مسئول بخش پیدا شدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر رضوی از نگهداری ۳۳ هزار و۶۲۹ فرد گمشده در شش ماهه نخست سال ۹۴ در این بخش خبر داد.

نگهداری بیش از ۳۳ هزار نفر در بخش گمشدگان حرم مطهر رضوی‌

به گزارش قدس آنلاین و به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، نصرت رضاییان با بیان اینکه گم شدگان به گروه‌های سنی زیر 10 سال، 11 تا 20 سال، 21 تا 30 سال و 31 سال به بالا تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: بیشترین آمار گمشدگان در 6 ماهه نخست سال را کودکان پسر زیر 10 سال تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: دختران زیر 10 سال و زنان بالای 31 سال ایرانی نیز رده‌های بعدی گمشدگان را به خود اختصاص داده‌اند.

رضاییان خاطرنشان کرد: 8 دفتر در بخش پیداشدگان و رسیدگی به امور گمشدگان در صحن‌‌های جامع رضوی، کوثر، هدایت، طوسی، دارالحجه، انقلاب و آزادی وجود دارد که تمامی این دفاتر به وسیله سیستم شبکه‌ای به یکدیگر متصل هستند.

وی ابراز کرد: بیش از یک هزار و 400 نیروی افتخاری در این بخش فعالیت می کنند که 24 ساعته پذیرای افراد گمشده در حرم مطهر رضوی هستند.

مسئول بخش پیدا شدگان و رسیدگی به امور گمشدگان حرم مطهر رضوی افزود: تمام دفاتر این بخش مجهز به سیستم کامپیوتر، کمد اسباب بازی ویژه کودکان سنین مختلف، خطوط تلفن، دستگاه دوکاره آب سرد کن وآب گرم کن و یخچال است که محیطی امن و بدون استرس برای افراد گمشده ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این بخش به 2 دسته افراد جوینده و افراد پیدا شده تقسیم می‌شود، تصریح کرد: فرد جوینده با مراجعه به این دفاتر مشخصات فرد گمشده خود را ارائه می‌دهد و خدمه با جستجوی سریع طبق مشخصات، فرد گمشده را دنبال می‌کنند.

رضاییان ابراز کرد: ارتقای کیفیت خدمت رسانی به امور پیداشدگان و وابستگان با استفاده از خدمتیاران مسلط به زبان ها و گویش های ایرانی و غیرایرانی، ارتقای روحیه تعامل مطلوب با برگزاری جلسات آموزشی و فعالیت های فرهنگی و قرآنی، ایجاد شرایط مناسب و مطلوب برای رفاه حال افراد پیدا شده و وابستگان آن ها، همچنین ارتقای سطح خدمت رسانی با استفاده از خدمتیاران علاقه مند برای فعالیت در دفاتر پیداشدگان از مهم ترین اهداف این بخش است.

مسئول بخش پیدا‌شدگان و رسیدگی به امور گمشدگان اماکن متبرکه رضوی، پذیرش و ثبت مشخصات اطفال پیدا شده، دریافت اطلاعات مربوط به محل سکونت و یا مشخصات افراد پیدا شده در صورت امکان، ثبت پیام افرادی که دنبال گمشده خود می گردند، تحویل پیدا شدگان بزرگسال و خردسال به وابستگان، راهنمایی مراجعان برای دریافت گمشدگان، بررسی و رسیدگی به مشکلات پیدا شدگان و تحویل فرد پیدا شده در صورت متواری و یا بلامکان بودن به دفاتر ساماندهی و آگاهی حرم مطهر رضوی از دیگر فعالیت های این بخش دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.