معاون نظارت راهبردی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در راس هیاتی از روند احداث خطوط حمل و نقل ریلی مشهد بازدید کرد.

بازدید شافعی از روند احداث خطوط حمل و نقل ریلی مشهد

شافعی در این بازدید گفت: خوشبختانه مشهد در اجرای پروژه های حمل و نقل ریلی نسبت به بسیاری از شهرهای کشور جلوتر است.اما خط 3 قطار شهری هنوز به مرحله تخصیص اعتبار نرسیده است.

وی اظهار داشت: شهرداری مشهد برای اجرای پروژه خط 3 قطار شهری تقاضای مجوز ترک تشریفات مناقصه را دارد که باید بررسی شود.

با این حال وی این موضوع را بی اهمیت خواند و تاکید کرد: مهم نیست که کی برنده شود.
شافعی در عین حال از زمان ارایه این مجوز خودداری کرد.
او درخصوص گره اعتباری این پروژه نیز اظهار داشت: وضعیت خط سه قطارشهری مشهد هم  مثل همه پروژه هاست چون با توجه به بنیه مالی کشور، عموم پروژه ها مشکل مالی دارند.
این مقام مسول به مجوز فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت:با منابعی که از فروش اوراق حاصل شده در حال حاضر خط 3 قطار شهری مشهد لنگ اعتبار نیست.
شافعی در پاسخ به وضعیت تخصیص اعتبار مورد نیاز خط 2 قطار شهری مشهد هم گفت: برای خط 2 نیز امیدواریم در حد توان دولت، گشایش های در جهت تخصیص اعتبار انجام شود اما الان هیچ رقمی را نمی توانم اعلام کنم.
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد هم در جریان این بازدید نسبت به مجوز ترک تشریفات اجرای پروژه خط 3 قطار شهری مشهد اظهار امیدواری کرد و گفت: با توجه به روند احداث توسعه خط یک و پیشرفت های قابل قبول خط 2 قطار شهری مشهد امیدواریم موافقتها قطعی شود.
کیامرز از پیشرفت فیزیکی 51 درصدی پروژه خط 2 قطار شهری خبر داد و گفت: کار حفاری این پروژه تا دو ماه آینده به اتمام می رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.