رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از روسیه خواست تا بر رژیم صهیونیستی برای پایان تجاوزاتش در اراضی فلسطین اعمال فشار کند.

درخواست خالد مشعل از روسیه برای اعمال فشار بر اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،‌از سایت اینترنتی المحیط، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تماس تلفنی را با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و شمال آفریقا برقرار کرد که در این تماس برای وی جزئیات تجاوزات و خشونت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس و نوار غزه را شرح داد.

مشعل در این تماس خواهان آن شد که روسیه بر اساس جایگاه بین المللی خود جهت اعمال فشار بر مسئولان اسرائیل جهت توقف هتک‌حرمت‌هایشان و اقدمات تجاوزکارانه‌شان در حق مردم فلسطین و مقدساتشان دست به تلاش بزند.

وی در این تماس خود تاکید کرد که اقدامات اسرائیل و یهودی سازی مسجد الاقصی و کشتار کودکان و زنان بی گناه باعث خشم مردم فلسطین و انتفاضه آنها شده است.

بوگدانف نیز آزردگی خاطر خود را نسبت به رخدادها در اراضی فلسطین ابراز کرد و وعده داد که روسیه تلاش خود را در این خصوص انجام دهد.

ظرف چند هفته اخیر تنش‌ها به دلیل اصرار یهودیان تندرو برای ادامه یورش‌ها به مسجد الاقصی که با حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، تشدید شده است.

طبق گفته وزارت بهداشت فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز اکتبر جاری 41 فلسطینی از جمله هفت کودک و یک مادر را در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسانده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.