معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: هنوز هیچ سناریویی برای تعرفه های پزشکی سال آینده آماده نشده اما سیاست وزارت بهداشت ادامه نزدیک شدن تعرفه های پزشکی به قیمت های واقعی است.

سیاست وزارت بهداشت واقعی شدن تعرفه های پزشکی است

به گزارش قدس آنلاین، محمد آقاجانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره تعرفه های پزشکی سال آینده توضیح داد: جلسات کارشناسی برای تعیین تعرفه های پزشکی سال آینده شروع شده است اما هنوز هیچ سناریویی برای تعرفه های سال آینده استخراج نشده است.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت رسیدن به تعرفه ها و قیمت های واقعی برای خدمات درمانی و تشخیصی است چون این کار را تنها راه اصلی توسعه زیرساختهای درمانی کشور می دانیم.
آقاجانی گفت: این یک واقعیت تلخ است که زیرساختهای نظام سلامت در کشور خیلی عقب ماندگی دارد و عمده ترین راه اصلاح کیفیت خدمات سلامت در کشور نیز، رسیدن به قیمت تمام شده خدمات است.
وی افزود: اکنون دوران پساتحریم آغاز شده و اعتبارات دولتی رو به افزایش است، امیدواریم به مدد موفقیت هایی که در حوزه سیاست خارجی به دست آمده است و با برداشته شدن تحریم ها گشایشی نیز در حوزه سلامت ایجاد شود و تعرفه های پزشکی در کشور هر چه بیشتر به سمت واقعی شدن حرکت کند.
تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی مطابق قانون، هر سال قبل از شروع سال جدید تصویب و ابلاغ شود اما در بیشتر سالهای گذشته این اقدام با تاخیر انجام شده و تعرفه های پزشکی هر سال در اردیبهشت، خرداد یا تیر تصویب و اعلام شده است.
تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی، سال گذشته و در فاز دوم طرح تحول سلامت، اصلاح شد و با ابلاغ کتاب ارزشهای نسبی خدمات سلامت به طور متوسط حدود 120 درصد به مجموع تعرفه های این خدمات افزوده شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.