قدس آنلاین: وزیر کشور گفت: اگر در منطقه حرف اول را در اثرگزاری بین المللی می زنیم و اگر ادعا می کنیم امن ترین کشور منطقه هستیم به خاطر حفظ امنیت داخلی با تکیه بر وحدت و انسجام ملی با پیروی از رهنمود های مقام معظم رهبری است.

پیروی از رهنمود های رهبری ایران را کشور امن منطقه کرده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رحمانی فضلی در مراسم افتتاح فاز یک خط مترو اصفهان با اشاره به مسائل روز کشور ادامه داد: در شرایط کنونی، توفیقات کشور ما، قدرت بین المللی اش و مورد توجه بودنش در ابعاد مختلف روز به روز بیشتر می شود، که این اتفاقات جز با مقاومت مردم شهید پرور و هدایت های رهبر انقلاب رخ نمي داد.
وی اولویت های دولت تدبیر و اميد را در شرایط کنونی یادآور شد و تصریح کرد: با تعیین اولویت های کلان، مصمم به برداشتن گام های بلندی در سطح داخلی و بین المللی هستیم.

وزیر کشور ادامه داد: اگر در منطقه حرف اول را در اثرگزاری بین المللی می زنیم و اگر ادعا می کنیم امن ترین کشور منطقه هستیم به خاطر حفظ امنیت داخلی با تکیه بر وحدت و انسجام ملی با پیروی از رهنمود های مقام معظم رهبری است.
وی تاکید کرد: هیچ عنصری نمی تواند جایگزین وحدت شود.
رحمانی با اشاره  به مسئله انتخابات پیش روی مجلس اظهار داشت :ضمن نشاط سیاسی، ضمن انتقاد و ضمن مطالبه بحق که انجام می دهیم که از جمله خصوصیت های کشور های دموکراتیک است، اما به یاد داشته باشیم همه این ها حول تقویت نظام و حفظ وحدت باید باشد.
وی اذعان داشت: همه کسانی که به انتخابات وارد می شوند و کسانی که رای مي دهند و کسانی که دست اندرکار هستند، همه باید سعی کنیم هیچ عاملی ما را دچار انشقاق نکند و به لطف خدا در انتخابات سال جاری مجلس یک بار دیگر به آن ها ثابت می کنیم مردم سالاری دینی بهترین الگوی اداره کشور است.
رحمانی فضلی در پایان گفت: خداوند توفیق خدمت صادقانه و خالصانه را به همه شما عطا کند که در محضر شهدا روسفید باشید.

رحمانی فضلی اضافه کرد: "یکی از این اولویت ها حل مسئله انرژی هسته ای و احقاق حقوق مردم عزیزمان در این زمینه است، که به لطف خدا تاکنون بیش از 90 درصد مشکل را حل کرده ایم و می رویم به این سمت که فشار ها و تهدیدهای حاصل از این مسئله را حل کنیم."
وی تاکید کرد: همه همکاری کردند از نمایندگان، دولت، مردم و در راس همه حمایت های مقام معظم رهبری باعث شد تا این قضیه به سرانجام برسد.
وزیر کشور حل مشکلات اقتصادی را گام بعدی دولت دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به عنوان اصلی ترین محور و مدل برای حل مشکلات اقتصادی است که برای تحققش تلاش کنیم تا رفاه مردم و شکوه اقتصادمان را ارتقا دهیم و در مقابله با تهدید های خارجی که بر ما تحمیل می شود مقاوم شویم.
وی با مهم دانستن نقش مردم ادامه داد: بار اصلی در اقتصاد مقاومتی بر دوش مردم است و هر طرحی که غیر از این باشد قطعا موفق نخواهد بود.
رحمانی افزود: اینکه پول نفت را در سازمان های مختلف توزیع کنیم و خرج  و مخارجمان از پول نفت باشد، سابقه نشان داده مشکلات بسیاری از جمله عدم رشد، عدم توازن، کاهش شدید بهروری و تورم به همراه دارد و این روش تاکنون موفق نبوده است.
وزیر کشور با اشاره به نقش متفاوت استان ها در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: مردم ما در چارچوب جغرافیای استان ها توزیع شدند و هر استان منابع متفاوتی دارد و همه استان ها نمی توانند به یک شکل و یک اندازه ایفای نقش کنند
وی ادامه داد: بعضی استان ها باید جلودار و موتور محرکه باشند؛ اصفهان با ظرفیت های صنعتی، تولیدی، موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی، مدیران لایق ومردم تلاشگری که دارد، جزو اولین استان هایی است که باید این نقش را بپذیرد.
رحمانی فضلی تاکید کرد: استان اصفهان اگر در زمینه جلوداری در اقتصاد مقاومتی اول نباشد باید دوم یا سوم باشد.
وزیر کشور از پیگیری برای تفویض اختیار از نظر اقتصادی، منابع مالی و نیروی انسانی به استان ها برای اداره هر استان ها خبر داد و گفت: ماهم در وزارت کشور سعی کرده ایم تا با دادن اولویت به موضوع کلانشهرها در این راستا کمک کنیم.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.