قدس آنلاین:امام جمعه شهر بجنورد از احداث و راه اندازی مدرسه سفیران هدایت و مرکز پژوهشی فرهنگی سبک زندگی اسلامی در شهر بجنورد خبر داد.

راه اندازی مدرسه سفیران هدایت و مرکز پژوهشی سبک زندگی اسلامی در بجنورد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، اظهار داشت: مدرسه سفیران هدایت در سطح کشور به منظور جذب طلبه ها راه اندازی شده اند تا طلبه های علاقمند به مدت پنج سال دوره های فشرده طلبگی را آموزش ببیند و متعهد شوند تا طی مدت پنج سال نیز در نقاط مختلف به تبلیغ بپردازند.

وی با یادآوری این مطلب که در حال حاضر در مدرسه امام خمینی شهر بجنورد یک فضای کوچک به مدرسه سفیران هدایت اختصاص یافته که 80 طلبه نیز در این مدرسه در حال تحصیل هستند، اعلام کرد: اداره کل اوقاف استان در منطقه معصوم زاده شهر بجنورد چهار هزار متر مربع زمین برای ساخت مدرسه سفیران هدایت به حوزه علمیه بجنورد اختصاص داده که عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

وی همچنین به فضای مکانی کوچک حوزه علمیه شهر بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده سرانجام دو هکتار زمین در مجاورت دانشگاه پیام نور بجنورد برای ساخت یک ساختمان مناسب برای احداث و توسعه حوزه علمیه جدید بجنورد تحویل شد که به زودی عملیات احداث این ساختمان آغاز می شود.

وی افزود: احداث این ساختمان را از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری همچنین کمک خیران آغاز خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در ادامه به مدرسه تخصصی امام خامنه ای در بجنورد نیز اشاره داشت و گفت: این مدرسه دو سال قبل در بجنورد راه اندازی شد تا طلبه ها به صورت تخصصی در رشته هایی از جمله کلام و علوم قرآنی تحصیل کنند و متخصص شوند.

وی افزود: در آینده برشمار این رشته ها در این مدرسه افزوده خواهد شد.

امام جمعه شهر بجنورد در بخشی دیگر از سخن خود بر اهمیت سبک زندگی اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: به زودی در بجنورد مرکز پژوهشی فرهنگی سبک زندگی اسلامی راه اندازی خواهد شد تا دانشجویان و طلبه های علاقمند برای پژوهش پیرامون این موضوع با این مرکز همکاری کنند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.