قدس آنلاین:عضو مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت درکانونهای مساجد را فعالیتی خطیر و پرارزش خواند وگفت: اصول انقلاب از قرآن آغاز می شود بنابراین باید بابرنامه های مفید، مانع ایجاد فاصله مردم باقرآن شد که نقش کانون های مساجد در این خصوص حائز اهمیت است.

فعالیت در کانون های مساجد امری خطیر و پر ارزش است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در دیدار اعضای تیم نظارتی ستاد عالی کانون های مساجد کشور، مسئله مساجد را از نظر اسلام، بسیار مهم خواند و گفت: در قرآن مجید آیات فراوانی در خصوص نقش مساجد و مسائل مربوط به آن ذکر شده است.

 وی با بیان اینکه درس های لازم برای زندگی مادی و معنوی انسان در قرآن ذکر شده است، افزود: بر همین اساس، برنامه هایی باید در مساجد اجرایی شود که مربوط به خدا و دستگاه ربوبی باشد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مساجد، خانه خداست، عنوان کرد: فعالیت هایی که در مسجد انجام می گیرد باید در مسیر خدا باشد.

 وی بر لزوم ارتباط مردم با قرآن تاکید کرد و اظهار داشت: در روایات ذکر شده است زمانی می رسد که مساجد خیلی باشکوه است اما دل ها از یاد خدا غافل شده است، بنابراین نباید از قرآن و کلام خداوند، غفلت کرد.

 آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: اسلام از دورن آغاز می شود و نور اسلام اول سبب روشنی دل می شود و بعد به ظواهر زندگی می رسد.

 وی با اشاره به نقش اساسی کانون های مساجد و فعالیت آنها در راستای قرآن و اسلام، گفت: این کانون ها می توانند درس های اسلام را به مردم ابلاغ کنند.

 وی بر تاثیر قرآن در زندگی مادی و معنوی انسان تاکید و خاطر نشان کرد: قرآن در زندگی انسان تحول ایجاد و او را زیر و رو می کند، چرا که قرآن باعث تبدیل جهان کفر و نفاق به توحید و یگانه پرستی می شود.

 نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت در کانون های مساجد را فعالیتی خطیر و پرارزش یاد کرد و افزود: اصول انقلاب از قرآن آغاز می شود و در این برهه از زمان باید با برنامه های آموزنده و مفید، مانع فاصله مردم با قرآن شد که نقش کانون های مساجد در این خصوص حائز اهمیت است.

 وی اظهار داشت: در شرایطی که قرائت های قرآن توسط گروه های مختلف از جمله داعشی ها که همان وهابی های سابق هستند، زیاد شده است، باید آئین زندگی را که در قرآن ذکر شده است یادآوری کرد، چرا که اکثریت قاطع آنها، آئین های زندگی خود را از اسلام و قرآن نیاموخته اند و یا ناقص آموخته اند.

 وی با استناد به سخن رهبری مبنی بر اینکه نمی توان کوچکترین اصل از اصول اسلام را نادیده گرفت، عنوان کرد: در مقابل دشمن نرمش نتیجه ای ندارد، بنابراین شاید در مقابل دشمنان به گفتن حقایق بپردازیم اما کوتاه آمدن و نرمش با آنها، فایده ای ندارد.

 آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: در قرآن آیات متعددی درباره ایستادگی و مقاومت گفته شده است و ما نیز باید در مقابل دشمنان به همین شیوه عمل کنیم، چرا که آمریکا مرکز شرارت است و دلسوز کشور و ملت ما نیست.

 وی با اشاره به نقش مساجد از زمان پیدایش اسلام تا کنون، اظهار داشت: مسجد باید تکیه گاه مسلمانان باشد، همچنان که در زمان پیامبر(ص)، مساجد به عنوان مرکز تبلیغات اسلامی بودند.

 وی بر حفظ حرمت مساجد تاکید و خاطر نشان کرد: تنها رسیدگی به ظاهر و ساختمان مساجد ملاک نیست، اگر چه که مساجد باید ظاهری آراسته و قابل توجه داشته باشند، اما از نظر اسلام، ساختارها از دورن باید آغاز شود و فعالیت های کانون های مساجد نیز باید راهنما و روشن گر زندگی باشد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری، احیای مساجد را از ضروریات دانست و بیان کرد: امروز در شرایط خاصی به سر می بریم که آتش های زیر خاکستر وجود دارند و در صدد ایجاد شرارت هستند، بنابراین باید حواسمان را جمع کنیم تا بتوانیم امتحان های پیش رو موفق عمل کنیم.

 وی تصریح کرد: امروز کفر و نفاق در مقابل حق قرار گرفته است و ما باید توطئه های دشمنان را خنثی کنیم که تنها راه نجات، تبعیت از رهبری و پیروی از ولایت است.

 علی محمد عظیمی، مشاور دبیرستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این دیدار با اشاره به نقش کانون های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، گفت: کانون های مساجد با فعالیت های خود، در تلاش هستند تا آسیب های اجتماعی را کاهش دهند و مردم را به سمت معنویت و فعالیت های قرآنی سوق دهند.

 وی از وجود 20هزار کانون مساجد در کشور خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 345 کانون، در خراسان شمالی تاسیس شده که یک موفقیت برای استان است.

 عظیمی با اشاره به  فعالیت های عمومی و تخصصی کانون های مساجد، از توسعه قابل قبول کانون ها در استان خبر داد.

 هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نیز گفت: تیم نظارتی ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با هدف ارزیابی فعالیت های دبیرخانه مساجد، خبرگزاری شبستان و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، به مدت سه روز در خراسان شمالی حضور دارند.

 وی با اشاره به فعالیت های دبیرخانه کانون های مساجد استان، عنوان کرد: با نظارت این تیم، طرح ارزیابی و نظارت برنامه ها در 6ماه اول سال صورت می گیرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.