رها حاتمي: درك باوئرمن مدت زيادي نيست كه هدايت تيم ملي بسكتبال را بر عهده گرفته و در اين مدت دو تورنمنت تقريباً دوستانه و يك رقابت‌ مهم با عنوان جام ملت هاي آسيا را پشت سر گذاشته است...

 وزارت ورزش در مورد «باوئرمن» نظر مي‌دهد

 قراردادش به پايان رسيده و حالا اين سؤال مطرح است كه آيا باوئرمن با تيم ملي مي‌ماند؟ پيگيري اين پرسش از فدراسيون بسكتبال واكنش‌ها و پاسخ‌هاي متفاوتي را در پي دارد و نشان مي‌دهد كه باوئرمن كه براي حضور در ايران و ادامه كار ابراز تمايل كرده، با دو نگاه كاملاً متفاوت مواجه است.

وقتي وضعيت باوئرمن را از دل تيم جست‌وجو مي‌كنيم به دو ديدگاه مي‌‌رسيم؛ جواناني كه خوشحال‌اند از حضور اين مربي آلماني و در مقابل بعضي از باتجربه‌هايي كه چيزي در چنته او نمي‌بينند. در فدراسيون هم همين وضعيت وجود دارد.بعضي ازكارشناسان كه مشاوره‌هايي به فدراسيون مي‌دهند، سومي در آسيا را عملكرد بسيار ضعيفي براي اين مربي مي‌دانند و همين را دليلي محكم مي دانند، براي مشحون تا قرارداد سه ماهه را تمديد نكند، اما در مقابل حرف‌هاي مشحون بعد از عبور از يك دوره بيماري، چيزي غير از اين را نشان مي دهد.

مشحون كه به واسطه دير برگزار شدن انتخابات فدراسيون بسكتبال و زمان كم تا برگزاري جام ملت‌هاي آسيا، ابتدا نمي‌خواست مربي خارجي بياورد، در نهايت مجاب شد كه هدايت تيم را به ايراني‌ها نسپارد، اما حالا كه سه ماهي از همكاري اش با باوئرمن مي‌گذرد، راضي است به اين انتخاب و نتيجه نگرفتن در جام ملت‌ها را نتيجه دير برگزار شدن انتخابات و در نهايت فرصت كم اين مربي براي كار مي‌داند:« ما اگر می‌خواهیم بسکتبالمان شیوه جدیدی را پیدا کند، باید از باوئرمن استفاده کنیم. باوئرمن در این مدت تنها مربی بسکتبال نبود بلکه در تمامی زمینه‌ها تیم را کمک کرد. آدم پرکاری بود. ما حتی 10 دقیقه او را در جام ملت‌ها و اردوها بیکار نمی‌دیدیم. البته باید نتیجه بهتری می‌گرفت اما به هر حال بخت با ما یار نبود. او مرد بزرگی است و خودش هم بارها اعلام کرده که دوست دارد در ایران کار کند.» رئيس فدراسيون بسكتبال با اين توضيحات، حمايت همه جانبه اش را از اين مربي نشان مي‌دهد كه همين حرف‌ها حكايت از وزنه سنگين تر به نفع طرفداران مربي آلماني دارد، اما همه چيز به فدراسيون بسكتبال ختم نمي‌شود. نصرا... سجادي معتقد است كه موضوع بسكتبال بايد در نشستي كه بين مسؤولان وزارت و فدراسيون برگزار مي‌شود، بررسي شود. نشستي كه قرار است در همين هفته برگزار شود و جالب است كه مشحون هم مي‌گويد كه تنهايي نمي‌تواند تصميم بگيرد و بايد نظر مسؤولان وزارت را بداند!

به هر حال تيم ملي بسكتبال يك فرصت ديگر در سال آينده دارد تا شانسش را براي حضور در المپيك امتحان كند؛ اما حتي اهالي اين رشته هم براي ايران در اين تورنمنت شانس بالايي قایل نيستند؛ پس اگر قرار است وضعيت باوئرمن بررسي شود، اين نكته حایز اهميت است كه آيا او براي يك حضور سه – چهار ساله در ايران جواب مي دهد.شايد تا بازي‌هاي آسيايي دوره بعد؟

اگر پاسخ به اين پرسش مثبت باشد كه به نظر مي‌رسد در بين مسؤولان تصميم گير هست، بايد باوئرمن را ماندني بدانيم، مگر اينكه توقعات عجيب و غريبي براي حضور در المپيك سر راه قرار گيرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.