بارش شدید باران در ایلام که تا روز شنبه ادامه پیدا می‌کند تاکنون علاوه بر لغو کردن پروازهای فرودگاه این شهر خسارت‌های بالایی را به زیرساخت‌ها و تأسیسات ایلام وارد کرده است.

۲۵ کشته و مصدوم، ۱مفقودی، آسیب‌دیدگی ۲۰هزار واحدمسکونی و ۱۰۰۰خودرو و قطع آب، برق‌ و گاز

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، بارش شدید باران در ایلام که از روز گذشته شروع به باریدن کرده است و تا روز شنبه ادامه پیدا می‌کند، تاکنون علاوه بر لغوکردن پروازهای فرودگاه این شهر، خسارت‌های بالایی را به زیرساخت‌ها و تأسیسات ایلام وارد کرده است.

به وجود آمدن این خسارت ها در حالی است که سازمان هواشناسی وقوع آب‌گرفتگی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها را پیش‌بینی کرده بود و نسبت به این موضوع هشدار داده بود.

سیل در ایلام 600 میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت

شاپور پولادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: 40 شهر ایلام درصد شامل 20 هزار واحد مسکونی در سیلاب ناشی از بارش شدید باران دچار آسیب شده است.

وی با بیان اینکه 20 کیلومتر از راه‌هایی شهرستان ایلام در سیل تخریب شده‌اند، افزود: معبر شهری در شهرستان ایلام به صورت جدی آسیب دیده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام عنوان کرد: 50 درصد آب شرب شهر که تاسیسات زیرساختی آن از بین رفته قطع شده است و احتمال وصل شدن آب تا چهار روز دیگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعدادی از مراکز تجاری دچار آبگرفتگی و آسیب جدی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در بخش راه ابنیه‌ها و پل‌ها و محورها دچار خسارت شده‌اند و برخی تخریب شده‌اند و برخی دیگر نیز باید تخریب شوند چرا که امکان بارگذاری مجدد در آنها وجود ندارد.

پولادی تصریح کرد: در بخش کشاورزی بند گدار خوش که تأمین آب کشاورزی است کاملاً از بین رفته است و برخی ساختمان دولتی و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی‌ها دچار خسارت شده‌اند.

وی با بیان اینکه خسارت احتمالی را حدود 600 میلیارد تومان برآورد می‌کنیم، گفت: 281 میلیمتر بارش رخ داده که بر اثر پیش‌بینی‌ها امشب نیز شاهد بارش‌های شدید خواهیم بود.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد:  بارندگی‌هایی که در این دو روز در ایلام رخ داده است معادل دو سوم کل بارندگی‌هایی است که در یک سال در ایلام ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون سه نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر نیز مفقود است، افزود: یک هزار وسیله نقلیه در اثر سیل خسارت دیده‌اند.

قطعی آب 45 درصد شهر ایلام/ آب شهر ایلام تا 3 روز آینده وصل نمی‌شود

داراب بیرونوندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: آب چشمه گل گل که 45 درصد آب شرب شهر ایلام را پوشش می‌دهد، کاملاً تخریب شده است.

وی با بیان اینکه تا 3 روز آینده امکان تعمیرات آن وجود ندارد، افزود: تا چهار روز آینده مشکلات تعمیرات شبکه‌ها و چشمه‌های آبرسانی به شهر ایلام برطرف می‌شود.

مدیرعامل آب شهری استان ایلام با بیان اینکه آب 45 درصد شهر ایلام در پی بارش شدید باران و خسارت به شبکه‌های آبرسانی و تأسیسات قطع شده است، عنوان کرد: آب مناطقی مانند بلوار امام میدان شهدا، بلوار آزادی مصلی سابق، خیابان فردوسی، بان به رز، مصلی، فرودگاه سابق قطع است.

وی گفت: در حال حاضر کار آبرسانی به مردم به وسیله 10 تانکر سیار انجام می‌شود.

مردم ایلام تا 4 روز آینده از آب معدنی استفاده کنند

علی دل‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: به دلیل اینکه آلودگی‌های آب پس از وقوع سیلاب بالا می‌رود، لازم است که مردم ایلام تا 4 تا 5 روز دیگر از آب معدنی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دو نفر از مصدومان سیلاب در ایلام در بیمارستان بستری شده‌اند، افزود: در سطح استان ایلام تاکنون 20 نفر براثر جاری‌شدن سیلاب مصدوم و 3 نفر نیز فوت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم که از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و به منظور تصویربرداری از خرابی‌ها و سیلاب در محل‌های خطرات حضور پیدا نکنند چراکه منجر به آسیب‌دیدگی می‌شود.

100 درصد چشمه‌های تأمین‌کننده آب شرب ایلام تخریب شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، شاپور پولادی در نشست ستاد بحران استان ایلام اظهار داشت: این‌گونه بارش‌ها در استان ایلام کم سابقه است و در حال حاضر باید تلاش کرد که نخاله‌ها و مصالح ساختمانی را از سطح شهر جمع آوری کرد.

وی با بیان اینکه 100 درصد چشمه‌های تأمین‌کننده آب شرب ایلام تخریب شدند، افزود: کار آب‌رسانی به مردم باید انجام شود.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه باید تمامی تجهیزات بخش دولتی و خصوصی و نیروهای امدادرسان و خدمات رسان از جمله هلال احمر، بنیاد مسکن، سپاه و شهرداری و بسیج وارد کار پاکسازی فضای شهری شوند، عنوان کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این حجم از نخاله‌ها را جمع آوری کند.

وی گفت: باید این کار پیش از تاریک شدن هوا انجام شود چراکه وجود نخاله‌ها در فضای شهری سبب افزایش تلفات و خسارت‌های بیشتر می‌شود.

محور ارتباطی ایلام به سرابله مسدود است/ 7 نقطه از محور ایلام - مهران دچار رانش کوه شد

سرهنگ محسن ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار در ایلام، اظهار داشت: در پی بارش شدید باران در استان ایلام در چندین نقطه و محورهای ارتباطی استان رانش کوه صورت رخ داده است.

وی با بیان اینکه محورهای ارتباطی که در اثر رانش کوه مسدود شده‌اند بازگشایی یا در حال بازگشایی هستند، افزود: در حال حاضر محور ایلام به سرابله به دلیل رانش کوه مسدود است.

رئیس پلیس‌راه استان ایلام با اشاره به رانش کوه در نزدیکی تونل آزادی، عنوان کرد: این محور با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای بازگشایی محورها به کار گرفته‌ایم، گفت: بر اثر بارش شدید باران در محور ارتباطی ایلام به مهران بیش از هفت نقطه از این محور دچار رانش کوه شده است.

ناصری عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم که از ترددها و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت سفر از سالم بودن خودروی خود و همچنین وسایل ضروری مانند برف پاک کن و وسایل گرمایشی مطمئن شوند.

وی با اشاره به مستقر بودن گشت‌های پلیس‌راه در تمام‌مسیرهای جاده سطح استان ایلام، خاطرنشان کرد:  پلیس با هرگونه تخلف ازجمله سرعت و سبقت غیرمجاز بدون تعارف برخورد قانونی می‌کنند.

تمامی مسیرهای سیل بند در ایلام مسدود شد

سرهنگ نوراله خادم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: در پی بارش شدید باران که از روز گذشته شروع به باریدن کرده است، تمام‌مسیرهای سیل بند منتهی به شهر ایلام و داخل شهر فروکش کرده است.

وی با بیان اینکه خیابان‌ها، میدان‌ها و مسیرهای سیل بندها کاملاً بسته‌شده است، افزود: تمام میسرهای سیل بند شامل میادین ارغوان، میمک، شهدان، پنج راه جهاد و نیز بلوار آزادی فروکش کرده و این مسیرها کاملاً بسته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام بابیان اینکه به علت جمع شدن گل‌ولای در میدان‌ها تردد به‌کندی صورت می‌گیرد، به شهروندان توصیه کرد ضمن رعایت مقررات هنگام رانندگی تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری به داخل شهر خودداری کنند.

5هزار منزل مسکونی در ایلام دچار آبگرفتگی شد/آسیب دیدگی 500 خودرو در سیل ایلام

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سرهنگ مهدی محمد کریمی در جلسه اضطراری نیروی انتظامی ویژه سیل و بارندگی‌های شدید استان ایلام، اظهار داشت: با توجه به اعلام هواشناسی در خصوص سامانه بارش زا به استان، حجم بارش‌ها به حدی بود که همه را غافلگیر کرد.

وی افزود: بارش باران که از شب گذشته شدت گرفت، سبب شد 20 خیابان اصلی شهر ایلام که در مسیر سیل بندها قرار داشتند، تخریب شدند.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان ایلام عنوان کرد: در پی بارش شدید باران پنج هزار منزل مسکونی مردم و نقاط مختلف شهر دچار آبگرفتگی شده است و تا کنون نیز سه نفر فوت و یک نفر مفقود است.

وی با بیان اینکه بر اثر این سیل 500 خودرو دچار خسارت جزیی و کلی شده‌اند، گفت: پلیس در حالت آمادگی است و تلاش بر این است که با همکاری تمامی مسئولان محورهای مواصلاتی استان را باز نگه داریم.

سرهنگ محمد کریمی به وضعیت جاده‌های مواصلاتی استان ایلام اشاره کرد و گفت: از بامداد امروز تا این لحظه دو تونل "راه کربلا و آزادی" در محورهای "مهران –ایلام" و "سرابله" سه بار مسدود و بازگشایی شده‌اند و ضرورت دارد پلیس راه استان با ارتباط مستمر با سازمان راه و شهر سازی برای باز نگه داشتن این مسیرها تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه رده‌های مختلف انتظامی استان به همراه یگان ویژه، پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده باش کامل به سر می‌برند، گفت: مهم‌ترین اولویت پلیس در حال حاضر حفظ آرامش مردم است.

کریمی خاطر نشان کرد: کلانتری‌های سطح شهر وظیفه دارند نسبت به تنظیم صورت‌جلسه خسارت دیدگان این سیل اقدام کنند.

معاون هماهنگ انتظامی استان ایلام با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق از طریق رسانه‌های جمعی و به ویژه صداوسیما از پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی خواست به صورت مستمر پیام‌های هشداری و اطلاعیه‌های مورد نیاز را به اطلاع مردم برسانند.

ایلام به دنبال وقوع سیل نیازمند "بیل، لودر و لجن کش" است

احمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: بارندگی که شاهدش بودیم دوره بازگشت یک صد ساله داشته است به گونه‌ای که در 48 ساعت 280 میلیمتر بارش داشته‌ایم.

وی با اشاره به شدت بارش باران در استان ایلام، افزود: شدت بارندگی بسیار بالا و بازه زمانی پایین بود و توپوگرافی خاص شهر ایلام سبب آبگرفتگی سیل بندها و رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه هنوز نمی‌توان هیچ تخمینی در رابطه با میزان خسارت‌ها زد، عنوان کرد: خسارت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های راه و منازل و تأسیسات به وجود آمده است.

وی با اشاره به تلفات جانی ناشی از سیلاب در ایلام، خاطرنشان کرد: تا کنون سه نفر از هم استانی‌های ما در این سیلاب جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر نیز مفقود است.

کرمی عنوان کرد: درخواست ما از سازمان مدیریت بحران و استان‌های معین این است که آنچه برای برطرف کردن مشکلات ناشی این سیلاب مانند لجن کش، لودر و بیل در اختیار دارند برای ما ارسال کنند.

وی افزود: تلاش ما بر این است که زیرساخت‌های اصلی مانند آب و برق و گاز قطع نشود.

بارش شدید باران برق و گاز برخی مناطق استان ایلام قطع کرد

در پی بارش بیش از 230 میلیمتر باران با شدت بالا از روز گذشته تا کنون خسارت‌های بالایی به زیرساخت‌ها و تأسیسات استان ایلام به ویژه در شهرستان‌های ایلام، سیروان، ایوان و ملکشاهی و دهلران و مهران وارد آمده است.

در این میان آب بیشتر مناطق شهرستان ایلام قطع شده است و همچنین گاز منطقه غیرمجاز هانیوان نیز در پی سیلاب قطع شده است.

روح الله نوریان مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در باره اظهار داشت: ساخت و سازها در منطقه هانیوان به صورت غیرمجاز و در مجاورت رودخانه بوده است که سیل سبب تخریب شبکه گازرسانی و نشت گاز شده بود که برای جلوگیری از مشکلات و برطرف کردن مشکل گاز این منطقه را قطع کردیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ایلام نیز درباره قطع شدن برق برخی مناطق استان در پی بارش شدید باران اظهار داشت: در اثر وقوع سیل و طوفان مهیب شب گذشته در شهرستان ایلام و بخش‌های تابعه، تأسیسات توزیع و شبکه‌های این شرکت دچار آسیب دیدگی شده‌اند.

هادی شیرخانی افزود: شکستن پایه‌های انتقال برق، آبگرفتگی پست‌ها و رانش و نشست شبکه‌ها در اثر سیل و طوفان سبب قطعی برق در چندین نقطه در سطح استان ایلام شده است.

وی تصریح کرد: اکیپ‌های اتفاقات و عملیات این شرکت با آمادگی کامل از ساعت‌های آغازین در حال تعمیرات شبکه‌های آسیب دیده هستند و انتظار می‌رود در صورت پایداری وضعیت با مشکل قطعی برق روبرو نشویم.

احتمال ریزش مجدد کوه و رانش زمین در ایلام وجود دارد

سید کمال‌الدین میرجعفریان امروز در محل ریزش‌برداری محور ایلام- مهران که در پی بارش‌های شدید به‌وجود آمده بود، اظهار داشت: راه وشهرسازی استان از آغاز بارش‌های چند روز گذشته اقدام به تشکیل ستاد بحران کرد.

وی افزود: در پی آن اکیپ‌های مختلف راهداری با ماشین آلات سبک و سنگین در محورهای ارتباطی استان مستقر شده و در کمترین زمان ممکن اقدام به ریزش‌برداری و ایمن‌سازی جاده‌ها کردند و تا‌کنون که در چندین نقطه از جمله محور ایلام - مهران و ایلام - سرابله که شاهد ریزش و رانش سنگین کوه هستیم در تلاش برای ایمن‌سازی جاده‌ها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام عنوان کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها و جاری‌شدن سیل احتمال ریزش مجدد ترانشه‌ها و رانش زمین در محورهای ارتباطی استان وجود داشته و همکاران راهدار همچنان در جاده‌های استان مستقر هستند.

میرجعفریان از همه رانندگان خواست از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت ایجاد ترافیک صبور بوده و با عوامل راهداری و پلیس راه همکاری داشته باشند.

شمار جان باختگان سیلاب در ایلام به 3 نفر رسید

علی دلپیشه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: متاسفانه تا کنون تلفات جانی ناشی از جاری شدن سیلاب در استان ایلام به 3 نفر رسیده است.

وی افزود: یک نفر در چنگوله واقع در شهرستان مهران، یک نفر در زرین آباد واقع در شهرستان مرزی دهلران و یک نفر نیز در شهرستان ایلام امروز در پی وقوع سیلاب ناشی از بارش شدید باران جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: تا کنون نیز تعداد 20 نفر از مردم شهرستان ایلام که در پی وقوع سیلاب مصدوم شده بودند به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

6 تیم سیلاب به‌منظور امدادرسانی به استان ایلام اعزام شدند

ناصر چرخساز در گفت گو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: پس از بارش‌های شدید باران در استان ایلام به منظور اعزام نیرو و کمک‌های امدادی به این استان شش تیم از استان‌های مختلف به ایلام اعزام شدند.

وی افزود:  از استان خوزستان یک تیم با خودرو کمک دار و تجهیزات کامل و از استان همدان دو تیم با دو خودروی کمک دار به همراه تجهیزات کامل به ایلام اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: از استان کردستان یک تیم با خودرو کمک دار و تجهیزات کامل و از استان زنجان دو تیم با خودرو کمک دار به همراه تجهیزات کامل به ایلام اعزام شده است.

تعداد کشته‌ها بر اثر بارش شدید باران در ایلام به 2 نفر رسید

احمد کرمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: بارش شدید باران در ایلام تا کنون دو نفر را به کام مرگ کشانده است.

وی با بیان اینکه ستاد بحران استان ایلام در حالت آماده باش است، افزود: اکیپ‌های امدادی و خدمات رسان در مناطق مختلف استان ایلام که دچار آبگرفتگی و جاری شدن سیل شده‌اند، مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام عنوان کرد: تا کنون 230 میلیمتر بارش  در ایلام ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پنجشنبه‌ها تمامی ادارات و مدارس استان ایلام تعطیل هستند،گفت: به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری در ایلام بانک‌های ایلام نیز تعطیل اعلام شدند.

بخشی از دیوار "قلعه تاریخی کنجاچم" ایلام تخریب شد

بارش شدید باران که از روز گذشته در استان ایلام شروع به باریدن کرده است تا کنون خسارت‌های میلیاردی را به زیرساخت‌ها و تاسیسات استان ایلام در حوزه‌های مختلف وارد کرده است.

بر اثر بارش شدید باران بخشی از دیوار قلعه تاریخی کنجاچم که مهمترین اثر خشتی استان ایلام و واقع در محور تردد زائران اربعین و در مسیر ارتباطی ایلام به مهران قرار دارد، به طول 15 متر تخریب شده است.

گمان می‌رود که برخورد صاعقه با این دیوار سبب ریزش و تخریب آن شده است.

شبکه فیبر نوری و تلفن همراه در شهرستان‌های مرزی دهلران و مهران نیز بر اثر بارش شدید باران قطع شده است که تلاش مسئولان برای اتصال شبکه تلفن همراه در جریان است.

بسیاری از خانوراهای عشایر در مناطق مختلف استان ایلام مانند منطقه بانکول ایوان، منطقه سد ایلام و همچنین منطقه گووز دچار آبگرفتگی شده‌اند که چادرهای عشایر را آب با خود برده است.

همچنین برخی از محورهای عشایری نیز بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل مسدود شده‌اند.

کدورت آب در ایلام به 800 PPM رسید/ آب شرب ایلام قطع است

داراب بیرونوندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: این‌گونه بارش‌ها در ایلام بی‌سابقه است و از روز گذشته تاکنون 360 میلیمتر بارش باران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بارش شدید باران در ایلام خسارت‌های بالایی به چاه‌ها و شبکه‌های آب و فاضلاب وارد کرده است، افزود: میزان دقیقی از خسارت‌های وارد شده به تأسیسات و شبکه‌های آبرسانی در دست نیست، ولی گمان می‌رود که خسارت وارد شده میلیاردها تومان باشد.

مدیرعامل آب شهری استان ایلام با بیان اینکه کدورت آب در ایلام به 800 PPMرسیده است، عنوان کرد: کدورت مجاز تا 5 PPM است که اگر تا 30 باشد، در تصفیه خانه ایلام قابل تصفیه است اما در حال حاضر به هیچ عنوان با این میزان کدورت نمی‌توان آب را تصفیه کرد.

وی با بیان اینکه آب شرب شهرستان ایلام قطع است، گفت: تلاش می‌شود که تا اواخر امروز با کاسته شدن کدورت آب، آب شرب وصل شود.

بیرونوندی عنوان کرد: آبرسانی سیار انجام می‌شود از همین رو مردم صرفه جویی کنند و همکاری لازم را داشته باشند.

میزان خسارت بارش شدید باران در سیروان بسیار بالا است

مراد یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: بر اثر بارش شدید باران و کم‌سابقه در استان ایلام محورهای ارتباطی شهرستان سیروان در شمال استان ایلام با ریزش کوه در تونل آزادی قطع شده و تردد در این مسیرها با مشکل روبه‌رو کرد که با تلاش نیروهای راهداری این مشکل برطرف شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بارش باران قطع شده است، افزود: در صورتی که بارش باران ادامه پیدا کند سه پل در این شهرستان به صورت کامل تخریب می‌شوند.

فرماندار شهرستان سیروان خاطرنشان کرد: این بارش‌ها به مزارع شالی این شهرستان خسارت بسیار بالایی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه خسارت‌های بالایی به منازل روستایی و شهری شهرستان وارد شده است، گفت: با فرو ریختن یک دامداری 30 رأس از دام‌های یک دامدار تلف شدند و سیلاب نیز 17 رأس دام دیگر را در این شهرستان با خود برده است.

آماده باش گردان‌های امام حسین(ع) و امام علی(ع) برای امدادرسانی به سیل زدگان ایلام

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام، سردار سید صادق حسینی با اشاره وقوع بارندگی‌های شدید در ساعات گذشته اظهار داشت: از بامداد امروز و به دنبال تشدید بارش‌ها، تمامی گردان‌های امام علی (ع) و امام حسین (ع) استان به حالت آماده باشد در آمده تا در صورت نیاز به کمک سیل زدگان بشتابند.

وی افزود: امکانات سپاه و بسیج در حد توان نیز مهیا شده تا در صورت نیاز به کار گرفته شوند.

سردار حسینی تاکید کرد: همچنین در شهرستان‌های استان نیز کلیه نیروها و امکانات به صورت آماده باش در آمده‌اند.

فرمانده سپاه استان ایلام عنوان کرد: از مردم استان و بخصوص شهرستان‌هایی که دچار سیل شده‌اند می‌خواهیم تا از تردد غیر ضروری اجتناب کنند و اجازه دهند تا مسئولان شهری نسبت به پاک سازی شهرها و نیز امداد رسانی به حادثه دیدگان اقدام نمایند.

زیرساخت‌ها و تأسیسات ایلام در پی بارش شدید باران آسیب جدید دیدند

محمدرضا مروارید در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: در پی بارش‌های شدید باران در ایلام از روز گذشته خسارت‌های جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات شهرستان ایلام وارد شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی اکیپ‌های امدادی و خدماتی در شهرستان ایلام، افزود: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت‌های رخ داده و تلفات در دست نیست.

استاندار ایلام عنوان کرد: از ساعت 3 بامداد تا 5 صبح امروز بارش‌ها به بسیار شدید بود به‌گونه‌ای که در این بازه زمانی 50 میلیمتر بارش ثبت شده و بیشترین خسارت‌ها نیز در اثر وقوع این بارش رخ داده است.

وی گفت: بسیاری از منازل دچار آب‌گرفتگی شده‌اند و حاشیه‌های شهر نیز که به‌صورت غیرقانونی و غیراستاندارد منازل خود را بنا کرده‌اند دچار آبگرفتگی شده‌اند.

مروارید خاطرنشان کرد: هنوز آماری از میزان خسارت‌ها به ما نرسیده است.

محورهای مواصلاتی ایلام باز است

سرهنگ محسن ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: بر اثر بارش شدید باران برخی از مناطق در محورهای ارتباطی استان ایلام دچار ریزش شده است.

وی با بیان اینکه تردد در محور ارتباطی راه کربلا و پس از تونل کاذب راه کربلا به کندی انجام می‌شود، افزود: در این محور ریزش کوه رخ داده بود که با تلاش نیروهای راهداری محل پاکسازی و باز شد و تردد در این محور جریان دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام عنوان کرد: در محور ورودی تونل آزادی نیز ریزش کوه رخ داد که این محور نیز با تلاش نیروهای راهداری پاکسازی و باز شده است.

وی گفت: پیش از تونل آزادی و در روبه روی ساختمان محیط زیست در محور تونل آزادی پس از دره ارغوان نیز بر اثر رانش زمین محور اصلی تردد مسدود شده است که مسیر فرعی برای تردد خودروها باز است.

سرهنگ ناصری با بیان اینکه تمامی محورهای مواصلاتی در استان ایلام با وجود بارش شدید باران باز است، خاطرنشان کرد: از رانندگان عزیز می‌خواهیم که با سرعت مطمئنه در محورها تردد داشته باشند و از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

بارش شدید باران به زیرساخت‌های ایلام خسارت‌های زیادی وارد کرد

ناصر خوشخبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: از شامگاه چهارشنبه تا کنون 180 میلی متر باراندگی در شهرستان ایلام ثبت شده است.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها بسیار زیاد بوده است، افزود: شدت بارش‌ها به حدی بوده است که آسیب‌های جدی به زیرساخت‌ها و تاسیسات و خیابان‌ها و پل‌ها و ابنیه وارد شده است.

فرماندار شهرستان ایلام با اشاره به فعالیت شبانه تمامی اعضای ستاد بحران ایلام و اکیپ‌های خدماتی و امدادی تا صبح، عنوان کرد: اکیپ‌هایی از هلال احمر و شهرداری و ستاد بحران و آب و فاضلاب در حال فعالیت و تلاش برای رفع مشکلات و کمک دهی به مردم هستند.

وی گفت: برخی از خیابان‌ها مسدود هستند و اکیپ‌های خدماتی در حال تلاش برای بازگشایی محورها هستند.

خوشخبر با بیان اینکه بانک‌های ایلام امروز تعطیل اعلام شده‌اند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که ترددهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

سیلاب در ایلام یک کشته و یک مفقود برجای گذاشت

احمد کرمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: با شروع بارندگی‌های شدید در ایلام دستگاه‌های خدمات رسان مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها و اکیپ‌های امدادی از دیروز به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند، افزود: زیرساخت‌های ایلام آسیب جدی دیده‌اند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام عنوان کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها تا فردا در ایلام ادامه دارد امروز فعالیت بانک‌ها را تعطیل اعلام کردیم تا از ترددها و ترافیک و وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه میزان خسارت‌ها توسط گروه‌های ارزیاب در حال بررسی است، گفت: عمده خسارت‌ها در حوزه‌های زیرساخت‌ها و تأسیسات بوده است.

کرمی خاطرنشان کرد: در این حال تا کنون یک نفر جان خود را از دست داده است و یک نفر نیز مفقود شده است.

بارندگی‌های شدید در ایلام ادامه دارد

یوسف شیخ الملوکی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت:  تا ساعت 9 و نیم روز گذشته 60 میلی متر بارندگی در شهر ایلام ثبت شده که از همان ساعت تا ساعت شش و نیم صبح امروز نیز 170 میلی متر بارندگی در این شهر ثبت شده است.

وی با اشاره به ادامه بارش‌ها در مناطق مختلف استان ایلام افزود: میزان بارندگی‌های ثبت شده در  شهر ایوان 97 میلیمتر، در شهر سرابله 100 میلیمتر و در آبدانان 52 میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام عنوان کرد: میزان بارش ثبت شده در شهر دره شهر 20 میلیمتر و در شهرستان سیروان 90 میلیمتر و همچنین در شهر گرمسیری مهران 17 و در دهلران 24 میلیمتر بوده است.

وی گفت: بارندگی با این شدت در برخی از نقاط تا فردا ادامه دارد و لازم است که دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات لازم را انجام دهند که پیش از وقوع این بارش‌های شدید ما اطلاعیه‌های هشدار را صادر کرده بودیم.

شیخ الملوکی خاطرنشان کرد: از روز شنبه وضعیت جوی در ایلام پایدار می‌شود و مجدداً از اواخر هفته شرایط ناپایدار می‌شود.

بارش شدید باران پروازهای فرودگاه‌های ایلام را کنسل کرد

مجتبی بیاتی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: در روز پنجشنبه از فرودگاه ایلام یک پرواز انجام می شد که در اثر بارش شدید باران این پرواز لغو شد.

وی افزود: این پرواز که قرار بود ساعت شش و 10 دقیقه صبح امروز از تهران به سمت ایلام حرکت کند با وجود شرایط نامناسب جوی و بارش های شدید باران کنسل شد.

مدیر فرودگاه شهدای شهر ایلام عنوان کرد: با توجه به انجام نشدن پرواز صبح از تهران به ایلام پرواز ایلام به تهران نیز که قرار بود در ساعت هفت و 40 دقیقه صبح امروز انجام شود نیز لغو شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.