وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، به خانواده‌های قربانیان و افرادی که در حمله هوایی این کشور به بیمارستانی در شهر قندوز افغانستان کشته شدند، غرامت می‌پردازد.

پنتاگون به قربانیان بیمارستان قندوز غرامت می‌پردازد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پرداخت غرامت به آسیب دیدگان این حادثه تلخ و بازسازی بیمارستان بمباران شده برای وزارت دفاع آمریکا مهم است.

هفته قبل، بمباران بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در قندوز ۲۲ کشته برجای گذاشت که ۱۲ تن از آن‌ها کادر پزشکی بودند. سازمان پزشکان بدون مرز خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره این حمله هوایی شده و گفته است که از وضعیت ۳۳ فرد ناپدید شده همچنان اطلاعی در دست نیست.

به گزارش بی.بی.سی، حمله هوایی آمریکا به بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز پس از آن صورت گرفت که گروه طالبان این شهر را برای چند روز تصرف کرد و مجروحان درگیری‌ها به این محل منتقل شده بودند.

پیش‌تر، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با پذیرش "اشتباه" در حمله به این بیمارستان از سازمان پزشکان بدون مرز عذرخواهی کرده بود.

برای بررسی وضعیتی که منجر به این حمله هوایی شد سه تحقیق جداگانه از سوی ارتش آمریکا، ناتو، و دولت افغانستان آغاز شده است. با این حال گروه سازمان پزشکان بدون مرز، که این حمله را به عنوان جنایت جنگی محکوم و اعلام کرد، تحقیقاتی بین‌المللی باید انجام شود زیرا این بمباران تخلف از کنوانسیون ژنو بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.