قدس انلاین – سعید کوشافر: باز هم شنبه شد ؛ شنبه ای که درروزهای آغازین ماه محرم است ویاد سرور وسالار شهیدان زمزمه عاشقانش ،اما دردنیای خبرها باید سراغ خاورمیانه وتحولات ان برویم که ائتلاف جدید ایران روسیه و سوریه وعراق علیه داعش هم موفقیت امیز بوده وهم توانسته صدای حامیان تروریسم را بلند کند ؛ درکشورنیز تصویب سریع برجام برغم حاشیه سازیها درصدر اخبار قرارداشت . باهم مرور کنیم اخبار این هفته را ...

از رژه علنی داعش در خیابان  و احتمال آشتی ایران و عربستان تا ممنوعیت آرایش  ویژه محرم و وعده دروغ اوباما

***گلایه علیخانی از شایعه سازان

احسان علیخانی در صفحه اینستاگرامش از دست برخی رسانه ها در مورد شایعه پراکنی گله کرد.

علیخانی در این پست با انتشار یک فیلم گفت: سلام به همه دوستان عزيزم... چهارشنبه عجيب و با نمكي بود خيلي... رفتم جلسه شبكه سه ، مجبور شدم چند بار بيام از جلسه بيرون چرا ؟!؟! چون چند دوست رسانه اي از فرط بي خبري در سايتشون حال كردن همينطوري خبر بزنن كه عليخاني تصادف كرد !!! عليخاني بازداشت شد!!! عليخاني از ايران رفت!؟!؟

بعد من بايد به ١٠٠ نفر توضيح بدم كه نه بابا ، نه ، شايعس، شايد شوخي ميكنن ، مگه ميشه ؟؟!!،چي ميگي!؟! ولي واقعا براي اين دوستان رسانه اي متاسفم زنگ ميزنم ميگم اقاي محترم چرا اين خبرارو زدين ميگه در يه گروه فضاي مجازي ديدم !!! ميگه ببخشيد الان تكذيب ميكنم لطفا شكايت نكنين ... خوب چرااااااااا !؟!؟!؟! ميخواي سايت يا خبرگذاريتو ببينن اين كه راهش نيست چرا وقت منو تلف ميكني ..... بي خيال ،،، محرم شروع شد خدا كنه ذره اي مردونگيه صاحب اين ماه قسمت هممون بشه... حال خوب در اين ماه پيدا كردين منم دعا كنين....احسان عليخاني".

 

***تشکیل یک کمپین خوب

سحر ولدبیگی با انتشار پستی در اینستاگرام از یک رفتار پسندیده و تشکیل کمپین نریختن زباله در ماه محرم گفته است.

وی در اینستاپست خود نوشت: دكتر احمد حلت : از امروز نریختن زباله و ظروف یکبار مصرف در سطح شهر و روستا ، کوچه و خیابان در ماه محرم ، مراسم تاسوعا و عاشورا شروع می شود لطفا در همه گروه ها پخش کنید. تغییر را از خودمون شروع کنیم . البته به نظر من خيلي عالي ميشه كه اين رفتار پسنديده رو در تمام ماه ها و سال ها پيش بگيريم.خواهش ميكنم متن رو در آخر بخونيد، هدف از اين نوشته اين نيست كه در ظروف يكبار مصرف غذاي نذري پخش نشه، تنها هدف اين نوشته اينه كه حتي من سحرولدبيگي هم ظرف غذام رو وسط خيابون رها نكنم، يا حتي ظرف رها شده اي رو ديدم جمع آوري كنم تا به پاكيزگي شهرم و دوستان شهرداري كمكي كرده باشم.

 

***چه کسانی با تحریم کاسبی می‌کنند؟

کاسبی با تحریم، اصطلاحی جدید است که اخیرا باب شده و برخی از جریانات سیاسی و رئیس دولت یازدهم و حامیان دولت به‌شدت از آن استفاده می‌کنند.

کاسبی با تحریم، اصطلاحی جدید است که اخیرا باب شده و برخی از جریانات سیاسی و رئیس دولت یازدهم و حامیان دولت به‌شدت از آن استفاده می‌کنند.

اما سوالی که پس از شنیدن عبارت "کاسبان تحریم" به وجود می‌آید، این است که کاسب تحریم چه کسی است؟

باید گفت، آقای رئیس‌جمهور، کاسبان تحریم آن‌کسانی هستند که در دوران بحران ارزی کشور صرافی تاسیس می‌کنند و ارز و طلا و نقره خریدوفروش می‌کنند.

می‌دانید که خریدوفروش ارز در دوران بحران ارزی کشور چه کاسبی پر درآمدی بود...؟! زمانی که آقایان دلار هزاری تومانی را خریدند و آن را به قیمتی نزدیک به چهار هزار تومان فروختند؛ آن‌هم آقایانی که دستی بر آتش داشتند و از رابطه‌هایشان به نحو احسنت استفاده کرده‌اند.

در دوران بحران ارزی کشور، حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور به همراه عده‌ای دیگر که نام علی صدقی مدیرعامل سابق بانک ملی، مانی مهاجان از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی اسدیان، رییس هیئت‌مدیره گروه تجاری آوا و شرکت آواپارس دوران، به چشم می‌خورد اقدام به تاسیس یک صرافی می‌کنند.

اما نکته آنجاست که هیچ اسمی از صرافی جناب فریدون در بین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی دیده نشده است و از قرار معلوم فعالیت این صرافی بدون مجوز و غیرقانونی بوده است.

با برداشتی که می‌شود از سخنرانی‌های رئیس‌جمهور داشت، این‌طور به نظر می‌رسد که تمام منتقدان به برجام و توافق هسته‌ای کاسبان تحریم هستند! اما باید گفت جناب روحانی، "کاسبان تحریم" خانواده‌های شهدا و جانبازان نیستند، "کاسبان تحریم" قشر مستضعف و متوسط جامعه نیستند! چراکه فشار تحریم‌ها برای همین مردم است.

"کاسبان تحریم" کسانی هستند که عملکرد ضعیف خود را پشت نقاب تحریم پنهان می‌کنند و نسبت به عملکردشان پاسخگو نیستند.

" کاسبان تحریم" کسانی هستند که با قول و وعده رفع صد روزه مشکلات اقتصادی و مقصر نشان دادن دولت قبلی در وضع تحریم‌ها، از مردم رای گرفتند و بعد از دو سال "بگم بگم" این بار دست به دامن عبارت "کاسبان تحریم" شده‌اند و سعی دارند با مقصر جلوه دادن دیگران عملکرد ضعیف خود را پنهان کنند.

" کاسبان تحریم" مسئولانی هستند که نامه وزرا و نمایندگان خود را هم قبول ندارند و معلوم نیست با چه هدفی آمار و اطلاعات غلط به مردم می‌دهند و می‌گویند ما از رکود عبور کردیم!

آقای رئیس‌جمهور، با برداشتن تحریم‌ها کاسبی چه کسانی کساد نخواهد شد؟ صرافان غیرقانونی یا مسئولانی که آمار غلط به مردم می‌دهند؟!

کاش دولت یازدهم کمی به‌جای آنکه دیگران را مقصر جلوه دهد و "بگم بگم" راه بی اندازد، به وعده‌های خود عمل کند و با تحریم کاسبی نکند.

 

**تکفیری‌ها در جهان برنامه‌ای برای جنگ با اسرائیل ندارند

 

شک و تردیدی نیست که تکفیری‌ها در جهان برنامه‌ای برای جنگ با اسرائیل ندارند، یک دوست، دوست دیگرش را نمی کشد، آن‌ها باهم دوست‌اند و از یک منبع واحد تغذیه می‌شوند.

شیخ علی حلاوی رئیس دفتر علامه فضل‌الله، مرجع تقلید شیعیان لبنان به موارد جالب توجهی اشاره میکند که مشروح آن را در متن زیر میخوانید.

سؤال: هم‌خوانی اهداف جریان تکفیر با صهیونیست را چگونه ارزیابی می‌کنید با توجه به اینکه صهیونیست‌ها همواره اذعان می‌کنند که حتی یک تیر هم از جانب آن‌ها به سمت اسرائیل شلیک نشده است؟

شک و تردید نیست که تکفیری‌ها در جهان برنامه‌ای برای جنگ با اسرائیل ندارند،یک دوست، دوست دیگرش را نمی کشد، آن‌ها باهم دوست‌اند و از یک منبع واحد تغذیه می‌شوند.

وی افزود: این تکفیری‌ها نشئت گرفته از استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا هستند، آن‌ها با کمک برخی کشورهای عربی اطراف با کیان صهیونیستی به وجود آمدند،برای اینکه هیچ خطری برای ماهیت صهیونیست ها ایجاد نشود.ولی به فضل خدا و همت جریان مقاومت تروریستی ها به اهدافشان نمی رسند.

 

***پست اینستاگرامی رامبد جوان در آخرین برنامه خندوانه

رامبد جوان پس از پخش آخرین برنامه فصل دوم خندوانه از همه مردم به خاطر محبتشان تشکر کرد.

رامبد جوان مجری برنامه خندوانه که هر شب از شبکه نسیم پخش می شد به مناسبت آخرین برنامه این فصل خندوانه در صفحه شخصی اینسناگرامش نوشت:

سلام رفقا.

ممنون از تمام این مدت که همه جوره حمایت کردین. چه تند و چه نرم و چه مهربان و چه نامهربان.

بالاخره خندوانه هم تمام شد و این گروه خسته مى ره براى استراحت تا کمى هم به کارهاى شخصى و خونوادگیشون رسیدگى کنن.

براى همتون آرزوى سلامتى مى کنم و شاد و سرحال باشین.

دم همتون گرم و نعنایى.(اونهایى هم که بابت برگزار نشدن مسابقه نهایى و راى گیرى ناراحتن باید بگم که متاسفم و شرایطى که توضیح دادم اینطور حکم کرد.) بقیه کمدینهاى خنداننده ى برتر که در استودیو نیستن نتونستن تشریف بیارن.یا سرکار بودن یا مسافرت.

 

***آیت‌الله در فتنه ۸۸ دوست ۵۰ ساله‌اش را کنار گذاشت

مهدیه مهدوی گفت: حاج‌آقا در برخی برهه‌‌های حساس همچون فتنه ۸۸ وقتی دیدند حتی دوست قدیمی‌شان از ولی فقیه فاصله گرفته، فوراً جبهه خود را جدا کرده علیه او موضع صریح گرفتند.

مهدیه مهدوی‌ دختر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی ، با بیان اینکه آیت الله پیش از انقلاب به مبارزه فرهنگی و سیاسی با رژیم پهلوی همت داشتند، گفت: حاج آقا پیش از انقلاب مسجد جلیلی را در مرکز تهران به‌عنوان مقری برای تربیت نیروهای مذهبی و مبارزه با رژیم پهلوی انتخاب کردند و در این مسجد نیروهای فراوانی  برای آینده انقلاب تربیت کردند. پس از پیروزی انقلاب نیز به‌عنوان یکی از اعضای شورای  انقلاب اسلامی ازسوی امام منصوب شدند.

مهدیه مهدوی در پاسخ به سؤالی درباره اهمیت آیت‌الله مهدوی‌کنی به ولایت فقیه و مواضع شفاف ایشان درباره دوستان 50ساله‌ خود به‌دلیل زاویه گرفتن از ولی فقیه، اظهار داشت: حاج آقا، اهل تعارف نبودند. همیشه می‌گفتند: "من رک و صریح هستم". ایشان همواره میزان را حق قرار می‌دادند و می‌گفتند، ولایت فقیه میزان حق است یعنی هرکس با ولی فقیه نباشد و از ولی فقیه زاویه بگیرد از حق زاویه گرفته است. در جریان انقلاب، برخی دوستانی داشتند که کنارشان مبارزه کرده بودند و با هم در زندان بودند اما بعد از انقلاب و در برخی برهه‌‌های حساس همچون فتنه 88، وقتی دیدند حتی دوست قدیمی‌شان از ولی فقیه فاصله گرفته، فوراً جبهه خود را جدا کرده علیه او موضع صریح گرفتند. ایشان می‌گفتند: "من آنجا که احساس کنم اصل ولایت فقیه لطمه بخورد با هیچ‌کس تعارف نمی‌کنم". برای حاج آقا، اصل ولایت فقیه، شخص ولی فقیه، رسالت روحانیت و ارزش‌های انقلاب یک اصل بسیار مهم و غیرقابل اغماض بود.

"البته حاج آقا، ضمن اینکه موضع محکم علیه کسانی که از ولی فقیه زاویه داشتند، اتخاذ می‌کردند بعضاً هم وقتی می‌دیدند مثلاً تخریب یا تضعیف بیش از حد یک شخص موجب تضعیف نظام می‌شود، ورود می‌کردند. ایشان می‌گفتند نباید برای دفع  یک شر کوچک، شر بزرگتر رقم بخورد؛ حاج آقا در مقابل برخی اشتباهات که برخی‌ها داشتند، می‌گفتند: "اینها اشتباهاتی دارند اما نباید خدماتشان را نادیده بگیریم"، حاج آقا حتی به خانواده خود اجازه تحلیل‌های سوگیرانه درباره شخصیت‌های انقلاب نمی‌دادند و خودشان نیز حرمت این آقایان را حفظ می‌کردند".

دختر آیت‌الله مهدوی‌کنی با اشاره به مواضع قاطع آیت‌الله مهدوی‌کنی علیه سران فتنه، تأکید کرد: حاج آقا به سران فتنه توصیه کردند، و پیغام دادند: "آب به آسیاب دشمن نریزید!"، ایشان می‌گفتند: "ببیند دشمن برای فتنه‌گران دست می‌زند" و به‌دلیل تقابلی که فتنه‌گران با ارزش‌های انقلاب و ولایت فقیه داشتند، قاطعانه مقابل فتنه ایستادند.

مهدیه مهدوی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی، همواره بر رعایت حرمت بزرگان تاکید میکردند، گفت: حاج آقا، می‌گفتند: "ممکن است به‌طور طبیعی بین ماها اختلاف سلیقه‌هایی هم باشد اما این دلیل نمی‌شود که برخی بگویند ما اختلاف یا تفرقه داریم، ما باید مراقب باشیم و قدر بزرگان را بدانیم" لذا ایشان در ایامی که برخی دنبال سوءاستفاده بودند، مدام می‌گفتند باید حرمت‌‌ها حفظ شود

***بنیامین و بهاره افشاری شایعه ازدواجشان با یکدیگر را تکذیب کردند

بنیامین بهادری از یک سو و از سوی دیگر بهاره افشاری شایعه ازدواجشان با یکدیگر را به شدت تکذیب کردند.

در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های خبری شایعه شد که بنیامین بهادری با بهاره افشاری ازدواج کرده و قرار است با همسر جدیدش در آخرین قسمت خندوانه شرکت کند.

بنیامین بهادری، خواننده کشورمان از کاربران و سایت‌های خبری که این خبر را منتشر کردند به شدت انتقاد و با انتشار متنی در صفحه شخصی اینستاگرامش به شدت این خبر را تکذیب کرد.

بهاره افشاری، بازیگر کشورمان نیز با انتشار تصویر صفحه دوم شناسنامه اش ضمن ابراز تاسف از انتشار چنین شایعاتی نوشت:

شاید نباید همیشه سکوت کرد شاید باید ویران کرد تا هرگز جرات نزدیک شدن به تو رو نداشته باشند تا شاید انقدر محدود زندگى نکنم تا شاید اجازه بدهند خانواده ام ساعات. تلخى رو تجربه نکنند شاید دوستانم باورشان را از دست ندهند شاید روزهاى زیادى با استرس و حال و اخبار پرتغالى از خواب بیدار نشوم شاید و یا ای کاش جور دیگرى بودم.

براى اولین و آخرین بار حرف میزنم تمام اتفاقات این یک ماه عجیب و تمامى این ده سال را تکذیب میکنم تا شاید خودم آرام شوم از ازدواج هاى شش ماه یک بارم تا ممنوع الکارى در شرایطى که فقط روزى ٦ ساعت بیدارم و مابقى درگیر فیلمبرداریم تا ورودم به سینما از طرف x و حواشى دیگرم

فقط آقایون خبرگزارى ها که اکثرا هم معتبر ترینید....با کدام دین و ایمان و باورتان به زندگى من حمله ور شده اید؟؟؟؟یک لحظه چشم بر هم بگذارید و فکر کنید به مادرتان ،خواهرتان ،همسرتان و ناموستان چون من هم دختر کسى ،خواهر برادرم و ناموس کسى هستم.

بعد از قانون که تک به تک شما رو زیارت خواهم کرد واگذارتان میکنم به حق و خدایم.

 

***آمادگی ایران برای بررسی اعزام نیرو به سوریه

بروجردی در ادامه برنامه سفر خود به سوریه در کنفرانسی خبری از آمادگی ایران برای بررسی درخواست اعزام نیرو به سوریه خبر داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است، بروجردی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از «حمایت جدید ایران آیا شامل اعزام نیرو» هم می‌شود، گفت: زمانیکه این مسئله درخواست سوریه باشد، ما آن را بررسی خواهیم کرد و تصمیم خواهیم گرفت. ما در مبارزه با تروریسم جدی هستیم.

بروجردی افزود: ما کمک‌های تسلیحاتی و مستشاری به هر دو کشور سوریه و عراق ارائه کرده‌ایم و البته هر درخواست دیگری (از این دو کشور) را در ایران بررسی می‌کنیم.

این مقام بلندپایه ایرانی در ادامه تصریح کرد که «عملیات نظامی» کنونی در سوریه «پشتیبان حل سیاسی و صلح» در سوریه است.

بروجردی ، در خصوص ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیز گفت که این ائتلاف بر خلاف هزینه‌های هنگفتی که داشته، شکست خورده است.

 

***شنود مکالمات بشار اسد و لو رفتن نقش ایران در عملیات بزرگ

معارضان سوری با شنود مکلمات بشار اسد به اطلاعات مهمی دست یافته اند.

معارضان سوری از طریق شنود مکالمات ارتش بشاراسد فهمیده اند که عملیات بزرگ آزادسازی حلب با محوریت ایران، از ریف جنوبی حلب آغاز می شود و طبق برنامه قرار است در مرحله نخست، فرودگاه کویرس و شهرهای نبل و الزهرا کاملا از محاصره خارج شوند. در صورت موفقیت فاز نخست، پیشروی به سمت شمال ادامه خواهد یافت.

 

***احتمال آشتی ایران و عربستان

«فرانک-والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان خواستار وارد شدن تهران و ریاض به مسیر تعامل و آشتی با هدف حل اختلافات تاکید کرد.

اشتاین مایر در یک جلسه خبری پیش از سفر اوایل هفته آینده اش به تهران و ریاض ، گفت: زمان آزمودن بخت و احتمال آشتی بین این دو قدرت منطقه ای است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ایران و عربستان با یکدیگر گفت وگو نمی کنند بسیار دشوار بتوان تمام شریک های مهم منطقه ای را به میز مذاکره در خصوص سوریه آورد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز از ایران و عربستان خواسته بود که به یافتن راه حلی سیاسی برای مساله سوریه کمک کنند.

وی در سخنانی در مجلس آلمان گفت که حضور هر دو قدرت بانفوذ منطقه ای برای یافتن راه حل سیاسی در سوریه لازم است.

اشتاین مایر افزود: آلمان می خواهد در جهت رفع اختلافات و آوردن تمام شریک های منطقه ای به میز مذاکره، کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان ، بررسی اجرای توافق هسته ای، نقش منطقه ای ایران، بحران سوریه و تقویت روابط دو جانبه تهران - برلین را از محورهای اصلی مذاکرات وزیر خارجه آلمان در جریان سفر به ایران برشمرد.

 

***پایگاه موشکی ایران مانند فیلم های "جیمز باند" بود

وب سایت شبکه سی ان ان (CNN) در گزارشی به فیلمی که از تاسیسات نظامی زیر زمینی ایران پخش شد، پرداخت و نوشت: ایران تصاویر نادری  را از پایگاه موشکی خود در زیر زمین به نمایش گذاشت.

سی ان ان در این گزارش نوشت: «در نگاه اول  به نظر می رسید که این پایگاه موشکی در زیر کوه بوده و مردانی نیز با یونیفرم در کنار آنها ایستاده بودند و ماشین های حمل موشک زیادی در این تونل بزرگ صف کشیده بودند و به طور کلی تصاویر شبیه فیلم های جیمز باند بود. اما باید گفت این فیلم حال واقعی تاسیسات موشکی ایران را نشان داد و مشخص است که آنها واقعی هستند.»

سی ان ان نوشت: «ایران در روز چهارشنبه تصاویر نادری را از پایگاه موشکی خود به نمایش گذاشت که مربوط به برنامه های نظامی سپاه ایران بود و طبق گزارش های رسیده، این موشک ها حدود 500 متر در زیر زمین هستند و نکته دیگر این است که نمایش این تصاویر درست چند روز بعد از آزمایش نسل جدیدی از موشک بالستیک عماد بود.»

وب سایت شبکه سی ان ان افزود: «بسیاری از منتقدان غربی بر این باورند که آزمایش موشک عماد نقض قوانین بوده و مخصوصا این روند می تواند به توافق هسته ای ایران ضربه بزند در حالی که مقامات آمریکایی تاکید کردند که آزمایش موشک عماد نقض توافق هسته ای ایران محسوب نمی شود. گفتنی است که مقام نظامی ایران در این فیلم با صراحت بیان کرد که این پایگاه های موشکی در بسیاری از شهرهای ایران وجود دارد و تمامی آنها آماده انجام عملیات نظامی هستند.»

 

***آشپز زن صداوسیما: برایم پاپوش درست کردند

در روزهای گذشته جنجالی در رسانه های خبری شکل گرفت که حکایت از نظر هتاکانه یک کارشناس آشپزی در رابطه با خبر شهادت سردار همدانی می داد. نظری که در صفحه اینستاگرام یک عکاس درج شده بود و خیلی زود تبدیل به خبری داغ در سطح رسانه ها شد.

اصل ماجرا چه بود؟ فردی حساب کاربری به نام "مائده حجاری" در اینستاگرام باز می کند و افراد بسیاری نیز صفحه وی را دنبال می کنند. این فرد گاها در صفحات دیگران نیز با سوءاستفاده از نام این مجری تلویزیون اقدام به نظردادن می کند و دست بر قضا یکی از این نظرات باعث خشم بسیاری از کاربران می شود.

خبر این هتاکی! به رسانه های جمعی درز می کند و در کمتر از سه روز مصاحبه هایی انجام می شود و این کارشناس اخراج و ممنوع التصویر می شود. نظر مربوطه در آن صفحه پاک شد و صفحه منتسب به این آشپز نیز از دسترس خارج شد. بعد از دو روز مجددا تصاویری از سردار همدانی در همان صفحه منتشر شد و معذرت خواهی از خانواده شهید و مردم صورت گرفت.

در این بین نیز کسی به خود زحمتی نداد تا چند و چون ماجرا را از زبان این شخص به ظاهر هتاک بپرسد!

اما "مائده حجاری" در صفحه اصلی اینستاگرام خود ضمن تعجب از این اتفاق نوشت: دیروز با صدای زنگ تلفن از خواب پریدم. یکی از دوستانم گفت برو ببین چه اتفاقی در اینستاگرامت افتاده است.

صفحه که باز شد خشکم زد. عده ای غوغاسالار و هتاک به جرم توهین، برایم پاپوش درست کرده و به صفحه ام هجوم آورده و یک مشت دروغ و اکاذیب را به من نسبت داده بودند. البته قبلا هم به صورت پرادکنده این هتاکی را دیده بودم ولی این بار پای رسانه ها هم وسط کشیده و حتی خبرگزاری ها هم که موظف اند اخبار مستند به اطلاع مردم برسانند به این تقلید کورکورانه دامن زندند.

به صورت خیالی مرا کارمند صداوسیما فرض کرده و به صورت خیالی هم اقدام به اخراج کرده اند در حالیکه من هرگز کارمند یا کارشناس صداوسیما نبوده ام این خبر کذب را انتشار داده اند!!!!

من به خدا واگذارتان می کنم و تصفیه حساب ما در روز قیامت.

 

*** آرایش ویژه محرم ممنوع

آنچه به تازگی با عنوان «آرایش ملایم ویژه ماه محرم» و یا «اصلاح ویژه محرم» از سوی برخی آرایشگران تبلیغ می‌شود،‌ غیرقانونی است و می‌تواند به توبیخ منجر شود. این را هم رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران و رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران می‌گویند.

 شروع این تبلیغات از چند سال گذشته در آرایشگاه‌های زنانه آغاز شد، اما بعدها دامنه آن به آرایشگاه‌های مردانه هم کشیده شد.

 در واقع آرایشگران برای خروج از رکود فعالیت شان در ماه محرم، این ترفند را به کار می‌برند تا صندلی‌های خالی خود در این دوره زمانی پر کنند. این اقدام اما واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

 به گفته رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران، آرایش ویژه محرم و تبلیغات آن به طور کلی ممنوع است.

 افسرالملوک سایان با ابراز ناراحتی از بروز این وضع عنوان کرد: برای آرایشگاه‌های زیرمجموعه اتحادیه پیامکی مبنی بر پیگرد قانونی این نوع تبلیغات ارسال و آگهی آن نیز در روزنامه‌ها درج شده است.

 وی افزود: همچنین بخشنامه‌ای درباره این موضوع و پیگردهای قانونی آن برای آرایشگاه‌ها ارسال شده است.

 با این حال، مدیر یک آرایشگاه زنانه درباره این موضوع گفت: ما تبلیغاتی در این خصوص نداریم، اما موجی در میان برخی مردم به راه افتاده که طالب این نوع آرایش است.

 معصومه محمدیان ادامه داد: ما اجازه نداریم از مشتری بپرسیم که با این آرایش به کجا می‌رود؛ ضمن اینکه آگهی و پیامک ممنوعیت چنین فعالیتی در ماه محرم به دست ما نرسیده است.

 رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه گفت: آرایشگاه‌ها به‌ هیچ عنوان اجازه انجام تبلیغات در این زمینه را ندارند و به محض اطلاع از این موضوع آن واحد صنفی را پلمپ خواهیم کرد.

 مصطفی آگاهی افزود: به زودی در این خصوص اطلاع‌رسانی ویژه می‌کنیم و مصادیق آن را در سایت اتحادیه درج خواهیم کرد.

 وی با اشاره به اینکه در اولین روز ماه محرم پیامک اطلاع‌رسانی درباره پیگرد قانونی این کار برای اعضا ارسال خواهد شد، بیان کرد: آنچه تحت عنوان آرایش یا مدل موی ویژه محرم در جامعه رایج شده، توهین به مذهب است و ما با آن مقابله می‌کنیم.

 

***جنگ نفتی ایران و روسیه علیه دنیا

اندیشکده امریکن تینکر  در یادداشتی به بررسی افزایش قدرت ایران، حضور نظامی روسیه در خاورمیانه و فرضیه توطئه نقشه ایران و روسیه برای تسلط بر عرضه جهانی نفت پرداخت .

در ابتدای این گزارش چنین آورده شده است که ایران و روسیه به معنای واقعی کلمه خود را برای کنترل عرضه نفت دنیا آماده می‌کنند و مدعی شد که ایران در حال محاصره ذخایر نفتی عربستان سعودی دیگر دولت‌های سنّی خلیج فارس می‌باشد: "استراتژی ایران برای اختناق تولید نفت عربستان وهابی در راستای منافع پوتین نیز می‌باشد. بعنوان رئیس جمهور دومین کشور صادر کننده نفت، مطمئنا از اینکه تولیدات نفت عربستان کاهش یابد خوشنود بوده و بی‌مهابا از ایران حمایت می‌کند."

" شاهد هستیم که پوتین قدم بزرگی در سوریه در حمایت از ایرانیان برداشته است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که وی این کار را هم برای حفاظت از ناوگان دریایی خود در طرطوس انجام داده و هم تا حدودی به نفع ایرانیان است. او برای برطرف کردن وضعیت خطرناک اقتصاد روسیه در پی نصف شدن قیمت نفت باید از فرصت بدست آمده استفاده کند و با کمک ایران قیمت نفت را دوباره به حالت قبل برگرداند."

این اندیشکده معتقد است که ایران نیز به دو دلیل باید از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرد: " اول اینکه اگر تحریم‌ها برداشته شود مازاد نفت ایران در بازار جهانی باعث پایین آمدن بیشتر قیمت می‌شود که ایران و روسیه باید به دنبال راهی باشند تا از کاهش بیشتر قیمت‌ نفت جلوگیری کنند. دوم اینکه ضربه زدن همزمان به قبیله سعودی-وهابی که قصد تسلط بر کل اسلام را دارند در کنار تقویت خود (ایران) برای این کشور فوق‌العاده وسوه انگیز است."

"برای تحقق این هدف محور ایران-روسیه باید شبه جزیره عربی را تحت محاصره خود درآورند. جبهه مرزهای شمالی پادشاهی سعودی‌های وهابی تحت کنترل ایران و متحدانش است. در جنوب هم این کشور یک جنگ نیابتی در یمن به راه انداخته است! از یمن، ایران حتی می‌تواند تنگه باب‌المندب را نیز تهدید کند که باعث دسترسی به دریای سرخ و افزایش فشار بر عربستان خواهد شد. عربستانی که از خاک خود تنگه هرمز را تهدید می‌کند."

 

***ظریف نامی که الهام می‌بخشد و می‌ترساند

روزنامه هافینگتن‌پست در گزارشی در وصف وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: محمدجواد ظریف با انجام مذاکرات سخت و نفس‌گیر با آمریکا ثابت کرد که رشد و توسعه در خلأ حاصل نمی‌شود.

به نوشته روزنامه هافینگتن پست، محمدجواد ظریف نامی است که این روزها در گزارشات رسانه‌ها و اخبار مکرر به گوش می‌خورد. وی علاوه بر اینکه وزیر امور خارجه ایران است، یک دیپلمات فارغ‌التحصیل از آمریکاست که در حوزه رسانه اجتماعی خبره به شمار می‌آید و از نظر هزاران جوان ایرانی به عنوان یک قهرمان و ناجی دیده می‌شود.

این مرد 55 ساله از طریق به نتیجه رسیدن یکی از قدیمی‌ترین مذاکرات دیپلماتیک سخت در تاریخ معاصر و حصول یک توافق در خصوص عدم اشاعه شناخته می‌شود که حدود سه سال پیش کاملاً غیرممکن به نظر می‌آمد و اکنون یک نقشه اصلی به شمار می‌آید: برنامه جامع اقدام مشترک یا توافق هسته‌ای جامع ایران و گروه 1+5.

به طور قطع جان کری همتای آمریکایی وی نیز در تحقق یافتن این توافق غیرقابل تصور نقشی مهم داشته است و این دلیلی است که هر دوی آنها برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد شدند، هر چند که هیچ یک آن را دریافت نکردند.

هافینگتن پست در ادامه نوشت: لبخندهای ملیح ظریف در مقابل دوربین که هیچ‌گاه از صورتش جز در زمان گفت‌وگو با مقامات بلندپایه خارجی محو نمی‌شد، خلاف عرف دیپلمات‌های ایرانی دیگر است و آشنایی‌اش با اندیشکده‌ها و قانون‌گذاران بانفوذ، اصحاب رسانه و دانشمندان در آمریکا و شجاعت خردمندانه‌اش در متقاعد کردن مخالفان با رویکردی ترغیب کننده همگی سبب شده است تا وی چهره اصلی دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران باشد.

 

***در جریان برجام برخی به توصیه رهبری گوش ندادند

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند توصیه ها این بود که این موضوع موجب شکاف نشود اما کم نبودند کسانی که به این توصیه عمل نکردند و این در حالی است که نقد باید بر مبنای علم و عمل باشد.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد با تاکید به اینکه انسان های با تقوا گناه نمی کنند، ظلم نمی کنند و بدون اهتمام تحلیل سیاسی ارائه نمی دهد و بدون اشراف به مسائل لب به سخن نمی گشایند، ادامه داد: نمونه دیگر فرد متقی حضرت موسی است که در مقابل فرعونی که تا آرنجش دستش به خون اطفال بی گناه آلوده بود با ادب بود.

به گفته ابوترابی فرد اهل تقوا خطای یکدیگر را اصلاح می کنند و نسبت به یکدیگر متواضع هستند که نمونه آن در دفاع مقدس و در اسارت اسرا مشاهده می شود که خود را خدمتگزار سایر اسرا می دانستند و لذا در سایه چنین بینشی دشمن را به خاک انداختند.

وی با اشاره به موضوع برجام و توصیه های رهبری در این خصوص متذکر شد: هر چند توصیه ها این بود که این موضوع موجب شکاف نشود اما کم نبودند کسانی که به این توصیه عمل نکردند و این در حالی است که نقد باید بر مبنای علم و عمل باشد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ویژگی دیگر قوم برگزیده را اینطور عنوان کرد که این قوم در مقابل کفار مستحکم و عزیز اند و این به معنی نفوذ ناپذیری است چرا که ایمان و اخلاق آن ها و عمل صالح آن ها آنان را به یک مجموعه در هم تنیده تبدیل کرده و در مقابل کفر ایستاده اند.

 

*** حمله قریب الوقوع ایران به شورشیان

پایگاه انگلیسی "گاردین"   در خبری تحت عنوان "ایران با دورخیز برای حمله به شورشیان، استقرار نیروهای نظامی خود در سوریه را افزایش داده است" ضمن انتشار تصاویری از سردار سلیمانی، مدعی شروع دور جدیدی از حضور ایران در سوریه شده است.

در این گزارش آمده است: «ایران در حال افزایش نقش خود در جنگ سوریه است و صدها نفر از نیروهای نخبه خود را برای حمایت از بشار اسد اعزام کرده است. ایران همچنین مشهورترین فرمانده سپاه خود را به منطقه ای در سوریه اعزام کرده است که انتظار می رود به زودی تهاجمی علیه شورشیان در این منطقه صورت پذیرد.

ایران تا کنون در جنگ سوریه نقشی نسبتا کم رنگ داشته است اما صف آرایی جدید ایران در سوریه و اعزام فرماندهان مشهور، نشانگر شروع مرحله جدید حمایت ایران از بشار اسد است.»

"گاردین" از حضور نیروهای حزب الله لبنان و شبه نظامیان شیعی خارجی در سوریه سخن به میان آورده و در ادامه می نویسد: «دیپلمات ها و تحلیلگران عرب همچنین روز چهارشنبه اعلام کردند که ایران تا کنون صدها نفر از نیروی های خود را به مناطق مرکزی و شمالی سوریه اعزام کرده است.»

 در ادامه این گزارش با انتشار تصاویری از سردار سلیمانی و ادعای حضور وی در سوریه، آمده است: «ایران از ابتدای شروع جنگ سوریه که بیش از چهار سال از آن می گذرد از بشار اسد حمایت کرده اما حضور نسبتا کم رنگی در این جنگ داشته است. تصاویر ژنرال سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حال سخنرانی میان مبارزان سوری، این برداشت را تقویت می کند که مرحله جدیدی از حضور جدی تر ایران در حال آغاز است.»

این پایگاه آمریکایی مدعی است: «تصاویر متعددی از سوی نظامیان سوری در حساب توییتر منتشر شده است که آنها را در کنار سردار سلیمانی نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهد فرمانده عالی رتبه ایرانی در عملیات نظامی سوریه حضور دارد و مشغول گفتگو و مشاوره دادن به نظامیان است.»

 

***نیروهای ارتش کوبا وارد سوریه شدند

روزنامه "القدس العربی" به نقل از "فاکس نیوز" آمریکا؛ نیروهای ارتش کوبا برای حمایت از نظام سوریه و مبارزه با گروه های تروریستی وارد دمشق شدند.

بر پایه این گزارش؛  نیروهای کوبایی  به سوریه اعزام شده اند تا در عملیات زمینی و مدیریت کردن تانک ها در  شهرهای شمالی مشارکت کنند.

مرکز پژوهش های کوبا و آمریکا در دانشگاه میامی هم مدعی شد که شماری از نیروهای ویژه ارتش کوبا برای پشتیبانی از نظام جاکم در سوریه، راهی این کشور شده اند.

بنا بر این ادعا که یک مسئول بلندپایه اطلاعاتی آمریکا نیز صحت آن را تایید کرده، فرمانده نیروهای مسلح کوبا فرماندهی این گروه از نیروهای ویژه را بر عهده دارد و آنها با هواپیماهای روسیه راهی سوریه شده اند.

لازم به ذکر است که حملات هوایی و کارآمد روسیه در مناطق تحت تصرف تروریست‌ها در سوریه از یک‌سو دست ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را رو کرده و از دیگر سو، خشم کشورهای منطقه که خواهان سرنگونی اسد هستند را برانگیخت.

 

***طرح‌های عربستان جهت خروج آبرومندانه از سوریه

تحولات اخیر جاری در عرصه سیاسی و نظامی سوریه نشان از ورود دمشق به آخرین مرحله بحران جهانی تحمیل شده دارد و در این بین عربستان به شدت درحال سناریوچینی جهت خروج آبرومندانه از سوریه است.

تحولاتی که مناطق مختلف سوریه شاهد آن است و تغییر سیاست‌های جهانی را در پی آن خواهد داشت و منطقه را به بازگشت آرامش در خاورمیانه و عرصه بین‌المللی حتی برای دوره‌ای کوتاه سوق خواهد داد، رهاورد تلاقی تکنولوژی روسی و خبرگی ایرانی‌هاست که نتیجه آن ایستادگی بیش از پیش سوریه در جنگی است که حدود 5 سال است، به این کشور تحمیل شده است.

در این برهه عربستان سعودی تلاش می‌کند، شکست خود در سوریه را مهندسی کرده و تا جای ممکن آن را زیبا و اینگونه جلوه دهد که آنها پیروز میدان هستند، اما دخالت نظامی روسیه در سوریه بر این امر تاکید می‌کند که گزینه راهبردی روسیه در سوریه حفظ دمشق و تقویت نظام در آن برای دستیابی به پیروزی در این کشور است.

این گزینه موجب می‌شود تا روسیه از تمام توان سیاسی و نظامی خود در سوریه استفاده کند، چون آن را ادامه راهبرد امنیت ملی خود می‌داند و از آنجا که رئیس جمهوری روسیه به این موضوع کاملا واقف است.

منطق سیاسی حکم می‌کند که وزیر دفاع عربستان بار دیگر روی به مسکو آورد، اما بنظر نمی‌رسد، این سفرها بهره‌ای برای ریاض داشته باشد، چون مسکو ممکن نیست، در موضوعات مرتبط با امنیت ملی‌اش به ریاض امتیاز دهد.

از سوی دیگر، عربستان به خوبی می‌داند که نمی‌تواند، موضع ایران در قبال سوریه را تغییر دهد، چون یکی از مهمترین و اصلی‌ترین ارکان انقلاب اسلامی در ایران را تشکیل می‌دهد و بر مقاومت در برابر خواسته‌ها و چشم داشت‌های استعماری و صهیونیستی منطقه استوار است.

بهمین دلیل عربستان که تلاش می‌کند، خود را بعنوان قدرت منطقه‌ای مطرح و تاثیرگذاری در روند رخ دادهای جاری مطرح کند، باید محاسبات دقیقی انجام دهد تا بتواند، به این مهم دست یابد.

 

***رژه علنی داعش در خیابانهای موصل

گروه تروریستی تکفیری داعش اقدام به اجرای رژه نظامی در خیابانهای شهر موصل مرکز استان نینوای در شمال عراق کرد.

بنابر این گزارش، صدها تن از نیروهای تازه نفس داعش که اخیرا از یکی از اردوگاههای آموزشی این گروه تکفیری مورد حمایت ترکیه و عربستان سعودی فارغ التحصیل شده بودند در خیابانهای شهر موصل نمایش قدرت برگزار کردند.

در این مراسم نیروهای داعش اقدام به اجرای عملیات نمایشی راپل کردند. رژه علنی تروریستها در موصل در حالی است که نیروی هوایی ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به رهبری آمریکا و مشارکت کشورهای حامی تروریسم در منطقه همچون عربستان سعودی ترکیه و ... مدعی هستند که کلیه تحرکات این گروه را تحت نظر داشته و بصورت مداوم در حال انهدام مواضع و کاروانهای تدارکاتی آن هستند.

 

***وعده دروغ آقای رئیس‌جمهور

رئیس جمهور آمریکا با تغییر ناگهانی سیاستش در افغانستان بار دیگر نشان داد که دولتمردان آمریکایی قابل اعتماد نیستند و به سخنانشان وفادار نیستند.

باراک اوباما که تا پیش از این بر سیاست خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تأکید می‌کرد پس از گذشت حدود هفت سال از دوران ریاست جمهوری‌اش گفت: «تصمیم گرفتم حضور ۹۸۰۰  سرباز فعلی در سال ۲۰۱۶  نیز به همین ترتیب حفظ شود و این شمار را تا سال ۲۰۱۷ به ۵۵۰۰ نفر برسانیم تا در پایگاه‌های نظامی بگرام، جلال‌آباد و قندهار آموزش و مشاوره به نیروهای افغانستانی را ادامه دهند.»

بر اساس برنامه قبلی دولت آمریکا که مدام از سوی اوباما و دیگر سیاستمداران این کشور تکرار می‌شد، قرار بود تمام نظامیان آمریکایی تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی از افغانستان خارج شوند و تنها یک هزار نیرو برای حفاظت از سفارت آمریکا در کابل باقی بمانند.

باراک اوباما تغییر ناگهاتی مواضعش و ادامه حضور در منطقه را در کاخ سفید و در حضور خبرنگاران مطرح کرد،

وی برای توجیه تغییرات مداوم سیاست‌هایش گفت که این اولین بار نیست که در تعداد و جدول زمانی حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان تجدید نظر می‌شود و احتمالا آخرین بار نیز نخواهد بود.

البته او برای دروغش در انتخابات و وعده‌ محقق نشده‌اش بهانه‌ای تکراری را مطرح کرد: «به عنوان فرمانده کل قوا، اجازه نمی‌دهم یک بار دیگر افغانستان مخفی‌گاه امن تروریست‌ها برای حمله به ملت ما شود.»

 

***ازدواج گلشیفته با یک هنرمند خیابانی!

حدودا یک هفته قبل یکی از هنرمندان ایرانی مقیم نیویورک به نام نقیب شنبه زاده با قرار دادن تصاویری از مراسم ازدواج گلشیفته درباره ازدواج وی خبررسانی کرده بود بدون اینکه نامی از همسر گلشیفته ببرد.

در همان زمان سینماژورنال برمبنای یک ویدیوی کوتاه که در صفحه اجتماعی گلشیفته منتشر شده بود و در آن هنرمندی محیطی به نام “متیو سیلور” جملاتی عاشقانه را خطاب به گلشیفته بیان می کرد، پیش بینی این را کرد که گلشیفته فراهانی با “متیو سیلور” ازدواج کرده است.

حالا بعد از گذشت یک هفته با تصویری که گلشیفته از خودش در کنار این هنرمند منتشر کرده و بنری حاوی واژه love  که بین خود و ایشان قرار داده پیش بینی سینماژورنال تأیید شد.

 “متیو سیلور” که لقب هنریش معنای خوبی ندارد و مخاطب را به یاد یکی از کمدی های اخیرا اکران شده می اندازد! چنان که خود در صفحه اجتماعیش نوشته هنرمند چیدمانی است که هدفش را کمک به لبخند زدن مردم و خنداندن آنها می داند.

سیلور در منهتن و بروکلین به اجرای برنامه می پردازد و البته به اندازه اجرا در خیابان تجربه اجرا در مترو، گالری و روی استیج را هم دارد.

ادعای او کاستن از تنش های عصبی مخاطبان و باز کردن دریچه ای برای خیال پردازی، آفرینش و عشق است.

 

***علی رهبری درباره گردن آویز صلیب و ارتباطش با مسیحیت توضیح داد

علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران توضیحاتی را درباره یک عکس و ارتباطش با مسیحیت بیان کرد.

عکسی از علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود که این رهبر ارکستر را در حالی نشان می‌دهد که گردنبندی شبیه به صلیب بر گردن دارد. با دیدن این عکس یک شُبهه که نیاز به توضیح اضافی ندارد، مطرح می‌شود و برخی به گمانه‌زنی پیرامون آن می‌نشینند. مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران درباره ماجرای این گردنبد توضیحاتی دارد.

علی رهبری می‌گوید:‌ این گردنبند مصری است و زمانی که بچه بودم مادرم آن را به من هدیه داد و از آن زمان تاکنون در گردنم بوده است. این گردنبند هیچ ارتباطی به صلیب ندارد و تنها شبیه به صلیب است. بیشتر شبیه به نمادهای مصر باستان است.

وی ادامه می‌دهد: حدود 5 سال پیش بود که در این باره باز هم مسائلی مطرح شد و در روزنامه‌ها نوشتند که علی رهبری مسیحی شده است. همان زمان هم از ایران با من تماس گرفتند که قضیه این گردنبند چیست؟ این گردنبند مصری است و مربوط به فرهنگ مصریان است که 3 هزار سال پیش از این‌ها استفاده می‌کردند. وقتی مادرم می‌خواسته چیزی به عنوان هدیه برای من بخرد این گردنبند را می‌بیند که در فرهنگ مصریان باستان، مشهور به نماد «قدرت» بوده است و فردی آن را می‌فروخته و او هم برای من خریده است.

وی ادامه می‌دهد: در اتریش وقتی این گردنبند را به گردن می‌اندازم کسی به من نمی‌گوید که رهبری مسیحی شده است، چون این علامت با صلیب فرق می‌کند و علامتی مصری است. اگر دقت کنید به عکس بالای این علامت حلقه‌ای هم هست که آن را از صلیب متمایز می‌کند. این علامت هزار سال قبل از میلاد مسیح بوده و هیچ ربطی به مسیحیت ندارد.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران درباره ارتباطش با مسیحیت می‌گوید:‌ تنها ارتباط من با مسیحیت همسرم است که پیش از ازدواجمان کاتولیک بود. اما هنگام ازدواج با من رسماً مسلمان شد و اکنون شناسنامه ایرانی هم دارد.

وی با لحن مزاح تاکید می‌کند: حالا شاید برخی می‌خواهند بگویند که من به تلافی مسلمان شدنِ همسرم مسیحی شده‌ام (می‌خندد). من در ایران برای احترام به مردم کشورم و برای جلوگیری از ایجاد سوءتفاهم گردنبند را به گردن نمی‌اندازم اما همیشه آن را به همراه خودم دارم چون هدیه مادرم بوده است. هیچ ارتباط و وابستگی‌ای هم با فرهنگ مصر باستان و این حرف‌ها ندارم.

 

***حرکت ناشایست پرسپولیسی ها در قبال خانواده نوروزی

مسئولان باشگاه پرسپولیس تصميم گرفتند با بليت‌فروشي به مردم، عوايد اين كار را به خانواده نوروزي تقديم كنند!

قرار بود بازي روز جمعه پرسپوليس و صبا به صورت رايگان برگزار شود تا علاقه‌مندان بتوانند براي وداعي شكوهمند با هادي نوروزي، سكوها را پر كنند.

بعدا اما نظر مسئولان مربوطه عوض شد و آنها تصميم گرفتند با بليت‌فروشي به مردم، عوايد اين كار را به خانواده نوروزي تقديم كنند!

اين وسط معلوم نيست چه كسي به اين دوستان گفته خانواده كاپيتان فقيد پرسپوليس مشكل مالي دارند.

حتي اگر چنين معضلي هم در كار باشد، مسلما مشكلات با وصول مطالبات چند صد ميليوني هادي از پرسپوليس و نفت تهران مرتفع خواهد شد و نيازي به چنين كارهايي نيست؛ به ويژه كه اعلام علني و رسانه‌اي آن، اصلا جنبه خوشايندي ندارد.

معلوم نیست مسئولان پرسپولیس اگر پاي خانواده خودشان هم در ميان بود، خوش‌شان مي‌آمد ديگران در ملأ عام چنين دلسوزي‌هاي عجيبي به خرج بدهند يا نه؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    5 0
    یعنی تحلیل کاسبان تحریمت در حد المپیک طنز بود ... آی دزد آی دزد راه انداختی و به خیال خودتون آخر ارسن لوپن هایید ... مردمم که همه از اونور ولایت شما اومدن هیچی حایشون نیست ... جدی میگن حیا که چشمها بره قلب سیاه میشه ... برا توجیه کردن یک آدم (بی سواد سیاسی) که اتحاد یه ملت از بین برد و مملکت و به قهقرا برد و میلیاردها میلیارد اختلاص و دروغ دروغ دروغ تحویل مردم داد آبروی ایران و ایرانی رو تو دنیا برد خودشو نماینده امام زمان جا زد و برا خودش هاله تقدس نور ساخت ... از اعتقادات مردم سو استفاده کرد و مردم به جون هم انداخت ...واقعا به قول امام حسین (ع) ..اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید ..کدوم منبع موثقی تایید میکنه داستان هندی شما بابت برادر آقای روحانی صحت داره ؟؟؟؟به قول احسان علیخانی خدا كنه ذره اي مردونگيه صاحب اين ماه قسمت هممون بشه یا حق
  • حسین IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام.جناب اقای ابوترابی (در جریان برجام برخی به توصیه رهبری گوش ندادند)از ابتدای خلقت فرزندان ادم وحوا بطور کامل مرید ومراد پدر ومادر نبودنند در زمان حضرت سلیمان کسی جایگزین به حق بعداز پیامیر راکه وزیر بود (اصف بلخیا)نپذیرفتند ورزندگی وزمان همه پیامبران وبعد از رحلت پیامبر اکرم ص واقعه غدیر برای بعضی قابل هضم نبود وخانه نشینی وارث واقعی فراهم شدوبرای تک تک اهل بیت ع بوده ودر اخرالزمان هم همینطور فقط 313نفر پذیرای واقعی به حق امام زمان عج هستندواز قدیم بوده وهست که خدا مومن واقعی را مورد ازمایش قرار داده وغافلیمو وابسته به زمان ومکان خاص نبوده ونیست حال چه توقعی دارید که عده ای دنیا طلب در زمان فعلی نباشندفقط باید دعا کرد که انشا..گرفتار نااهلان نشویم امین یا رب العالمین