۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
کد خبر: 317912

چند هفته پیش یکی از نوه‌های دختری صدام دیکتاتور منفور و معدوم عراق طی مراسم بسیار باشکوهی در حالی که مجلس جشن عروسی‌اش ...

پیوند داعش و افعی زادگان صدام

به یکی از شاهانه‌ترین مجالس جشن‌های ازدواج خانواده‌های سلطنتی اروپا یا جشن‌های عروسی دربار مصر عصر فاروق شباهت داشت به خانه بخت رفت و آن قدر جواهر گرانبها زیب سر و گیسوی عروس کرده بودند که گفتی دختر یکی از میلیاردرهای بزرگ آمریکاست.

این دختر که مانند سایر اولاد صدام ریخت و قیافه زیبایی ندارد و چون رغده زشت است، زیر دست آرایشگران اروپایی و لبنانی آن قدر آرایش شده بود که به عروس یکی از خلفای عباسی یا عثمانی شباهت یافته بود.

افعی بچگان صدام در امان پایتخت اردن هاشمی تحت حمایت دربار انگلیسی و آمریکایی تبار ملک عبدا... دوم در رفاه کامل بسر می‌برند و رغده زن خونخوار و انتقامجویی است که پس از کشته شدن دو برادر جنایتکارش که حتی پیش از اعدام جلاد عراق صدام، به وسیله نیروهای آمریکایی در مخفیگاه خود در عراق به دام افتادند و کشته شدند، میلیاردها دلار ارثیه دزدیده شده صدام از ملت عراق را بی‌دریغ خرج می‌کند و داعش به وسیله او تأمین هزینه می‌شود.

آمریکایی‌های نادان و متکبر پس از دست یافتن به عراق، ارتش نهصد هزار نفری صدام را منحل کردند. عده‌ای از ژنرال‌های عراقی را به واشنگتن بردند که اکنون در دانشکده دفاع ملی آمریکا تدریس می‌کنند و عده‌ای به سیا و عده‌ای به دیا (ضد اطلاعات ارتش آمریکا) پیوسته‌اند و دست اندرکار نوشتن ده‌ها کتاب درباره تاریخ نظامی عراق و جنگ آن کشور با ایران و سپس کویت و جنگ اول و دوم خلیج فارس با آمریکا و نیروهای ائتلاف آن هستند. دیگران از ارتش اخراج شده، شمار زیادی از افسران جوان بیکار که مدت سی سال از سوی رژیم صدام شست‌و شوی مغزی داده شده و نسبت به او وفادار بودند اکنون در شمار نیروهای داعش می‌جنگند. چندی پیش عزت ابراهیم الدوری- معاون صدام و مغز متفکر حزب بعث او- در جبهه‌های جنگ با نیروهای ارتش عراق زخمی و کشته و جنازه او شناسایی شد.

علت عمده قدرت گرفتن داعش عوامل زیر است:

1- عناصری از ارتش آمریکا که چندان اعتنایی به اوباما ندارند، ابوبکر بغدادی زندانی محبوس در جزیره کوبا، پایگاه گوانتاموارا استخدام کرده به عراق فرستادند. عناصر نظامی خود سر در ارتش آمریکا فراوان‌اند و چون از اوباما نفرت دارند یک روز کاری می‌کنند که ژولیان آسانتر به تمام مکاتبات و مخابرات محرمانه ارتش آمریکا دست یابد و آن‌ها را نشر دهد و روزی اسنودن پیمانکار جوان ارتش را در ربودن و منتشر کردن هزاران سند نظامی آزاد می‌گذارند.

2- شیخ جوان و بی‌تجربه قطر هم به آسانی ابزار دست قرار می‌گیرد و میلیونها دلار پول در اختیار داعش می‌گذارد تا با نفوذ ایران در سوریه و عراق مبارزه کنند.

3- شیوخ سلطنتی عربستان که در اروپا و آمریکا و خود عربستان مستقرند و به علت خصومت با مذهب شیعه داعش را تقویت می‌کنند.

4- نظامیان بعثی و دیگر نظامیان ارتش عراق که طرفدار بازگشت وضعیت قبل از اشغال عراق بوده، علاقه زیادی به کودتا و تجدید حکومت نظامیان در عراق دارند و از همین رو 800 داعشی مسلح توانستند سی هزار سپاهیان سه لشکر عراقی را وادار به فرار یا پیوستن به خود بکنند. عده‌ای از این نظامیان از علاقه آمریکایی‌های ساده لوح به فدرالیزه کردن عراق و خودمختاری کردها ناراضی‌اند و به هر حال آمریکا نتوانست در عراق اوضاع ثابتی ایجاد کند.

خانواده سلطنتی اردن هاشمی با پناه دادن به افعی زادگان صدام و کوشش برای ارتقای صدام به مقام یک شهید راه استقلال عراق و یک اعرابی پاشای دوم و با استفاده از گذشت زمان که امنیت و آرامش از مردم عراق سلب شده و از بمب اندازی و کشتار واهمه دارند نقش مهمی در ادامه حضور داعش داشته و ملک عبدا... جوان ترسو که می‌ترسد سلطنت خود را از دست بدهد تمام کمکهای مالی و تبلیغاتی و رسانه‌ای و حتی رادیو و تلویزیون مخفی را در اختیار خانواده صدام می‌گذارد.

«ساجده» زن صدام و شهبندر زن دوم صدام در کاخهای باشکوهی زندگی می‌کنند. رغده نقش مغز متفکر و هدایت کننده و ملکه داعش را ایفا می‌کند. سر بریدن‌ها و تیرباران نظامیان سوری و به بردگی فروختن زنان ایزدی و کرد و اجرای قوانین ارتجاعی برای آن است که به مردم عراق و خاورمیانه و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بگویند این است اسلامی که شما می‌خواستید و از آن حمایت کردید؟

B.B.C و VOA با الفاظ چاپلوسانه از داعش یاد کرده آن را دولت اسلامی عراق و شام می‌خوانند که طرح هلال الخصیب یا اتحاد عراق و سوریه طرح مورد علاقه انگلیسی‌ها در سال‌های بعد از جنگ دوم جهانی بوده است. گویا قرار است داعش مانند وهابی‌ها که سرانجام عربستان را در سال 1920 تصرف کردند و صهیونیستها که سرانجام دولت پوشالی اسراییل را در 1948 تأسیس کردند به صورت یک دولت مستقر در عراق و سوریه درآید و اسراییلی‌ها نیز کمک‌هایی از نظر آموزشی و اسلحه و مربی به آن می‌کنند و سیل داوطلبان اروپایی به نواحی اشغال شده از سوی داعش سرازیر شده‌اند. تمام نفرات داعش نقاب بر چهره دارند، زیرا می‌خواهند هویت و ظاهر اروپایی، و غیرمحلی آنان برملا نشود. ترکیه نیز روی حماقت به آنان کمک می‌کند و اژدهایی پرورش می‌دهد که بزودی در آتش آن خواهد سوخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.