سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک گفت: کشورهای غربی و آمریکا بعد از برجام درصدد هستند تحریم‌هایی را با محوریت حقوق بشر برای ایران وضع کنند.

 آمریکا درصدد است بعد از برجام، تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران وضع کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز در جلسه بررسی "بایدها و نبایدهای سیاست داخلی دولت یازدهم پس از توافق هسته‌ای" که در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای غربی و آمریکا بعد از برجام درصدد هستند تحریم‌هایی را  با محوریت حقوق بشر برای ایران وضع کنند.

وی با بیان اینکه در دوران پسا تحریم، تحریم‌های حقوق بشری باقی مانده و تشدید هم می‌شود، افزود: توقعات و انتقاد صحیح و کارآمد باید بر اساس دیدی واقع‌بینانه باشد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک با بیان اینکه انتقادات کنونی از دولت قبل بی‌اساس است، گفت: یکی از دلایل رکود شرایط کنونی انتظاری است که دولت در مردم ایجاد کرده است. دولت یازدهم تمام فعالیت‌های خود را در طول این 2 سال تعطیل کرده و همه امور را معطوف به مذاکرات هسته‌ای کرده است.

قدیری ابیانه انتظاری که دولت در مردم برای دوران پساتحریم ایجاد کرده را بی‌جا دانست و افزود: بزرگترین مشکل ما اقتصاد وابسته به نفت است و بزرگترین فساد اقتصادی ما مربوط به دوران اصلاحات بوده است.

وی با بیان اینکه از شعارهای بی‌پایه و اساس باید پرهیز کرد، اظهار داشت: اعتقاد من این است که تحریم باید برداشته شود اما دولت یازدهم برای این دنبال دستیابی به توافق در مذاکره بود که ‌در انتخابات از آن برداشت سیاسی داشته باشد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک توافق هسته‌ای را نوعی کیش و مات دانست که هم پذیرش و یا نپذیرفتن  آن برای کشور هزینه دارد و خاطرنشان کرد: برخی سخنان دولت که حتی آب آشامیدنی را به تحریم وابسته می‌داند، سبب می‌شود آمریکا و طرف‌های غربی فشار بیشتری به ایران بیاورند و گمان کنند که تحریم‌ها فشار زیادی را بر کشور داشته است.

قدیری ابیانه گفت: کاهش تورم به دلیل رکود وضعیت کنونی است و همچنین اجرای نادرست طرح هدفمندی یارانه‌ها روزانه 100 میلیون دلار به کشور ضرر می‌زند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه قصور عربستان سعودی درباره دادن ویزا به مسئولان ایرانی برای پیگیری حادثه منا را نباید به پای دولت بیاندازیم، اظهار داشت: این قصور ناشی از حماقت عربستان بوده و این حماقت در حملات سعودی به یمن نیز مشهود است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: دولت یازدهم 55 هزار میلیارد تومان بدهی آورده است که این بدهی ناشی از دادن یارانه‌های نقدی است و برای جلوگیری از این بدهی‌ها باید افراد پردرآمد را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه دریافت یارانه نقدی حق همه افراد نیست، خاطرنشان کرد: خروج از رکود همیشه با مهار تورم همراه نیست و برای کاهش رکود کم کردن تورم یک الزام نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.