قدس آنلاین-ایلام: مهندس محمدرضا مروارید استاندار ایلام با "نیکولای برونیچ" رئیس شرکت زاروبژ نفت روسیه در خصوص توسعه سرمایه گذاری در صنایع نفت وگاز ایلام، دیدار و گفتگو کرد.

سرمایه گذاری روسها در صنایع نفت و گاز ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مهندس محمدرضا مروارید در دیدار با نیکولای برونیچ با بیان اینکه استان ایلام به عنوان سومین منبع نفتی و دومین منابع گازی ایران، دارای قابلیت ها و پتانسیل های عظیمی در حوزه نفت و گاز کشور است، اظهار داشت: در صورت جذب سرمایه گذار، زمینه توسعه همکاری های دو جانبه فراهم می آید.

 

وی با اشاره به اینکه وجود منابع غنی انرژی و سهولت دسترسی به بازارهای غرب آسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس از عواملی است که استان ایلام را در کانون توجهات اقتصادی شرکت های بزرگ قرار داده است، افزود: وجود این ذخائر و پتانسیل های ارزشمند، همواره جایگاه ایلام را در عرصه بین المللی با اهمیت جلوه می دهد.

 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان در این دیدار با بیان اینکه ایلام استانی بکر و ویژه با قابلیت های منحصر به فرد است، بیان داشت: همه شرایط لازم اعم از امینت، توجیه اقتصادی و سودآوری برای سرمایه گذاری در استان فراهم است.

مهندس محمدرضا مروارید با بیان اینکه در این دیدار رئیس شرکت زاروبژ نفت روسیه "نیکولای برونیچ" با انعقاد تفاهم نامه ای بر توسعه همکاری های دو جانبه تأکید داشته است، یادآور شد: توسعه میادین نفت و گاز استان، سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و بر انجام آنها تأکید شد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست توسعه میدان نفتی چنگوله به عنوان اولین اولویت آنها مورد توجه قرار گرفت، خاطر نشان ساخت: در آینده ای نزدیک هیأتی از روسیه به منظور بررسی ظرفیت های نفت و گاز استان به ایلام سفر می کند.

گفتنی است کمپانی روسی " زاروبژنفت " تابستان سال گذشته مموراندومی با ایران به امضاء رساند که امکان شرکت در پروژه های کشف معادن در ایران را در نظر می گیرد. در ماه سپتامبر در جریان جلسه کمیسیون بین الدولتی روسیه و ایران، مشارکت کمپانی های روسی در دو پروژه اکتشاف معادن در اراضی ایران به بحث گذاشته شد. پس از اجرای تحریم های نفتی اتحادیه اروپا بر علیه ایران ، نیکولای برونیچ، رئیس کمپانی « زاروبژ نفت» متذکر شد که این کمپانی در صورت اجازه دولت روسیه و دریافت تضمینات امنیتی حاضر است در این کشور کار کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.