قدس آنلاین: مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت: دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان بار دیگر با حضور پرشور و شعارهای کوبنده خود بار دیگر دشمن را به لرزه در می‌آورند و برایش اثبات می‌شود که نوجوان ایرانی فریب آن‌ها را نمی‌خورد.

حضور پرشور دانش‌آموزان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آّبان دشمن به لرزه درخواهد آورد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ دوم پاسدار محمد ترشیزی صبح امروز در همایش بزرگداشت روز ملی نوجوان و گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده که در نمازخانه مدرسه ابرار برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: 36 هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که شاخص‌‍ترین آن‌‌ها شهید محمدحسین فهمیده بود.

وی افزود: دانش‌آموزان از سال 1342 و زمانی که ندای امام خمینی(ره) در رابطه با مقابله با نظام ظلم و زور پیامی بیان فرمودند تا سال 1357 که انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید ایشان را همراهی کردند لحظه به لحظه در برنامه‌های انقلابی نقش‌آفرین بودند تا اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی با بیان اینکه با مقاومت و مجاهدت دانش‌آموزان دست استکبار کوتاه شد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دشمن کودتاها و نقشه‌های شوم زیادی در ذهن داشت، اما تمام آن‌ها با رشادت و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران خنثی شد.

ترشیزی تصریح کرد: 320 هزار شهید دادیم اما انقلاب را حفظ کردیم و پس از گذشت از جنگ سخت، دشمن جنگ نیمه سخت را به راه انداخت که در این مسیر هم ناکام ماند و دانش‌آموزان در روز 13 آبان بار دیگر با حضور پرشور و  شعارهای کوبنده خود بار دیگر دشمن را به لرزه در می‌آورند و برایش اثبات می‌شود که نوجوان ایرانی فریب آن‌ها را نمی‌خورد.

وی تأکید کرد: در بحث هسته‌ای 20 روز 1+5 را پای میز مذاکره نشاندیم و با اقتدار از حق خود دفاع کردیم و کشورهای دیگر پذیرفتند که ما باجی نمی‌دهیم و ذره‌ای از حق خود کوتاه نمی‌آئیم و شما دانش‌آموزان هم باید به سهم خود در حفظ حق و حقوق‌مان بکوشید.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی با اشاره به درخواست رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانش‌آموزان، بیان کرد: خواسته مقام معظم رهبری از شما سه امر تحصیل، تهذیب و ورزش است و اگر این خواسته را به درستی انجام دهید موجب خوشنودی ایشان و ناکامی دشمنان خواهید شد.

رضا صابری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد در سخنانی اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند رهبر ما آن نوجوان 13 ساله‌ای است که با بستن نارنجک به خود به زیر تانک دشمن رفت  تا او را ناکام کند و خودش هم به شهادت رسید.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی دانش‌آموز 14 ساله مشهدی در ساعت 2 بامداد در خاک عراق و در صحنه‌ای که از بالا و پائین باران آتش و بمباران می‌بارید مقابل یک فرمانده عراقی ایستاده بود، این فرمانده عراقی قصد فرار داشت که این دانش‌آموز او را به محاصره خود درآورده بود و این سرهنگ عراقی جرأت اقدام هیچگونه حرکتی را نداشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد با اشاره به شجاعت و دلیری این نوجوان مشهدی، عنوان کرد: شهید محمدزاده که در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید فرمانده ما در جنگ تحمیلی بود و این شهید والامقام ضمن تقدیر از این دانش‌آموز شجاع و دلیر که اخلاص و از خودگذشتگی نشان داد او را به عنوان یک الگوی موفق برای نوجوانان معرفی کرد.

صابری گفت: شهید محمدحسین فهمیده الگوی بارز نوجوان ایرانی است و دانش‌آموزان کنونی هم باید با الگوگیری از هم‌سن و سال خود در دوران انقلاب و دفاع مقدس، در راه حفظ و آبادانی این کشور تلاش کنند، زیرا شما نوجوانان هستید که آینده‌سازان فردای این جامعه خواهید بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.