قدس آنلاین لرستان- شرایط مطلوب برای تبدیل لرستان به قطب گردشگری کشور وجود دارد و باید تلاش شود با احیا ظرفیت های موجود لرستان از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود.

 لرستان قابلیت تبدیل به قطب گردشگری کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، استاندار لرستان در همایش نمایندگان اطلاع رسانی گردشگری ایران و جهان در هتل زاگرس بروجرد گفت: با توجه به اینکه لرستان استان ثروتمندی از لحاظ منابع طبیعی و شرایط آب و هوایی بازوند از ثبت ملی ژئوپارک های استان لرستان خبرداد و افزود: استان لرستان به‌عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور انتخاب‌شده و در این راستا اقدامات قابل قبولی در راستای توسعه و ثبت ژئوپارک های آن انجام‌شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از دو  هزار و 500 کیلومتر رودخانه و آبراه در لرستان اظهار داشت: تبدیل این استان به مقصد گردشگری مستلزم صرف اعتبارات بسیار زیادی است که لازمه این مهم سرمایه‌گذاری در این زمینه است.

نماینده عالی دولت در لرستان همچنین داشته های فرهنگی را عامل اقتدار کشورها در جنگ نرم دانست و گفت:  دشمن در جنگ نرم داشته های فرهنگی ما را هدف قرار داده است.

بازوند  با تاکید بر لزوم توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت: این صنعت در دهه گذشته در شرق آسیا رشد چشمگیری داشت و اکنون در حال ورود به خاورمیانه است لذا باید از این فرصت برای توسعه کشور استفاده کنیم.

وی افزود: چالش های صنعت گردشگری کشور باید رفع و زیرساخت های لازم فراهم شوند تا سهمی از رشد این صنعت در خاورمیانه نصیب ایران شود.

وی  از واگذاری سه هکتار زمین رایگان به سرمایه گذاران برای ساخت هتل پنج ستاره خبر داد و گفت: لرستان با توجه به داشتن ظرفیت های گردشگری فراوان باید از محل عبور گردشگران به مقصد گردشگری تبدیل شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذاری و برنامه‌های تدوین‌ شده به مقصد گردشگری در کشور تبدیل می‌شود عنوان کرد: ایران  به‌اندازه کافی از ظرفیت های فرهنگی بهره‌مند‌است و تنها لازم است این داشته‌ها را به خارج کشور معرفی کرده اما در این راستا بیشتر به معرفی چالش‌ها پرداخته می‌شود.

بازوند با تصریح بر اینکه نباید چالش‌های موجود در صنعت گردشگری را برجسته کرد، گفت: اگر بخواهیم سهم به‌سزایی از رشد صنعت گردشگری و توریسم خاورمیانه نصیب کشورمان شود باید این چالش‌ها را از میان برده و در داخل ایران هم زیرساخت‌های ذهنی نسبت به این موضوع را تغییر دهیم.

است شرایط پذیرش و تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری را دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.