قدس آنلاین: انتخابات سازمان نظام مهندسی که ۱۶ مهر در سراسر کشور برگزار شد, در مشهد به چالش کشیده شد. چنانکه در همان روز به دنبال تاخیر چند ساعته در برگزاری و اعلام نتایج انتخابات هیات رییسه سازمان, عده ای از اعضا که برای انتخابات به محل دانشکده علوم رفته بودند از شرکت در انتخابات امتناع کردند.

اعتراض به نتایج انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

علاوه بر آن به گفته حاضران عینی دو ساعت قبل از اعلام نتایج , برخی از افراد تاثیر گذار در سازمان وارد محل شمارش آرا شده و بر همین اساس شرکت کنندگان به صحت آرای اعلام شده مشکوک شده اند, هر چند این شک و شبهه تنها به این مقوله منوط نیست . به هر حال رسالت خبرنگاری حکم می کند اعتراضیه اعضای نظام را بدون کم و کاست و به همان شکلی که ارسال کرده اند منتشر کنیم.

البته تصویر نامه ای که در زیر می بینید نامه ای است که هم اکنون در سیر حقوقی است.

 

استانداری خراسان رضوی

اداره کل بازرسی خراسان رضوی

اداره کل اطلاعات خراسان رضوی

موضوع : بررسی و شفافیت انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

با سلام؛

با احترام، نظر به برگزاری انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی مورخ 16 مهرماه موارد ذیل جهت بررسی و پیگیری قضائی و  اداری حضورتان اعلام می گردد :

1-  حضور پرشور جامعه ی مهندسین همان اوایل ساعات انتخابات از یک طرف و تأخیر غیرعمد! شروع انتخابات از طرف دیگر موجب گردید که بیست درصد مشارکت موجود در همان ابتدا کاهش یابد در حالی که سایر استانها مانند تهران قانونی رفتار نموده و انتخابات خود را طبق قانون کلی انتخابات جمهوری اسلامی به جهت تأخیر بیش از سه ساعت به زمان دیگری موکول نمودند. لیکن در واحد انتخابی استان این امر با اصرار مدیر کل راه و شهرسازی ادامه پیدا نمود.

2-  یکی از دلایل تأخیر در شروع انتخابات ظاهراً هک شدن سیستم طراحی شده الکترونیکی انتخابات مذکور بود که همین نشان دهنده­ ی امکان نفوذپذیری راحت در سیستم شمارش آراء و یا مشاهده نحویه رأی ریزی و تغییر در آن می باشد.

3-  با توجه به گزارشهای واصله از برخی از مهندسین به هنگام ثبت نام کاندیدای خود در سیستم انتخابات به طور کامل و تایید نهایی آن در همان سیستم مشاهده می­گردید لکن به هنگام پرینت لیست قطعی خود، نام برخی از منتخبین خود در برگه ی پرینت چاپ نمی گردید که این موجب ضعف سیستم و زمینه تقلب و دستکاری آراء را به دنبال دارد.

4-  طبق قانون کلی انتخابات می تواند نامزد آن انتخابات یا نماینده وی در هنگام شمارش آراء حضور پیدا کند لیکن از حضور و نظارت ایشان بر روند شمارش ممانعت کردند و خود به تنهایی از ساعت 21 روز پنجشنبه تا 8 صبح روز جمعه شمارش نمودند.

5-  نظر به نکته 4، برخی استانها مانند آذربایجان غربی حداکثر بعد از یک ساعت تمامی نتایج انتخابات را به تفکیک آراء به جامعه ی مهندسین خود به صورت شفاف اطلاع رسانی نمود اما مجموعه هیئت اجرایی انتخابات، مدیر کل راه  شهرسازی، حراست اداره­ی کل و ریاست سازمان نظام مهندسی در خراسان رضوی بعد از یازده ساعت با توجه به اشکالات جدی سیستمی و روند نظارت اشکال دار بر انتخابات نتایج را آن هم صرفاً محدود به افراد منتخب هیأت مدیره اعلام نمودند .  شنیده شده آرای دستی شمارش شده که این امر تخلفی آشکار است.

6-  از آن جا که طبق قانون یکی از رمزهای قفل سیستم انتخابات در اختیار مدیر کل راه و شهرسازی استان­ها می باشد و از طرفی با دقت به موارد تخلف فوق و از طرفی دیگر انتخاب لیست هشتاد و پنج درصدی لیست خانه عمران و ذیحق بودن ایشان در آن و فرض با احتمال بالا بر مهندسی آراء توسط ایشان و  همکارانشان می­ باشد.

7-  عزم توجه به تخلفات صورت گرفته انتخاباتی در عین زمان آن در تاریخ 16 مهر و عدم توجه مسئولین ناظر یکی از فروضی است که نحوه ی برگزاری انتخابات را دچار مشکل می کند.

لذا از مسئولین درخواست مجدانه و قاطعانه داشته تا موارد ذیل پیگیری قضایی و اداری گردد.

1-  در راستای شفاف سازی انتخابات پیشنهاد می گردد تیمی از متخصصین و کارشناسان علوم کامپیوتر در حوزه نرم افزار از وزارت اطلاعات و اداره کل بازرسی تشکیل شده تا نحوه ی بررسی و رأی گیری انتخابات مذکور را به طور کامل بررسی و گزارشی از روند آن اعلام نماید.

2-   تا اتمام گزارش فوق هیأت مدیره جدید تأیید نشده و در ادامه اختیارات هیأت مدیره سابق محدود گردد.

3-  با توجه به دقت تیم کارشناسی بند یک لازم می­ باشد دستگاه های مربوطه علی الخصوص استانداری در راستای احقاق حق و رساندن عدالت در موضوعات مطروحه اقدام مقتضی را انجام دهد.

4-  به نظر می­ آید نحوه­ ی برگزاری انتخابات دارای ایراداتی جدی بوده و برای برگشت اعتماد جامعه مهندسین به انتخابات سازمانی خود لازم می باشد انتخابات مجدداً تجدید شده و مدیریت و نظارت به آن به صورت کاملاً قانونی (غیر از نظارت فعلی) و توسط ناظرین دیگر برگزار گردد.

در خاتمه ضمن سپاس از توجه و بذل عنایات تان، جهت رسیدگی به موارد فوق درخواست رفتاری عادلانه و تسریع در امور قضایی و اداری همچون گذشته می نماییم.

    

 

این نامه هم قبل از اعلام نتایج در همان روز توسط  حاضرین به امضا رسید لذا مورد توجه هیات اجرایی انتخابات قرار نگرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    1 0
    همین مشکلات در بوشهرم وجود داشت دقیقا همین موارد ولی هیچ کسی کاری نکرد جالبه که سرور اینرنتی بوشهر هم از مشهد می باشد مسئولین با توجه به نظر وزیر کشور که صیانت از آرا می باشد پیگیری نمایید و حق از دست رفته ما رو برگردونید
  • سنا IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    باید نامه به هیات نظارت بر انتخابات در مسکن و شهرسازی خطاب بر دکتر اخوان ارایه شود. در مسکن شهرسازی فرم لازم هست.
  • ایمان IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    2 0
    مدیرکل راه و شهرسازی و ریاست سازمان مهندسین ساختمان همگی مجرم و باید پیگیری قضایی بر علیه شان شود..... ما سکوت نخواهیم کرد...... هیئت مدیره تحمیلی هیچ وقت مورد قبول نمی باشند.