مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: مشارکت امسال مردم این استان برای بازسازی عتبات عالیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۲درصدی مشارکت مردم خراسان رضوی در بازسازی عتبات عالیات

به گزارش قدس آنلاین، جعفر دهنوی در گفتگو با ایرنا افزود: در سال 1390 بیش از هشت میلیارد و 500 میلیون ریال، در سال 1391 بیش از 12 میلیارد و 400 میلیون ریال، در سال 1392 حدود 24 میلیارد و 800 میلیون ریال و در سال گذشته 28 میلیارد و 700 میلیون ریال کمک مردم این استان در این زمینه جمع آوری شد.
وی اظهار کرد: کمک های مزبور برای اجرای پروژه های عمرانی در 14 فصل و در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سامرا هزینه می شود.
دهنوی با اشاره به نگاه فرهنگی به پروژه های عمرانی این ستاد در خارج از کشور گفت: تمام پروژه های عمرانی در زمینه بازسازی عتبات عالیات ریشه در کار فرهنگی دارد و یک کار عمرانی صرف محسوب نمی شود.
وی افزود: تاکنون بیش از 370 کارشناس عمرانی و مهندس از این استان برای توسعه حرمین شریفین در کربلای معلا اعزام شده اند.
وی ادامه داد: کمک های غیر نقدی مردم نیز شامل مصالح ساختمانی، اجناس مصرفی، سیستم های روشنایی، قرآن، کتاب های مذهبی و امکانات رفاهی است و سعی شده است در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا مشکلی در تامین نیازهای زائرین وجود نداشته باشد.
مسئول ستاد خراسان رضوی در بازسازی عتبات عالیات همچنین خواستار کمک دستگاه های ذیربط از جمله استانداری و شهرداری مشهد در تامین هزینه های جاری این ستاد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.