رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خط مقاومت از ایران شروع می شود و این خط مقاومت به عراق و بعد از آن به سوریه و لبنان می رود.

 خط مقاومت از ایران شروع می شود/ مقابله با تروریسم باید به صورت منطقه ای باشد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی روز یکشنبه در دیدار با جبران باسیل وزیرخارجه لبنان در جمع خبرنگاران افزود: این زنجیره مقاومت از یک سو در برابر صهیونیست ها و از سوی دیگر در حال مبارزه با تروریسم است و این خط مسجم و زنجیره مشترک و ارزشمندی است که توانسته در این منطقه مقاومت خود را زنده نگه دارد و هم تقویت کند.
وی ادامه داد: در عین حال ما فرقی بین این تروریست ها که به نام اسلام علیه مسلمان ها و غیرمسلمان ها جنایت می کنند با صهیونیست ها که آنها هم در جنایات خودشان دست کمی از تروریست ها ندارند قائل نیستیم و هردوی آنها دشمن بشریت و مسلمانها و اسلام هستند.
ولایتی در ادامه به روابط ایران و لبنان اشاره کرد و گفت: در این دیدار تأکید بر این شد که باید روابط دو کشور در حوزه های مختلف هرچه بیشتر تقویت شود چرا که گسترش و تقویت این روابط به نفع دو کشور است و این روابط می تواند تبدیل به نمونه و الگویی ارزشمند جهت روابط با دیگر کشورها را نشان دهد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امیدواریم به زودی دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم به موفقیت دست پیدا کنند، گفت: مقابله با تروریسم باید به صورت منطقه ای باشد و نه فقط در سوریه بلکه این مبارزه در عراق و لبنان نیز دنبال شود چرا که آنها به لبنان هم چشم طمع دارند.
وی با بیان این که تروریست ها چشم طمع به لبنان دارند گفت: اما رشادت و مقاومت لبنان در برابر نفوذ تروریست ها موجب شد که آنها از لبنان ناامید شوند و امیدواریم هم در سوریه و هم در عراق شکست بخورند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر شرایطی فراهم شود که انتخابات ریاست جمهوری در لبنان برگزار شود و مردم این منطقه بتوانند فرد مورد نظر خود را برای این سمت انتخاب کنند که جزو آرزوهای ایران است که زودتر انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.