قدس آنلاین- تبریز: عضو خبرگان رهبری با اشاره به برجام، گفت: دشمن با ترفندهای مختلفی از جمله ایجاد فشارهای اقتصادی، مذاکره و هجمه نرم و فرهنگی به دنبال ایجاد اختلاف و تغییر سیرت انقلاب اسلامی بوده و مسئله پسابرجام از خود برجام هم مهم‌تر است و باید بیدار بود.

مسئله پسابرجام از خود برجام مهم‌تر بوده و باید بیدار بود/ دشمن به دنبال تغییر سیرت انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  آیت الله محسن مجتهدشبستری امشب در دیدار با جامعه ورزش آذربایجان‌شرقی که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی صورت گرفت بر جایگاه ورزش در اسلام و سلامت جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه ورزش در اسلام و قرآن گفت: در اسلام تمام شرط‌بندی‌ها حرام است و از نظر فقهی شرط‌بندی گناه و حرام است اما در مورد دو مورد اسب‌دوانی و تیراندازی می ‌توان به صورت مسابقه شرط‌بندی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  یادآور شد: اسب‌دوانی و تیراندازی دو بازی هستند که درنزد خداوند نیز محبوب می باشند و یکی از بهترین بازی‌ها اسب دوانی و تیراندازی می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: بر هر مسلمانی واجب است که تیراندازی را یاد بگیرد تا در زمان ضرورت و دفاع از خود و جامعه اسلامی بتواند از این هنر و توانایی استفاده کند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: شنا و تیر‌اندازی دو ورزش مهمی هستند که یادگیری آنها ضروری و مهم است و در دوران دفاع مقدس دیدیم که این دو ورزش نتایج خود را در دفاع از کشور نشان دادند.

وی عنوان کرد: در واقع این ورزش‌ها علاوه بر تربیت‌بدنی در هنگام جهاد نیز کارآیی دارند و بر همین اساس اسلام تیراندازی و شنا را در کنار اسب‌دوانی مورد تاکید قرارداده و به مسلمین توصیه شده تا به فرزندان خود این ورزش‌ها را یاد دهند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: توجه به ورزش موجب سلامت جامعه می‌شود و در کنار فعالیت‌های علمی توجه به تقویت جسم نیز مهم است چرا که تربیت‌بدنی سلامت انسان‌ها را تضمین می‌کند.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: ورزش در زمینه پیشگیری از بیماری‌هایی قلبی و عروقی نیز مهم است و فعالیت بدنی همراه با تغذیه سالم موجب سلامت انسان می‌شود.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های مانند پیاده‌روی مستمر روزانه در زمانی که زندگی‌ها ماشینی شده حائز اهمیت است و باید  به این مسائل توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  بر توسعه ورزش‌های همگانی تاکید کرد و گفت: پیاده روی همگانی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود بهترین عامل برای تشویق مردم به ورزش بیشتر است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: تربیت بدنی تضمین کننده سلامت بدن است، چرا که سلامت روحی در گرو سلامت جسم بوده و مورد تاکید حکما است.

وی با بیان اینکه تغذیه خوب و سالم و عدم استعمال دخانیات به همراه ورزش، ضرورت دارد، گفت: ورزش برای همه ضروری است، خصوصا جوانان عزیز تا برای آینده خود ذخیره ای داشته باشند و از بسیاری از بیماری ها و امراض در پیری پیشگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، افزود: متاسفانه به خاطر گسترش شهر نشینی و زندگی ماشینی تحرکات افراد کاهش یافته است و این مساله نشان از آن دارد که امر ورزش باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه ورزش و تحرک برای سلامتی انسان و پیشگیری از انواع سرطان‌ها ضروری است.

وی گفت: مسابقات ورزشی ایران با سایر کشورها خصوصا بلاد غیراسلامی، که به دنبال پیروزی ایران اسلامی پرچم ایران اسلامی بالا می‌رود موجب خوشحالی است، چراکه باعث عظمت ایران و اسلام می شود.

 آیت الله مجتهد شبستری، افزود: در کنار تحرکات و فعالیت های ورزشی، باید به تربیت روحی و مباحث فرهنگی هم توجه داشت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برجام، گفت: دشمن با ترفندهای مختلفی از جمله ایجاد فشارهای اقتصادی، مذاکره و هجمه نرم و فرهنگی به دنبال ایجاد اختلاف و تغییر صیرت انقلاب اسلامی است مسئله پسا برجام از خود برجام هم مهم‌تر است. باید بیدار بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.