قدس آنلاین: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی صبح امروز در همایش سراسری تاثیر اجرای طرح تحول سلامت بر عملکرد درمانی که در هتل همای شماره ۲ مشهد برگزار شد، بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی را یک مسئله جدی دانست و فاصله گرفتن از حوزه فناوری اطلاعات را از مهم ترین مشکلات این سازمان عنوان کرد.

بدهی های دولت به تامین اجتماعی به مساله ای جدی تبدیل شده است


به گزارش قدس آنلاین، محمد علی همتی صبح امروز در همایش سراسری تاثیر اجرای طرح تحول سلامت بر عملکرد درمانی که در هتل همای شماره ۲ مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، ۶۰ درصد از پرداختی های درمانی باید توسط بیمار پرداخته می شد که اجرای این طرح میزان پرداختی ها را به زیر ۱۰ درصد در مراکز درمانی دانشگاهی کاهش داد.
وی در خصوص میزان هزینه های پرداختی توسط سازمان تامین اجتماعی برای طرح تحول سلامت تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی ایفای نقش گسترده ای در حوزه طرح تحول سلامت را بر عهده داشته و در طی ۲ سال گذشته توانسته ۷هزار میلیارد تومان برای این طرح هزینه کند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، کاهش ضریب اشغال تخت های بیمارستان های وابسته را یکی از نگرانی های ایجاد شده در خلال طرح تحول سلامت دانست و بیان کرد: یکی از نگرانی های بوجود آمده در اثر اجرای طرح تحول سلامت کاهش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی بود که با تجهیز مراکز توانستیم این نگرانی را بر طرف کنیم.
همتی اجتماعی از کاهش سزارین ها در بیمارستان های وابسته خبر داد و گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت ۴۶ تا ۴۷درصد زایمان ها در بیمارستان های تامین اجتماعی به صورت سزارین بود که با اجرای این طرح میزان سزارین ها به ۴۲ درصد رسیده است.
وی در زمینه منابع بودجه ای سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت یادآور شد: منابع سارمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت از منابع هدفمندی یارانه ها، ۱ درصد مالیات ارزش بر افزوده و درآمدهای سازمان تامین اجتماعی تامین شده است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی بازنشستگی های بر خلاف میل افراد را علت بروز بسیاری از افسردگی ها در افراد دانست و عنوان کرد: بهتر است برای افراد دارای شرایط ادامه خدمت، بازنشستگی های خلاف میل صورت نگیرد تا زمینه های بروز افسردگی در این رابطه کاش یابد.
همتی افزایش سالمندان را از دیگر دغدغه های مورد توجه در برنامه توسعه کشور دانست و تصریح کرد: افزایش سالمندان یکی از دغدغه های مورد توجه در برنامه ششم توسعه است و باید توجه داشت که مراجعات درمانی سالمندان ۳تا ۴برابر بیشتر از سایرین است و هزینه های درمانی آنان ۳.۷ برابر سایرین اعلام شده است.
وی از صرف اعتبارات برای ساماندهی و تجهیز مراکز درمانی تامین اجتماعی خبر داد و افزود: ۱۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی هزینه می شود که ۱۰ هزار میلیارد در خرید خدمات درمانی، ۵هزار میلیارد تومان برای مراکز ملکی و ۵۰۰ میلیارد تومان را برای ساخت و توسعه مراکز در نظر گرفته شده است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با احداث ۲ بیمارستان وابسته در شهرهای اهواز و بیرجند بیان کرد: بیمارستان میلاد ۳ در شهر بیرجند و بیمارستان تامین اجتماعی امیرالمومنین(ع) نیز در شهر اهواز به زودی افتتاح می شوند.
همتی در خصوص افزایش قیمت دارویی سرپایی خاطر نشان کرد: در ۲ سال گذشته شاهد افزایش ۳۱۳ درصدی قیمت دارویی سرپایی در مراکز تامین اجتماعی بوده ایم.
وی بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی را یک مسئله ملی قابل توجه دانست و تاکید کرد:بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی بسیار زیاد است و بر اساس گفته های رئیس مجلس شورای اسلامی به یک مسئله جدی و قابل توجه تبدیل شده است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، استفاده از فناوری اطلاعات را یکی از برنامه های آتی این سازمان دانست و عنوان کرد: کمی از حوزه فناوری اطلاعات غافل شده ایم و تنها ۲.۵ درصد از عملیات های سازمان تامین اجتماعی با بهره گیری از این فناوری صورت می گیرد.
در ادامه این همایش ، حمید داستانی، مدیر درمان تامین خراسان رضوی نیز اظهار داشت: تحولات در زمینه نحوه به کار گیری پزشکان و ارائه امکانات در مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان رضوی بی سابقه بوده است و در سال ۹۳ بیش از ۶۰ پزشک را در این مراکز درمان به کار گرفتیم.
وی تحول در سیستم درمانی تامین اجتماعی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: مراکز درمانی تامین اجتماعی نیاز به تحول دارد و باید نگاه جدیدی به شیوه ارائه خدمات خود و بسته های خدماتی داشته باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.