وزیر کشور گفت: انتخابات باشکوه، موثر و فعال پایه‌های امنیت داخلی و اقتدار ملی را تقویت می‌کند.

انتخابات باشکوه و فعال پایه‌های امنیت ملی را تقویت می‌کند
 

به گزارش  روابط عمومی وزارت علوم، رحمانی فضلی وزیر کشور موفقیت‌های به دست آمده در عرصه‌های بین المللی را حاصل و نتیجه اقتدار و همبستگی ملی دانست و افزود: هیچ گاه تلاش‌های دشمن در ایجاد تشتت در اوضاع داخلی به نتیجه نرسیده و انسجام و وحدت ما مانع پیروزی دشمنان شده است.

رحمانی فضلی در زمینه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها به عنوان مرکز جوشش تفکرات و اندیشه‌ها باید چنان مدیریت شوند تا پویایی و نشاط سیاسی دچار تنش و رقابت‌های سیاسی سو نشود.

وزیر کشور در محور دیگری از سخنانش به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ضمن تقدیر از زحمات دولت در افزایش بودجه‌های عمرانی گفت: راه حل اساسی در حل مسائل اقتصادی، مسئله سرمایه و تزریق پول نخواهدبود و این تزریق‌ها جهش اساسی ایجاد نخواهد کرد.

وی در ادامه، اقتصاد مقاومتی را تنها راه مقابله با رکود و تورم دانست و تاکید کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت، راه حل برون رفت از مشکلات، اقتصاد مقاومتی است و دولت مصمم است بحث اقتصاد مقاومتی را با جدیت به پیش ببرد.

وزیر کشور مباحث حوزه اقتصاد مقاومتی را دارای دو بخش اصلی مردم و اقتصاد دانش بنیان دانست و اظهار داشت: در بخش اقتصاد دانش بنیان دانشگاه‌ها باید ایده پردازی و نظریه پردازی کنند.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید به صورت کاملا جامع و منظومه‌ای دیده شود و این امر به پشتیبانی نظری و تئوریک احتیاج دارد.

 رحمانی فضلی سیاسی وزارت کشور را از ابتدا نگاه توسعه محور به استان‌ها ذکر کرد و ارتباط استانداری‌ها با دانشگاه‌ها را ضامن موفقیت این نوع نگاه دانست و افزود: وزارت کشور آمادگی کامل دارد که هم از طریق کارگروه‌های توسعه‌ای استانداری‌ها با دانشگاه‌ها ارتباط داشته باشد و هم می‌تواند با وزارت علوم از طریق انعقاد تفاهم نامه‌هایی بستر مناسبی برای همکاری فراهم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.