قدس آنلاین: رئیس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از پیوستن ایران به کنوانسیون آب و هوایی محیط زیست خبرداد.

ایران به کنوانسیون آب و هوایی محیط زیست پیوست

به گزارش قدس آنلاین، علی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: ایران طبق گزارش‌های ارائه شده توسط سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست تا سال 2010 به میزان 540 میلون تن در سال گاز گلخانه‌ای داشته و اکنون این عدد به 800 میلیون تن گاز گلخانه‌ای در سال رسیده و با همین روند در سال 2025 به یک میلیارد و 800 میلیون تن گاز گلخانه‌ای در سال خواهد رسید.

وی افزود: ایران به کنوانسیون آب و هوایی محیط زیست پیوسته و اعضای آن ملزم به اجرای قوانین این کنوانسیون هستند و همه باید تا سال 2020 به تعهدات خود عمل کنیم.

رئیس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به اینکه اگر به تعهدات خود عمل نکنیم شاهد ورود تحریم‌ها به کارخانه‌ها و صنایع تولیدی کشور خواهیم بود، گفت: باید به صورت داوطلبانه و غیرتعهدی دست در دست همدیگر دهیم و ضمن آماده‌کردن زیرساخت‌های کشور میزان کربن‌ها را هم کک کنیم و باید در این فرصت 5 ساله بهترین عملکرد را داشته باشیم.

رجبی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در گردوغبار خوزستان و ایلام که زندگی را برای مردم ساکن در این مناطق مشکل کرده، تصمیمات غلط مدیریتی مسئولان سابق سازمان حفاظت از محیط زیست بوده است.

وی تأکید کرد: بهینه‌سازی می‌گوید که اگر وضعیت انرژی به همین شکل باشد در سال 2024 دیگر نمی‌توانیم صادرات انرژی داشته باشیم  و در این حوزه تنها یک واردکننده خواهیم بود.

رئیس مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در رابطه رفع اشکالات موجود در حوزه زیست محیطی گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح به سمت اصلاح قوانین غلط موجود در حوزه محیط زیست حرکت کنیم و با همت و تدبیر متخصصان این حوزه به افق‌های سبز زیست محیطی خواهیم رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.