دزد حرفه‌ای پس از فرار از زندان سرقت‌های سریالی خود را آغاز کرد. او پس از دزدی با اموال سرقتی عکس سلفی می‌گرفت و برای دزدان شهر می‌فرستاد.

دزد حرفه ای با اموال سرقتی عکس سلفی می‌گرفت

به گزارش قدس انلاین به نقل از جام جم آنلاین ، روز های پایانی تیر امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان از دستبرد سارق یا سارقان به خانه اش خبر داد.

با تحقیق از مالباخته مشخص شد وی و خانواده اش عصر به مهمانی رفته و نیمه شب وقتی بازگشته اند متوجه شده اند پول، طلا، سکه، مدارک هویتی، کارت هدیه بانکی، فرش های دستباف و تعدادی کتاب و نسخه خطی که موروثی بوده، سرقت شده است.

ماموران با اطلاعات به دست آمده در خانه شاکی حاضر شده و در بررسی ها دریافتند، این سرقت توسط دزد حرفه ای و بدون تخریب قفل انجام شده است.

در این مرحله از تحقیقات، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت هایی در خصوص سرقت خانه، مغازه و حتی خودروهایشان مطرح کردند.

بررسی پرونده های جدید نشان می داد شیوه سرقت خانه ها یکسان بوده و خودروها نیزکه اغلب پراید، پاترول و پژو بوده، پس از سرقت لوازم با ارزش داخل آن، بدون سرنشین در خارج از شهر رها شده است.

فرار دزد حرفه ای از زندان

با بررسی پرونده ها، ماموران مطمئن شدند سرقت ها کار یک سارق حرفه ای است و با استعلام از بانک مجرمان سابقه دار، ردپای یک دزد حرفه ای به نام ابوالفضل 31 ساله به دست آمد ومعلوم شد او معتاد بوده و در زمینه سرقت خانه، مغازه، خودرو و نیز خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارد.

او مدتی پیش در هنگام سرقت های سریالی دستگیر و به 15 سال زندان محکوم شده بود، اما پس از گذراندن بخشی از محکومیت خود، بیست و چهارم تیر امسال با سپردن وثیقه 200میلیون تومانی مرخصی 10 روزه از زندان گرفته و دیگر بازنگشته بود.

سارق حرفه ای پس ازفرار از زندان سرقت های سریالی خود راازسرگرفته بود.

متهم خلع سلاح شد

ماموران مخفیگاه های احتمالی این دزد سابقه دار را زیر نظر گرفتند تا این که دو شب پیش اطلاع یافتند متهم دریک خرابه اطراف یکی از روستاهای زنجان زندگی مخفیانه دارد و اموال سرقتی را آنجا نگهداری می کند.

زمانی که ماموران برای دستگیری متهم وارد عمل شدند، او با قمه به طرف آنها حمله ور شد که ماموران او را خلع سلاح و دستگیر کردند.

اعتراف دزد سابقه دار

متهم به سرقت در اظهاراتش گفت: پس از آن که از زندان مرخصی گرفته و بیرون آمدم، چون محکومیت طولانی مدت داشتم، نمی خواستم دوباره به زندان باز گردم و سرقت هایم را از سر گرفتم. ابتدا خودروهای بدون تجهیزات ایمنی را که در محله های خلوت پارک شده بود می دزدیدم. بعد خودروهای آژانس را تعقیب و درفرصت مناسب پلاک آنها را دزدیده و روی خودروی سرقتی نصب و در ادامه خانه و مغازه هایی را که ورود به آنها راحت بود شناسایی می کردم. قفل مغازه ها را تخریب و خانه های آپارتمانی را با شاه کلید باز کرده و طلا، پول، مدارک هویتی، کارت بانکی، کارت هدیه، کتاب و نسخ خطی و قدیمی، جواهرات، فرش های نفیس و کولر گازی، آبگرمکن دیواری و دیگر وسایل کم حجم را سرقت می کردم.

وی اضافه کرد: اموالی را که ارزش بالایی داشت، به مخفیگاه هایم منتقل کرده و با قرار گرفتن کنار اموال سرقتی فیلم و عکس های سلفی می گرفتم و آن را به دوستان خلافکار و معتادم نشان می دادم تا قدرت پوشالی ام را به آنها نشان دهم. علاوه بر آن، از باغ ها نیز تجهیزات صنعتی سرقت می کردم و با فروش لوازم سرقتی شیشه می خریدم.

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره گفت: در بازرسی از مخفیگاه دزد همه کاره بخشی از اموال سرقتی شامل 30 جلد کتاب و نسخ قدیمی کشف شد. تاکنون 15 دستگاه خودروی سرقتی نیز کشف و ارزش اموال سرقتی حدود دو میلیارد تومان برآورد شده است. تحقیقات برای کشف دیگر اموال سرقتی در حالی ادامه دارد که پلیس توانسته سه مالخر را نیز در این رابطه دستگیر کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرد نگهبان IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    درب ضد دیلم که ضمانت پرداخت خسارات در صورت وقوع سرقت داشته باشه نصب کنید که دیگه دزدان با دری که نتونستن بازش کنن و چهره گریان خودشون عکس سلفی بگیرند