه فناری اطلاعات در دنیای امروز گفت: امروزه کسب و کارهای دانش بنیان و مبتنی بر ICT در دنیا،  سهم بالایی را به خود اختصاص داده به طوری که جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان محور اصلی توسعه، انکار ناپذیر است؛ این فناوری انواع متنوعی از خدمات و محصولات را ارائه می کند که به عنوان ابزارهایی برای افزایش بهره وری و در نتیجه بهبود شاخص های توسعه به کار می روند.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: خراسان رضوی با برخورداری از توانمندی‌های ویژه دانشگاهی و صنعتی به عنوان یکی از استان‌های پیشروی کشور در زمینه ICT شناخته شده است.
علم‌الهدایی گفت:  با توجه به ضرورت برنامه ریزی نظام مند برای بهره برداری از منابع ارزشمند موجود (انسانی، سرمایه ای و طبیعی) به ویژه در حوزه فناوری ،پارک علم و فناوری خراسان زیر ساخت‌هایی با ارزش افزوده برای حمایت از ایجاد، رشد و فعالیت واحدهای فناور، در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب یک مرکز رشد ( Incubator) تخصصی فراهم نموده است.
وی بیان کرد: مرکز رشد فناوری اطلاعات پارک خراسان نیز از جمله مراکز رشد فعال ماست که رهبری و هدایت با شرکتهای متعددی در این حوزه را به عهده دارند و امسال توانستنه است  با کیفیت بالاتری در نمایشگاه شرکت کند و امیدواریم این مشاغل روز به روز توسعه یابد تابتوانیم ضمن ایجاد اشتغال مولد سهم بالایی را از صادرات فناورانه به خود اختصاص دهیم .
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: اهداف مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان، بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد زمینه کار آفرینی، حمایت از نو آوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و تولید و توسعه محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات قابل عرضه به بازارهای داخلی و خارجی است.
وی افزود: هدف مرکز رشد ICTپارک خراسان از حضور در این نمایشگاه  معرفی خدمات و سرویس دهی این مرکز و اولویت‌های پذیرش خود بوده و از دیگر اهداف نیز، نمایش توانمندی‌های بیش از 100  شرکت عضو است.
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.