روزنامه دیلی اکسپرس در گزارشی با هشدار درخصوص افزایش نگران ‌کننده حملات اسیدپاشی در انگلیس، خواستار وضع قوانین جدی درباره این معضل شد.

افزایش نگران ‌کننده حملات اسید پاشی در انگلیس

به گزارش قدس انلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیلی اکسپرس با انتشار گزارشی درخصوص افزایش هشداردهنده حملات اسیدپاشی انگلیس در سال های اخیر، «کمپین مبارزه» با این جنایت شوم را با هدف وادار کردن دولت برای اتخاذ تصمیمات اساسی در این زمینه، آغاز کرده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه پس از این داستان های هولناک قربانیان اسیدپاشی را به صورت هفتگی منتشر خواهد کرد، از دولت انگلیس بدلیل خرید و فروش آن لاین اسید بدون هیچ گونه کنترلی، به شدت انتقاد کرد و خواستار وضع قوانین سختگیرانه تر درخصوص خرید و فروش آن شد.

این نوع شدید خشونت نه به قصد قتل، بلکه معمولاً برای انتقام و نابودگی زندگی اجتماعی و آینده قربانی انجام می شود. زنان جوان زیبایی که قربانی کینه توزی عاشقان دروغین خود می شوند و مردانی که به اشتباه قربانی حملات اسیدپاشی می شوند، بدلیل از دست دادن ظاهر طبیعی خود هرگز نمی توانند زندگی اجتماعی معمولی خود قبل از اسیدپاشی، را از سر بگیرند. نکته قابل تأمل اینجاست که این روزها هر کسی در انگلیس می تواند با پرداخت تنها 5 پوند و به صورت آن لاین به خرید اسید اقدام کند.

«آدل بلیس،» قربانی 23 ساله اسیدپاسی، که تاوان دست رد زدن به سینه عاشق دروغین خود را با پاشیده شدن اسید به صورت و از دست دادن نیمی از بیناییش پس داد، پس از اینکه عامل اسیدپاشی هفته گذشته به حبس ابد محکوم شد، گفت: «زندگی من هرگز مثل سابق نخواهد شد.»

قربانی دیگر، «کلارا ویتلاک،» مادر 6 فرزند، 18 سپتامبر سال جاری (27 شهریورماه) بیرون از یک رستوران در شهر «ساوت همپتون،» هدف اسیدپاشی قرار گرفت. بر اثر این جنایت، جراحات شدیدی به صورت، گردن و دست ها و چشمان این زن 37 ساله وارد شد. پلیس تاکنون «بیلی و جفری میدمُر،» دو برادر 22 و 26 ساله کلارا ویتلاک، را در این خصوص دستگیر کرده است. «آندریاس کریستوفرس» 30 ساله، قربانی دیگر جنایت اسیدپاشی است.

آمار هشداردهنده نشان می دهد تعداد پذیرش های بیمارستانی قربانیان این پدیده شوم در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. تعداد قربانیان از 47 نفر در سال های 2006-2005 به 109 نفر در 2014-2013 افزایش یافت. زمان آن رسیده که دولت انگلیس با وضع قوانین سخت گیرانه تر، به اینگونه جنایت ها پایان دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خودم IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    شما اول مقصر اسید پاشی اصفهان رو پیدا کن بعد برو جاهای دیگه اصلا شما ناخن انگلیس هم میشید؟؟؟؟؟!!!