روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به خبری در خصوص زغال سازی در جنگل‌های بلوط "حاتم"، در توضیحاتی در این زمینه اعلام کرد: محیط زیست این استان با وجود همه مشکلات و کمبود نیروی انسانی برای حفظ جنگلهای "حاتم" آماده همکاری با منابع طبیعی استان است.

اعلام همکاری محیط زیست با منابع طبیعی،برای حفظ جنگل‌های "حاتم"

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، در ادامه توضیحات روابط عمومی محیط زیست آمده است: کوه حاتم و تلرش در روزنامه رسمی شماره 20404 مورخه 15 فروردین 1394 با وسعت 13 هزارو 798 هکتار رسما بعنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد که به استنادبند (و) ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، برقراری محدودیت و ممنوعیت موقتی زمانی و مکانی و نوعی و طریقی و کمی شکار و صید را اعلام کرده است و این مصوبه هر گونه شکار و تیر اندازی در این منطقه از تاریخ فوق به مدت پنج سال را ممنوع اعلام کرد.

در ادامه توضیحات روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد آمده است: نظر به استناد ماده 16 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست کلیه عرصه و اعیان و املاک متعلق به دولت در محدوده مناطق چهار گانه که شامل(حفاظت شده، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش و اثر طبیعی ملی) و هم‌چنین تالابها در اختیار محیط زیست است و محیط زیست در این مناطق چهارگانه قائم مقام دولت، دارای صلاحیت قانونی، حق اظهار نظر و طرح دعوی دارد چرا که دارای صلاحیت قانونی در این مناطق است.

در این اطلاعیه آمده است: حال باتوجه به موارد فوق و نظر به این‌که کوه "حاتم" جزو منطقه شکار ممنوع است و به استناد بند(و) ماده 6 قانون فوق، محیط زیست در این منطقه حق هیچ گونه اظهار نظر، مالکیت و قائم مقامی برای حفاظت و طرح دعوی ندارد، و در صورت طرح شکایت بدلیل عدم احراز سمت قطعا دعوای مطروحه اجتماع نخواهد شد. بنابراین مسئولیت، حفاظت و حراست منطقه بعهده منابع طبیعی است، و محیط زیست تنها و تنها حق حفظ گونه های جانوری و پرندگان در این مناطق را دارد که در صورت اتمام مهلت پنج ساله تعیین شده اگر پتانسل لازم را داشته باشد تمدید و یا ارتقاء داده می شود در غیر این صورت کن لم یکن می شود. کما اینکه چندین پرونده شکار در منطقه فوق در مراجع قضایی موجود است.

روابط عمومی محیط زیست در این اطلاعیه یادآوری کرده است: حال از طرفی نظر به وسیع بودن منطقه(26 هزار و 610 هکتار منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع صعب العبور که بیشتر بالای ارتفاع 1800متری با یک نفر محیط بان حفاظت می شوند) و قرار گرفتن کوه "حاتم" بین سه شهرستان بهمئی، لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد و بهبهان در استان خوزستان که بیشتر اوقات امکان دسترسی به این مناطق از طریق شهرستان کهگیلویه و لنده صورت می گیرد، مشکلات را دوچندان کرده است.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان آورده است: حال محیط زیست با همه مشکلات و کمبود نیروی انسانی آماده است با اداره منابع طبیعی برای حفظ منابع ملی که سرمایه این استان است همکاری‌های لازم را در حد توان داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.