دانیال صدقی: دوئل تاریخی اینتر و یووه با حضور فلیپه ملو در ترکیب اینتر و ارنانس در یوونتوس نشان می‌دهد که داربی ایتالیا همواره فرصتی برای انتقام‌گیری بازیکنانی بوده که از یکی از دو تیم رقیب به تیم دشمن رفته اند.

 داربی انتقام‌ها!

این دو بازیکن برزیلی که یووه و اینتر عذر آنها را درگذشته خواسته‌اند، در نبرد امروز سن سیرو مقابل تیم گذشته خود قرار خواهند گرفت.

جالب اینجاست که فلیپه ملو با درخشش در بازی‌های اخیر اینتر به یکی از ارکان اصلی تیم مانچینی دراین فصل تبدیل شده و ارنانس هم در یووه دست کمی از او ندارد.

اینتر و یووه از سالهای افسانه‌ای دهه هفتاد که یکی از دیدارهای آنها در ورزشگاه کوموناله با هجوم تماشاگران به زمین و باطل شدن نتیجه مسابقه از سوی فدراسیون و تکرار بازی و نتیجه تاریخی 9 بر یک به نفع یووه منجر شد، خاطرات عجیبی را در ذهن ایتالیایی‌ها تداعی می‌کند. البته آن نتیجه کاملا دروغین بود، چراکه آنجلو موراتی و اررا، جادوگر اینتر تصمیم گرفته بودند که به نشانه اعتراض به حرکت فدراسیون، بچه‌های کم سن و سال را در ترکیب تیم به میدان بفرستند.

با وجود این دشمنی‌های تاریخی، اینتر و یووه رابطه خوبی در جابه جایی بازیکنان بین تیمهای خود داشته‌اند و در طول یکی دو دهه گذشته خیلی از مهره‌های مطرح دو تیم بدون هیچ مشکلی به تیم رقیب رفته اند.  ایبراهیموویچ و ویرا بعد از کالچوپولی از یووه رفتند و یوونتوس با فروش آنها به اینتر درواقع خودکشی کرد. ستاره‌های سوئدی وفرانسوی یووه حاضر نشدند با این تیم به دسته دوم رقابتهای باشگاهی ایتالیا بروند، اما مهمتر از آنها بوبو ویری بود که شاید در هر تیمی که بازی کرد، یکی از بازیکنان بحث برانگیز باشگاه بود. او که جزو بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایتالیا بعد از جنگ جهانی دوم به شمار می‌آید، با بی‌لطفی یووه روبرو شده و به اتلتیکو مادرید رفت. وقتی به اینتر رفت، هنوز با یووه تسویه حساب نکرده بود. پیرلو، پائولو سوسا، سرنا، دینو باجو و خیلی‌های دیگر همین شرایط را داشتند. ارنانس وفلیپه ملو بی‌گمان از این تاریخچه انتقام گیری‌های بزرگ بی خبر نیستند.

 

آمار داربی ایتالیا

داربی اینتر و یووه در سن سیرو، دویست و بیست و پنجمین رویارویی  دو تیم بزرگ ایتالیاست. سهم یووه از این نبردها 22 برد، 34 شکست و 26 تساوی بوده است. اولین بازی دو تیم در میلان 28 نوامبر 1909 برگزار شد که تیم میلانی به لطف یک گل حریفش را شکست داد. اینتر در همان سال اولین اسکودتوی تاریخ باشگاه را کسب کرد. یوونتوس برای کسب اولین برد در میلان، تا سال 1928 صبر کرد و با نتیجه چهار بر یک حریفش را شکست داد. در دیدارهای دو تیم در شهر میلان 220 گل تا امروز به ثمر رسیده که 91 گل سهم بینکونری و 129 گل سهم نراتزوری بوده است. سه بار هم بازی دو تیم در سن سیرو با جشنواره گل همراه بوده است. 6 بار در بازی پنج ژوئن 1932 وقتی یووه به برد چهار بر دو دست یافت، دروازه‌های دو تیم فرو ریختند. همین نتیجه 18 سال بعد در 26 مارس رقم خورد و روز چهار آوریل 1954 هم اینتر با نتیجه 6 بر صفر از تیم تورینی انتقام گرفت. تنها دو بار گلهای بیشتری در دو بازی دو تیم به ثمر رسیده که در سالهای 1911 و 1914 بود. بازی اینتر و یووه تا به حال هفت بار در ماه اکتبر برگزار شده و این تاریخ برای نراتزوری خوش یمن بوده است. چهار برد خانگی و دو تساوی و یک شکست عملکرد اینتر در برابر یووه درجوزپه مه آتزا در این ماه بوده و آخرین رویارویی دو تیم هم به 16 مه گذشته برمی‌گردد که تیم آلگری با گلهای مارکیزیو و موراتا در برابر تک گل بی‌فایده ایکاردی حریف را شکست داده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.