وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد تک‌خوانی بانوان به اعتقاد برخی علما در صورتی که مفسده‌ای نداشته باشد هیچ اشکال شرعی ندارد حال درست نیست اپرایی که درباره طفلان مسلم است را جنجالی کنیم!

اشکال شرعی برای تک‌خوانی بانوان وجود ندارد/ کارگردان رستاخیز زیر بار نورانی کردن چهره حضرت عباس نمی‌رود
 
 
  •  

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین رونمایی از طرح top در سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: اپرای عاشورا یک هم نوایی جدید و خوب درباره تاریخ عاشورا است که سرگذشت اصحاب و یاران امام حسین (ع) را روایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فیلمی که باعث جنجال بین عده‌ای در جامعه درباره این اپرا شده مربوط به زمان تمرین خوانندگان اپرا است، گفت:‌ بنابراین قرار نبوده که آن اجرا باشد هنوز افراد با هم هماهنگ نبودند و کارگردان کار را تأیید نکرده بوده، بنابراین یک فرد بیمار چنین فیلمی را از این صحنه گرفته و درباره آن نظر و حاشیه درست شده است.

جنتی تأکید کرد:‌ علاوه بر این از نظر برخی از علما اصلا تک خوانی بانوان هیچ اشکال شرعی ندارد البته در صورتی که مفسده‌ای در آن نباشد این شعر هم درباره طفلان مسلم است و در اصل تک خوانی نبوده است.

وی همچنین درباره اکران رستاخیز گفت: همانطور که قبلا هم گفتیم قرار بر این شده که چهره حضرت عباس (ع) نامشخص شود و فیلم هم اکران شود بنابراین فیلم از نظر ما مشکلی ندارد و برخی نظرات فقهی علما باعث شد که تغییری در آن بدهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ کارگردان فیلم تا به حال زیربار این موضوع نرفته بود و دلیلی هم نداشت بنابراین هر زمان که این اتفاق بیافتد و تغییرات حاصل شود این فیلم اکران خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    آقاي حنتي از كي مجتهد شده اند ؟ اگر هم از مجتهد اين مطلب را شنيده اند نام آن مجتهد را هم بفرمايند تا خلايق مستفيض شوند . آخر يكي نيست بگويد كه خواندن زن بدون فساد هم مي شود ؟ بعد از آن هم مگر قرار است اگر يك مجتهد حكم اشتباهي صادر كرد ، يك مقام مسئول بلندگوي ايشان براي ترويج افكارشان باشند؟ خجالت بكشيد آقا . در سر زمين امام زمان زندگي مي كنيد نه در لس آنجلس ....... حيف از آن پدر براي شما .....
  • احمد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    برای شما متاسفم آقای جنتی که حرام خدا را حلال می کنید