رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروههای تکفیری و افراطی توسط عوامل خارجی و دشمنان در منطقه ایجاد شده اند، گفت: اندیشمندان جهان اسلام باید برای ایجاد وحدت، مبارزه با افراط گرایی و تروریسم تلاش کنند.

 اندیشمندان جهان اسلام برای ایجاد وحدت و مبارزه با افراط گرایی تلاش کنند

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی روز دوشنبه در دیدار رییس و تعدادی از از اعضای انجمن دوستی ایران و تونس که به ایران سفر کرده اند در خصوص همکاری های فیمابین به ویژه در زمینه های علمی و تحقیقاتی به بحث و تبادل نظر پرداخت.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سابقه تمدنی ایران و تونس و روابط دو کشور گفت : دو کشور ایران و تونس دارای سابقه ارزشمند تاریخی و تمدنی هستند و تونس در شمال آفریقا با تمدن اسلامی عجین بوده و رابطه دیرینه ای میان دو طرف وجود داشته که باید برای ارتقا و رشد این روابط تلاش کرد .
وی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات و معضلاتی که جامعه اسلامی را فرا گرفته است، گفت:عوامل خارجی در تلاش برای برهم زدن صلح و ثبات در جهان اسلام هستند و نمونه آن را در ایجاد گروه های تکفیری و افراطی می توان ملاحظه کرد.
ولایتی خاطر نشان کرد: اختلافات مذهبی و طایفه ای توسط بیگانگان و با تحریک دشمنان و دامن زدن به برخی اختلافات در میان امت اسلامی ایجاد می شود و روز به روز بر دامنه آن با حمایت توطئه گران و دشمنان افزوده می شود.
وی ادامه داد: باید تلاش کرد با استفاده از نقطه نظرات اندیشمندان و فرهیختگان دلسوز و علاقه مندان جهان اسلام زمینه های وحدت و مبارزه با این مشکلات را فراهم کرد و انجمن های فرهنگی، اجتماعی و علمی در این زمینه می توانند موثر و تاثیرگذار باشند.
دبیر کل مجمع بیداری اسلامی تاکید کرد : ایجاد و راه اندازی گروه های تندرو و افراطی مانند القاعده و داعش نه تنها موجبات آزار و نگرانی مسلمانان شده بلکه این گروهها باعث بی آبرویی مسلمانان در منظر جهانیان هستند و در جهت اسلام هراسی و سیاه نمایی اسلام که دین رافت ، دوستی ، صلح و انساندوستی است گام بر می دارند.
ولایتی اضافه کرد: یقینا در این زمینه بیگانگان و توطئه گران پشت صحنه این افراطیون و گروه های تکفیری قرار دارند که باید برای معرفی چهره واقعی اسلام و وحدت هرچه بیشتر میان امت اسلامی تلاش کرد.
وی همچنین به نقش برخی کشورهای غربی در دامن زدن به این اختلافات و حمایت از گروههای افراطی اشاره کرد و افزود: این گروه ها با اعمال خشونت ، جنایت و اعمال وحشیانه که نمونه آن را نمی توان در هیچ کجا ملاحظه کرد ادعای اسلام را دارند و چهره غیر واقعی و متناسب با خواسته غربی ها را ترویج می کنند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این اعمال وحشیانه گروههای افراطی برای ایجاد ترس و اسلام هراسی در جهان بارها از رسانه های غربی پخش و منعکس می شود که نمونه آن را می توان در سوزاندن خلبان سوری ، اعدام های دسته جمعی ، گردن زدنها، جنایت بر علیه زنان و کودکان و ... مشاهده کرد.
ولایتی ادامه داد: رسانه های غربی به دنبال این هستند تا چهره اسلام را بدین گونه و با رفتار گروهک های افراطی نمایش دهند که این بر خلاف ارزش ها و آموزه های صریح دین اسلام است.
در این دیدار هیات تونسی گزارشی از سطح روابط دو کشور در زمینه های مختلف ، برنامه های پیش بینی شده و اقدامات انجمن ارائه کرد و در ادامه زمینه های همکاری های دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.