رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: ائتلافی بین ۱+۴ یعنی ایران، روسیه، سوریه، عراق، و حزب‌الله لبنان در مقابله با تروریسم تشکیل شده و این یک اقدام مهم و جدی است.

"ائتلاف ضدتروریسم ۱+۴" با حضور ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب‌الله تشکیل شده است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با قائم مقام دبیر کل سازمان ملل و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با آقای یان الیاسون در مورد فاجعه منا صحبت کردم و او ضمن اظهار تاسف، این واقعه وحشتناک و مصیبت بزرگی که برای ایران رخ داد را تسلیت گفت و دیدگاه سازمان ملل متحد برای جلوگیری از این نوع وقایع در کشورها و به ویژه زیاتگاه‌ها را بیان کرد.

وی در پاسخ پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به حضور روسیه در سوریه و سفر مقامات عربستان به روسیه ارزیابی شما از این موضوع چیست، گفت: روسیه یک کشور فعال در منطقه و صحنه بین‌الملل است و طبیعی است که کشورهای دیگر با روسیه  مشورت کنند. 

ولایتی افزود: درباره حضور فعال‌تر روسیه در سوریه برای مقابله با تروریسم به نظر می‌رسد که حامیان تروریسم را نگران کرده باشد و آنها به همین دلیل چنین فعالیت‌هایی می‌کنند. ائتلافی بین 1+4 یعنی ایران، روسیه، سوریه، عراق، و حزب‌الله لبنان در مقابله با تروریسم تشکیل شده و این یک اقدام مهم و جدی است که حامیان تروریسم را در منطقه نگران کرده ولی آنها باید بدانند که بیش از این نمی‌توان از تروریسم حمایت کرد چرا که افکار عمومی جهان علیه چنین پدیده‌ای است. 

وی یادآور شد: همانطور که آقای الیاسون در این دیدار اعلام کرد سازمان ملل متحد با اینکه کشورهای دیگر با عناوین مختلف و مقاصد غیرانسانی بخواهند آشوب ایجاد کنند، با آن مخالف است و افراد و کشورهایی مانند آمریکا نمی‌توانند از تروریسم با عنوان تروریست میانه‌رو دفاع کنند برای اینکه تروریست میانه‌رو و تندرو ندارد و یک فرد اروپایی، آسیایی و آفریقایی در سوریه چه می‌خواهد انجام دهد؟ 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنها مردم بیگناه را در سوریه می‌کشند و عنوان حمایت از تروریسم رابه خود اختصاص می‌دهند در حالی که پول این اقدامات را کشورهایی تقبل می‌کنند که بویی از انسانیت نبرده‌اند.

ولایتی در خصوص تفسیر برجام در مجلس اظهار داشت: هر‌آنچه مجلس تصمیم بگیرد، حق مجلس است, موافقان و مخالفان برجام تلاش‌ها و گفت‌وگوهای خود را کردند و آنچه در مجلس رخ داد، نشان دهنده دموکراسی پیشرفته در جمهوری اسلامی ایران است که افراد صاحب آرای مختلف در مجلس نمایندگان هر کدام در جهت پیشبرد دیدگاه‌های خود با آنچه که با یکدیگر مخالف بودند، حرکت کردند و این موضوع نشان داد که همگی (موافقان و مخالفان) به دنبال اعتلای ایران و احیای حقوق کشور هستند. 

وی خاطرنشان کرد: طبیعت دموکراسی همین است و صرفنظر از برخی مشکلات که در این گفت‌وگوها درباره برجام پیش آمد، یک نمایش بسیار ارزشمند از دموکراسی در کشور بود و نهایتا مجلس هرآنچه نمایندگان مجلس تصمیم بگیرند متبع است و به صورت قانون در خواهد آمد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.