رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ایران به راه خود در مبارزه با تروریسم ادامه می دهد و ما مطمئن هستیم که سرانجام این راه به پیروزی خواهد رسید.

ایران به مبارزه با تروریسم ادامه می دهد/مقاومت به پیروزی نزدیک می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی روز شنبه در حاشیه نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نقش ایران در منطقه و مبارزه با تروریسم، نقش درجه اول بوده و هیچ کشور دیگری در مقایسه با ایران نتوانسته کار جدی انجام دهد مگر کشورهایی همچون عراق، سوریه و لبنان که با ایران همراه و متحد هستند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بعضی کشورهای غربی تمایلی به سعادت ملت سوریه ندارند و به دنبال پیاده کردن اهداف خود در سوریه هستند.
به گفته وی، اهداف مردم سوریه با اهدافی که بعضی کشورهای غربی دنبال آن هستند، متفاوت است و اکثریت غریب به اتفاق مردم سوریه از بشار اسد حمایت می کنند.
ولایتی ادامه داد: از ابتدای بحرانی که خارجی ها به خصوص آمریکا و بعضی از مرتجعین منطقه برای سوریه ساختند، بنایشان این بود که سنگر مقاومت را در برابر صهیونیست ها بشکنند و ستون فقرات مقاومت، حکومت بشار اسد در سوریه بود.
وی یادآور شد: مردم دیدند که بشار اسد همچنان در برابر بیگانگان ایستاده و امروز هم هیچ کسی نمی تواند منکر این واقعیت شود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: کسی که به پیروزی نهایی نزدیک می شود، بشار اسد به عنوان نماد مقاومت در سوریه و کشورهایی است که به مردم سوریه کمک می کنند و جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حمایت از مقاومت است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ، علاوه بر محمدجواد ظریف و فرانک والتر اشتاین مایر وزرای امورخارجه ایران و آالمان، 60 مهمان عالی رتبه از جمله صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان، نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، عزالدین رمزی جانشین نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، هلگا اشمیت معاون مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، الیزابت بویکو رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس فرانسه و نورمن متگن رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس آلمان و همچنین وزیر خارجه عمان در این کنفرانس یک روزه حضور دارند.
نشست های خارجی کنفرانس امنیتی مونیخ پیش از این در سال های 2009 و 2013 در واشنگتن، 2010 مسکو، 2011 پکن، 2013 دوهه، 2014 دهلی نو و 2015 در وین برگزار شده است.
اجلاس تهران دومین اجلاس امنیتی مونیخ در سال 2015 به شمار می رود.
نشست های بعدی اجلاس برای سال آینده در آدیس ابابا، پکن و واشنگتن برنامه ریزی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.