هر چند گاف نخست وزیر ترکیه به دستمایه ای برای تمسخر مواضع آنکارا از سوی مخالفان تبدیل شده اما این امر گویای واقعیتهای پنهانی نیز هست.

داود اوغلو: با داعش ۳۶۰ درجه اختلاف داریم!

خبرگزاری مهر:احمد داود اوغلو» به تازگی طی سخنانی در حالی که تلاش می کرد رابطه موجود بین تروریست ها در سوریه با دولت ترکیه را کتمان کند، گافی معنادار داد. وی گفت اسلام از نگاه ترکیه با اسلام از نظر تروریست های داعش ۳۶۰ درجه اختلاف دارد.


وی در ادامه با اصرار بر این اشتباه افزود: میان اسلامی که ما از آن دفاع می کنیم و اسلامی که در ذهن داعش است نه ۱۸۰ درجه که ۳۶۰ درجه اختلاف است. این گاف موجب شد گروه های مخالف و منتقدان سیاست های دولت با دستمایه قرار دادن آن، به تمسخر داود اوغلو پرداخته و سیاست های آنکارا در خصوص سوریه را به باد انتقاد بگیرند.

حزب جمهوری خواه خلق در واکنش به این گاف در صفحه توییتر خود تعریف عبارت «۳۶۰ درجه» را از فرهنگ لغت آورده و افزوده است: داود اوغلو نیاز به آموزش دارد.

هر چند در نگاه اول اظهارات داود اوغلو ناشی از یک اشتباه و اصلاحا یک گاف است اما در واقعیت نگاهی به سیاست های آنکارا نشان می دهد که این گاف معنا پیدا می کند. از نقطه نظر علم ریاضی اختلاف ۳۶۰ درجه ای بی معنا است. در واقع موقعیت یک نقطه پس از ۳۶۰ درجه چرخش تغییری نداشته و همان مکان اولیه است.

به این ترتیب با توجه به سیاست مشترک آنکارا و داعش در تضعیف و ساقط کردن نظام سوریه و بر اساس اشتراکات دیگر این دو از جمله کمک های مالی و نظامی ترکیه به تروریست ها باید گفت سخن داود اوغلو یک واقعیت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • A IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    سياست تركيه = داعش